ریش مردان به اندازه توالت باکتری دارد!

faateme1366
شما هم جزو دسته افرادی هستید که از ریش همسرتان خوشتان می آید؟ تبریک می گوییم! چون باید بدانید ریش مردان به اندازه توالت باکتری دارد!

ریش به بعضی از مردها جذابیت ویژه ای می بخشد و در این میان فقط یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که ریش مردان به اندازه توالت باکتری دارد! و همین امر باعث شده تا خانم هایی که از این واقعیت آگاهند، خیلی راغب به ایجاد ارتباط با افراد ریش دار نباشند.

تاثیر ریش بر بازار!

در حال حاضر محبوبیت داشتن ریش های بلند در میان مردان به خصوص قشر جوان افزایش چشم گیری داشته است. به طوری که این امر باعث کاهش استفاده از محصولات اصلاح مو و افزایش چهره های ورزشی در بین آنها شده است.

آیا تعداد ریش دارها زیاد است؟

مطالعات نشان می دهد که 17درصد از تمام مردان و 35درصد از مردان جوان (رده سنی 18 تا 24 سال) دارای ریش های بلند هستند و اکثریت سعی دارند تا خود را به چهره های معروف نزدیک کنند. اما باید گفت که این افراد از مضرات و عواقب داشتن ریش های بلند بی خبرند.

محققان چه می گویند؟

آزمایشات به عمل آمده بر روی چند مرد(ریش دار) بیان می کند، موهای صورت مردان معمولا حاوی باکتری هایی می باشد که در روده و مدفوع یافت می گردد، که این موضوع تنها به افراد ژولیده ختم نمی گردد. چرا که به طور کلی ریش پناهگاهی برای باکتری ها به حساب می رود و میکروبهای زیادی را در خود جمع می کند.

این مشکل می تواند عفونت های پوستی و عفونت های باکتریایی فولیکول مو را گسترش دهد. استفاده از صابون های ضدعفونی کننده و درمانهای موضعی به بهبود جوش و چرک دانه ها کمک می کند.مطالعه اخیر انتشاریافته در مجله بیهوشی حاکی از آن است مردان (ریش داری) که از ماسک های جراحی استفاده می کنند نسبت به سایر مردان (بدون ریش) مستعد بروز این باکتری ها قرار دارند.

ریش و بیماری دهانی

گفتنی است؛ محققان توصیه داشتند که پزشکان دارای ریش کمتر از این ماسک ها استفاده کنند.نکته مهم این است که باکتری های موجود در موی صورت مردان قادر است بیماری های دهان را افزایش داده و در صورت تماس آن را به دیگران انتقال دهد. بنابراین ریش نقطه کانونی برای این انتقال محسوب می گردد.

با وجود مطالعات متعدد باید متذکر شد که داشتن ریش و بلند کردن آنها با حفظ نکات بهداشتی مشکلی را ایجاد نمی کند. شست و شوی منظم و استفاده از پاک کننده های ضدعفونی کننده مسائل بهداشتی هستند که مردان باید به آنها توجه کنند.

منبع: باشگاه

مردان نباید گوشت قرمز بخورند!

نشانه های عادت ماهیانه در مردان

غذاهای ممنوعه برای مردان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ