علت ثابت ماندن وزن با وجود رژیم غذایی

atoosamirzavandi
یکی از بدترین مشکلات کاهش وزن ثابت ماندن وزن با وجود رژیم غذایی است. اما این مشکل نگران کننده نیست و با رعایت نکاتی می توان ان را حل کرد.

ثابت ماندن وزن در حین رژیم غذایی یکی از مشکلاتی است که افراد چاق با آن دست به گریبان هستند. عده ای با وجود این که رژیم غذایی سختی گرفته و سخت ورزش می کنند اما باز هم وزنشان ثابت می ماند. در این گونه مواقع قطعا یک جای کار مشکل دارد. در این مقاله علت ثابت ماندن وزن با وجود رژیم غذایی را بیابید.

بر خوردنی‌های‌تان نظارت نمی‌کنید

اگر سعی می‌کنید وزن کم کنید، باید حواس‌تان به چیزهایی که می‌خورید، باشد. بسیاری از مردم نمی‌دانند واقعا چقدر غذا می‌خورند. مطالعات نشان می‌دهد نظارت بر رژیم غذایی‌ بهکاهش وزن کمک می‌کند. کسانی که هر روز غذاهای مصرفی‌شان را یادداشت می‌کنند یا از وعده‌های غذایی‌شان عکس می‌گیرند، نسبت‌به سایر افراد، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

پروتئین کافی مصرف نمی‌کنید

پروتئین، مهم‌ترین ماده‌ی غذایی برای کاهش وزن است. اختصاص‌دادن ۲۵ تا ۳۰درصد از کالری مصرفی‌تان به پروتئین می‌تواند متابولیسم شما را حدود ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد و باعث شود خودبه‌خود در هر روز چندصد کالری کمتر غذا بخورید. همچنین می‌تواند هوس‌های غذایی و میل به خوردن هله‌هوله را به‌طور قابل‌توجهی در شما کاهش دهد. این امر تا حد زیادی به تأثیرات پروتئین روی هورمون‌های تنظیم‌کننده‌ی اشتها مانند گرلین مربوط می‌شود.

صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی برای مصرف پروتئین است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه‌ی پُرپروتئین مصرف می‌کنند، کمتر گرسنه می‌شوند و در طول روز کمتر هوس می‌کنند به‌سراغ هله‌هوله بروند. مصرف پروتئین بالا به جلوگیری از کُندشدن متابولیسم نیز کمک می‌کند. کُندی متابولیسم عارضه‌ی جانبی شایعی در طول کاهش وزن است. همچنین از افزایش مجدد وزن جلوگیری می‌کند.

به هله‌هوله معتادید

براساس پژوهشی در سال ۲۰۱۴، حدود ۱۹٫۹درصد از مردم، واجد معیارهای لازم برای اعتیاد به مواد غذایی هستند. وابستگی چنین افرادی به هله‌هوله‌ها درست به‌اندازه‌ی وابستگی معتادان به موادمخدر است. اگر به هله‌هوله معتاد باشید، آنگاه کاهش مصرف آنها یا تغییر رژیم غذایی‌تان ممکن است کاملا غیرممکن به‌نظر برسد. بنابراین بهتر است از افراد آگاه کمک بگیرید.

آب کافی نمی‌نوشید

نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. در پژوهشی ۱۲هفته‌ای درمورد کاهش وزن مشخص شد افرادی که ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های غذایی‌شان حدود نیم لیتر آب می‌نوشند، ۴۴درصد بیشتر وزن کم می‌کنند. همچنین ثابت شده است نوشیدن آب ممکن است مقدار کالری‌های سوزانده‌شده را در مدت ۱٫۵ ساعت، حدود ۲۴تا۳۰درصد افزایش دهد

کم خوابی یا بی خوابی

براساس نظرسنجی های انجام گرفته توسط موسسه کالوپ، 40 درصد از آدم ها کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می خوابند و این مسئله افزایش هورمون کورتیزول، قند خون و انسولین را به دنبال دارد.

کمبود خواب باعث مقاومت نسبت به انسولین می شود و در نتیجه شما چربی بیشتری در بدن تان ذخیره خواهید کرد.

غذاخوردن در فاصله های زمانی بسیار کوتاه

درست است که اغلب متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای کاهش وزن بهتر حجم هر وعده تان را کم کرده و درعوض تعداد وعده ها را بالا ببرید اما معنی اش این نیست که شما می توانید هر نیم یا یک ساعت یک بار یک میان وعده کوچک بخورید.

یادتان باشد این روش نه تنها کمکی به لاغری نمی کند بلکه باعث بالا ماندن سطح انسولین خون می شود و در نتیجه بدن تان طی شبانه روز چربی کمتری می سوزاند.

کمبود ویتانیمنD

ویتامین D از جمله مهم ترین ویتامین های موردنیاز بدن است که بدون آن نمی توانید چربی زیادی بسوزانید.

دیر غذا خوردن به ویژه در وعده شام

درست است که حجم غذای تان را کم کردید اما اگر خیلی دیر غذا بخورید، فرایند طبیعی چربی سوزی در بدن مختل می شود.

منبع: الودکتر

  واقعا پاستا به کاهش وزن کمک می کند؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ