رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید

parya
آیا رنگ ادرارتان از حالت معمول خارج شده است؟توصیه میکنیم که این رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید و با خواندن این مقاله با انواع رنگ ادرار و نشانه های آن درباره سلامتیتان آشنا شوید.

یکی از نشانه هایی که می تواند از سلامتی بدن خبر بدهد رنگ ادرارتان است. در حالت عادی و سلامت اعضای داخلی بدن، ادرار رنگ خاصی دارد که در این مقاله رنگ آن را به شما می گوییم که اگر رنگ ادرارتان از رنگ معمول تغییر کرد نشانه ی نقصی در عضو بدنتان می باشد. پس به شما توصیه میکنیم که رنگ ادرارتان را نادیده نگیرید.

رنگ زرد تیره

رنگ ادرار به طور معمول اندکی به زرد متمایل است اما اگر رنگ آن زرد تیره باشد از کم آبی قابل توجه بدن حکایت می کند. شما باید روزانه به میزان کافی آب بنوشید تا آب مورد نیاز بدن تامین شود. در غیر این صورت، مواجهه با عملکرد کمتر از انتظار بدن جای شگفتی نخواهد داشت.

رنگ شفاف کریستالی

اگر رنگ ادرارتان از رنگ زرد کم رنگ خود برخوردار نیست و رنگ شفاف کریستالی دارد ممکن است نشانه ای از بیماری دیابت باشد. به طور دقیق‌تر، رنگ شفاف کریستالی می تواند نشانه ای از بیماری دیابت بی مزه باشد. در این نوع از دیابت دفع آب بیش از حد معمول به تشنگی فرد منجر می شود و حتی می تواند در چرخه خواب اختلال ایجاد کند.

رنگ نارنجی

در صورتی کهرنگ ادرارتان نارنجی شده است این شرایط می تواند در نتیجه دو عامل شکل گرفته باشد. شما ممکن است با کم آبی شدید بدن مواجه شده و یا غذایی بسیار شور مصرف کرده باشید. رنگ نارنجی ادرار می تواند نشانه ای از شکل گیری یک تومور و تحت فشار قرار گرفتن مجرای صفراوی باشد. ابتلا به زردی نیز باید مد نظر قرار بگیرد. در نتیجه، نسبت به رنگ نارنجی ادرار بی تفاوت نباشید.

رنگ زرد روشن

رنگ زرد روشن ادرار نشانه ای هشدار دهنده محسوب نمی شود. این رنگ می تواند به این مساله اشاره داشته باشد که بدن قادر به ذخیره ویتامین B و ویتامین C بیشتر برای بلند مدت نیست. از این رو، تغییر رنگ هنگام انتقال ادرار رخ می دهد.

رنگ ادرار چه چیزهایی در مورد سلامتی‌تان می‌گوید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ