سیر جوانه زده را دور نریزید!

faateme1366
تا قبل از این همه گمان می کردند که سیر پس از جوانه زدن سمی شده و باید آن را دور ریخت. اما سیر جوانه زده را دور نریزید! چرا که برای تان می تواند مفید باشد.

سیر جزو گیاهانی است که هرچه از خواص آن بگوییم کم است. و همیشه به محض جوانه زدن سیر، آن را دور می اندازیم. اما در این مطلب  به شما خواهیم گفت که چرا سیر جوانه زده را دور نریزید!

باورهای قدیمی

تا پیش از این گمان می شد که جوانه های سیر سمی بوده و مصرف آن سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. این در حالی است که بررسی های جدید محققان کره ای نشان می دهد که سیر جوانه زده فواید زیادی برای سلامت انسان دارد.

به گفته محققان برخی از گیاهان مانند سیب زمینی با جوانه زدن حالت سمی پیدا کرده و سلامت انسان را به خطر می اندازند اما این مطلب در مورد سیر صدق نمی کند. به گفته محققان کره ای سیر جوانه زده در مقایسه با سیرهای تازه دارای ترکیبات آنتی اکسیدان بیشتری است، به گونه ای که باسبز شدن سیر ترکیباتی که از گیاه در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند افزایش می یابد.

سیر جوانه زده و آنتی اکسیدان

محققان کره ای مدعی هستند که عصاره سیری که در مدت ۵ روز جوانه می زند، دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان است، اما این میزان در عصاره سیر تازه به طور قابل توجهی پایین تر است. همچنین یافته های جدید نشان می دهد که جوانه زدن سیر بر رو فرآیند متابولیت ( سوخت و ساز سلولی) نیز تاثیر گذاشته، در هنگام جوانه زدن خاصیت ضد التهابی آن افزایش یافته و با وی‍‍ژگی ایمنی قوی خود افراد را از بیماری های قلبی عروقی نجات می دهد.

سیر جوانه زده و سرطان

همچنین این گیاه جادویی قدرت نابودسازی ۱۴ نوع سرطان را دارد و به دلیل برخورداری از ترکیب گوگردی ویژه با نام ” آلیسین” در برابر انواع باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی مقابله می کند.

کیم جانگ سانگ، رهبر گروه تحقیق می گوید:” در طول جوانه زدن گیاهان در برابر انواع باکتری ها، ویروس ها وحشرات ایمن می شوند و در واقع جوانه زدن باعث می شود آنها نوعی مواد شیمیایی با نام “phytoalexin” تواید کنند که از گیاهان در برابر عوامل بیماری زا مقاومت کرده و فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد.”

منبع: ایمنا

لاغری و درمان ناباروری با پیاز!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ