میوه های پاییزی که در بدن غوغای سلامت به پا می کنند!

toranj
با نزدیک شدن پاییز با میوه های پاییزی از بدن خود محافظت کنید و سلامتتان را بهبود بخشید.

به گزارش الودکتر: پاییز همراه خود بیماری هایی مثل انفولانزا و سرما خوردگی را می اورد اما میوه های پاییزی پادزهر همین بیماری ها هستند که در ادامه شم ارا با فواید میوه های پاییزی و مقدار مواد موجود در آنها اشنا می سازیم.

مفید ترین میوه های پاییزی

باید بدانید که مرکبات جزو بهترین دوستان سلامت کبد و قلب هستند. تمام خواص این میوه ها ناشی از یک ماده مغذی به نام فلاوونوئیدها است. یادتان باشد که بیشترین خواص را از مرکبات و به طور کلی میوه هایی دریافت می کنید که طبیعی و ارگانیک بوده و از آفت کش ها دور هستند.
نیست اگر به دنبال میوه و سبزیجات فصل خزان هستید باید بدانید که فستیوالی از بهترین میو هها و سبزیجات منتظرتان هستند.

سیب

 سیب غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها به ویژه ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و حتی خطر سرطان را کاهش می دهد.علاوه بر این، سیب در مقدار پری بیوتیک  بالا است که به تغذیه باکتری روده شما کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند.
یک سیب متوسط: ۹۵ کالری، ۰.۳ گرم چربی (۰ گرم، ۲۵ گرم carbs، ۱۹ گرم شکر، ۲ میلی‌گرم سدیم، ۴ گرم فیبر، ۰.۵ گرم پروتئین).

کدو تنبل

کدو تنبل منبع بسیار خوبی از ویتامین A است، که اگر شما دچار کمبود این ویتامن هستیدبا خوردن این میوه می توانید کمبود آن را جبران کنید. .همچنین کدو تنبل ها حاوی فیتواسترول ها هستند که ممکن است کلسترول بد و بتا کاروتن را کاهش دهند که به حفاظت در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
پر کردن یک فنجان در حال خدمت (آشپزی): ۴۹ گرم، ۰.۲ گرم چربی ، ۱۲ گرم کربوهیدرات،  ۵ گرم شکر، ۲ میلی‌گرم سدیم، ۳ گرم فیبر، ۲ گرم پروتیین.

کلم بروکلی

باور کنید شما  تنها کسی نیستید که خاطرات دوران کود کیش  پر از بوی تهوع آور کلم بوده است اما به خاطر ویتامین هایی که دارد باید یک شانس دیگر به خود بدهید.آن‌ها منبع خوبی از آهن هستند که به بدن شما کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز خون را تشکیل دهند و ویتامین K که می‌تواند سلامت استخوان را افزایش دهد.یک کلم کوچک داردی ویتامین C است تا بتوانید در فصل سرما زنده بمانید.آن‌ها را با مقداری  نمک و فلفل شستشو دهیدکه بسیار خوش‌مزه می‌شوند.
 یک فنجان پر (خام): ۳۸ کالری، ۰.۳ گرم چربی (۰.۱ گرم)، ۸ گرم کربوهیدرات ۲ گرم شکر، ۲۲ میلی‌گرم سدیم، ۳ گرم فیبر، ۳ گرم پروتیین.

چغندر

چغندر حتی می تواند در سالاد روزانه تان استفاده شود..سبزیجات ریشه‌ای بسیار مناسب و پر از ویتامین هستندکه خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد.چغندر  منبع خوبی از اسید فولیک، پتاسیم و منگنز هستند که به جذب کلسیم و لخته شدن خون کمک می‌کنند.
یک فنجان پر از برش های چغندر: ۳۷ ژول، ۰ گرم چربی (۰ گرم)، ۸ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم شکر، ۶۵ میلی‌گرم سدیم، ۲ گرم فیبر، ۱ گرم پروتیین.

 گلابی

میوه منبع خوبی از فیبر است و ویتامین C، مس (که ممکن است به جلوگیری از سرطان خاص کمک کند)و بور که یک ماده مغذی است که به بدن کمک می‌کند کلسیم را حفظ کند.
یک گلابی متوسط: ۱۰۱ گرم کلسیم،0 گرم چربی ، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۱۷ گرم شکر، ۲ میلی‌گرم سدیم، ۶ گرم فیبر، ۱ گرم پروتیین

 میوه انار

یکی از جواهرات میوه های فصل پاییز میوه انار است که هم در ظاهر و هم در خواص سلامتی نقش دارد.به گفته Janel Funk، R.D.، آن‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدا ن و فیبر و پتاسیم هستند که با بیماری مبارزه می‌کنند که سلامت قلبی – عروقی را افزایش داده و فشار خون را بهبود می‌بخشد.
هر دو فنجان حاوی ۱۲ گرم چربی، ۱ گرم چربی (۰ گرم)، ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۱۲ گرم شکر، ۳ میلی‌گرم سدیم، ۴ گرم فیبر، ۱ گرم پروتیین

بلوبری

بلوبری دارای یک تن از مزایای سلامتی، از جمله بالا بودن فیبر و پری بیوتیک ها (هر دو خوب برای سلامت روده)و سرشار از  ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها ست.
هر دو فنجان حاوی ۲۳ گرم کلسیم، ۰ گرم چربی (، ۶ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم شکر، ۱ میلی‌گرم سدیم، ۳ گرم فیبر، ۱ گرم انگور پروتیین،

انگور

آن‌ها مملو از پلی فنول ها و ویتامین K هستند (که به ساخت استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند).
 یک فنجان آب انگور: ۱۰۴ گرم کلسیم، ۰.۲ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۲۳ گرم شکر، ۳ میلی‌گرم سدیم، ۱ گرم فیبر، ۱ گرم پروتیین.

منبع: سایت الودکتر

خواص میوه‌های خوشمزه پاییز
این میوه های پاییزی دشمن چاقی و سکته مغزی هستند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ