هرگز این نوع زیتون را نخورید!

parya
زیتون خواص بسیاری دارد ولی نوع خاصی از زیتون وجود دارد که سمی و سرطان زا است. در این مقاله این زیتون را به شما معرفی میکنیم و هرگز این نوع زیتون را نخورید!

خوردن زیتون از گذشته تا کنون توسط امامان و متخصصین توصیه می شود. اما در سال های اخیر نوعی اززیتون سیاه وجود دارد که با زیتون سبز ساخته می شود و طی این عمل زیتون سمی و سرطان زا می شود و توصیه تیم الودکتر این است که هرگز این نوع زیتون را نخورید! اینکه چگونه این نوع زیتون را بشناسیم مطلبی است که در این مقاله به شما می گوییم.

هرگز این نوع زیتون را نخورید!

تزئین غذاها و انواع سالاد با زیتون زیبایی خاصی را به میز غذا می دهد و این ماده غذایی بسیار مفید است، ولی لازم است نکته مهمی را در این باره بدانیم. این زیتون در کشور اسپانیا و ایتالیا به دست می آید و در کشورهای دیگر به علت شرایط خاص آب، هوا و خاک فقط زیتون سبز پروش پیدا می کند.

به علت زیبایی که زیتون سیاه دارد، قیمت آن بیشتر از زیتون سبز است. بنابراین زیتون از کشورهای فوق وارد ایران نمی شود و وارد کنندگان به علت قیمت تمام شده بالا، تمایلی به واردات این محصول ندارند.

در عوض روشی وجود دارد که زیتون سبز را به صورت سیاه رنگ در می آورد. این عمل معمولا با استفاده از سولفات آهن صورت می پذیرد. این ماده سمی می باشد و این روش فرآوری مناسب نیست. ترکیه یکی از کشورهایی است که به این روش زیتون سیاه را تولید می کند. برای حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید و مصرف زیتون سیاه در هر نوع بسته بندی جداً خودداری نمایید.

زیتون سبز بهتر است یا سیاه؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ