این خوراکی ۱۰ سال جوانترتان می کند

faateme1366
برای جوان شدن علاوه بر کنار گذاشتن عادات غلط، لازم است که به رژیم غذایی خود نیز توجه ویژه داشته باشید واز این خوراکی که ۱۰ سال جوانترتان می کند استفاده کنید.

ده مورد از خوراکی هایی که شما را ۱۰سال جوانترتان می کند را در قالب لیستی خوشمزه برای شما جمع آوری کرده ایم که با خوردن آنها زیباتر از قبل به نظر برسید.با ما همراه باشید.

1.مصرف شکر مطلقا ممنوع !

می توانید برای حفظ جوانی خود هزاران دلار خرج کنید یا اینکه در مصرف شکر خط قرمزی داشته باشید . به گفته ی متخصصان تغذیه و پوست شکر سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد که در صدر آنها چاقی و پیری پوست قرار گرفته است.

کاساندرا انبارها ” متخصص تغذیه در این باره می گوید:شکر و کربوهیدارت ها به سرعت جذب شده و در مرحله ی اول باعث افزایش انسولین می شوند. این فرآیند منجربه افزایش تولید هورمون تستسرون و در نتیجه بروز جوش و آکنه شود ، خبر بدتر اینکه این فرایند منفی ایجاد شده با مصرف شکر غیر قابل توقف است یعنی شما نمی توانید خوراکی را برای رفع عوارض ان مصرف کنید.تاثیر منفی شکر بر روی پوست زمانی به اوج خود می رسد که پوست قابلیت کشیدگی خودرا از دست داده و شل شدگی به خود می گیرد و بستر بروز چین و چروک را در خود فراهم می سازد.

2.چربی های دوست داشتنی بدن را مصرف کنید:

قبل از این هم بارها و بارها در رابطه با مصرف امگا 3 و امگا 6 گفته ایم ;ه در ادامه همان نکات باید گفت که وجود این چربی ها در بدن همانند یک محافظ برای پوست عمل می کنند . آنها با ایجاد غشای سلولی در اپیدرم گنجانده به شکل یک ماتریس در اطراف سلول های پوست قرار گرفته و از افت رطوبت پوست جلوگیری می کنند که همین یکی از فاکتورهای مهم و مورد نیاز برای زیبایی ، جوانی و طراوت پوست است پس در مصرف غذاهای دریایی به خصوص ماهی سالمون و مواد غذایی حاوی امگا 3 و 6 شک نکنید.

 3.مولکول سحر و جادو وارد بدن کنید:

آنتی اکسیدان ها را می گوییم که سربازان محافظت از پوست و اعضای بدن در برابر رادیکال های آزاد هستند همان عواملی که به صورت پنهانی به پوست آسیب می رسانند و با بروز پیری به یکباره نمایان می شوند. یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های خوراکی ، مواد غذایی حاوی ویتامین سی هستند که در بسیاری از زمینه های سلامتی موثر و قوی عمل می کنند. به گفته ی یکی از متخصصان زیبایی بریتانیایی یکی از قوانین اصلی جوانی و زیبایی پوست صورت استفاده از ویتامین سی است . همانطور که گفته شد رادیکال های آزاد سازنده های اصلی پیری پوست و تخریب کننده های جوانی هستند ، مصرف به اندازه ویتامین ها به خصوص ویتامین سی یکی از بهترین راههای مقابله با این روند خواهد بود.

4.زینک خور شوید تا پیر نشوید:

زینک نقش بسیار سازنده ای در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی دارد و همین ثابت می کند که کمبود روی و زینک در بدن در بخش های مختلف بدن به خصوص پوست نمایان خواهد شد. زینک برای رشد طبیعی سلول ها لازم است و عملکرد بازسازی را در اعضای داخلی بدن تسریع می بخشد . متخصصان پوست و زیبایی زینک را قوی ترین ماده خوراکی برای حفظ جوانی می دانند . برای تامین زینک مورد نیاز بدن بهتر است در برنامه غذایی خود جو ، تخم مرغ ، مغز تخم کدو تنبل ، نخود را بگنجانید.

5.بلوک های ساختمان بدنتان را تقویت کنید:

بله درست است بدن هم همانند یک ساختمان شامل سفت کاری ها و نرم کاری هاست . سفت کاری بدن با مصرف پروتئین ها انجام می شود ، پروتئین ها برای بازسازی و به اصطلاح تعمیرات مورد نیاز بدن ضروری هستند تا جایی که تمام سلول های بدن به این ماده نیاز دارند اما متاسفانه بسیاری از خانم ها به اشتباه با هدف حفظ تناسب اندام از مصرف کافی آن خودداری می کنند و به مرور زمان دچار پیری زودرس و افتادگی پوست می شوند. گفتنی است که یک خانم با وزن 60 کیلوگرم بایستی روزانه 60 گرم پروتئین مصرف کند که بهتر است برای تامین آن از گوشت سفید و حبوبات استفاده کند .

6.توت ها

فرقی نمی کند شما توت فرنگی، تمشک یا زغال اخته را ترجیح دهید همه این میوه های خوشمزه برای پوست شما فوق العاده هستند و حاوی آنتی اکسیدانی هستند که نابودی سلول ها را به تاخیر می اندازند همچنین این میوه ها دارای ترکیباتی هستند که تحمل دردهای فیزیکی را راحت تر می کند و از بیماری هایی همچون آلزایمر جلوگیری می کنند.

7.آووکادو

آووکادو میوه ای است که حاوی چربی و روغن طبیعی است و نوشیدن عصاره آن هر روز می تواند سطح کلسترول خون شما را پایین آورده و به ترمیم بافت های پوستی سرعت بیشتری ببخشد. این میوه دارای ویتامین C، پتاسیوم و آنتی اکسیدان است که به جوانسازی پوست شما کمک می کند.

8.مرکبات

احتمالا می دانید که مرکبات سرشار از ویتامین C هستند اما علاوه بر این ویتامین مرکبات درای فولیک اسید هم هستند گریپ فروت، پرتقال و دیگر مرکبات به کاهش چربی خون کمک کرده و از مشکلات قلبی و جریان خون جلوگیری می کنند و نوشیدن آنها هر روز صبح به از بین بردن سموم بدن کمک می کند.

9.گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای ویتامین A، C و فولیک اسید است و از پوست شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب مراقبت می کند و از ابتلای شما به بیماری های عفونی جلوگیری می کند.

10.زرد چوبه

همانطور که می دانید زردچوبه به دلیل خواص سلامتی زیادی که دارد معروف است زیرا این ادویه دارای ترکیباتی ضد التهابی است که با سلول های سرطانی مبارزه می کند. همچنین زرد چوبه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و حال شما را در هنگام مواجهه با شرایط استرس زا خوب می کند.

11.شکلات تلخ

اگر شما هم به خوردن شکلات اعتیاد دارید خبر خوب برای شما آن است که این ماده خوشمزه دارای آنتی اکسیدانی است که از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV و رادیکال های آزاد مراقبت می کند و پوست را هیدراته نگه می دارد.

منبع: ایرانی-نمناک

لاغری و درمان ناباروری با پیاز!

آیا خواص خرمای ارزان و گران تفاوتی دارد؟

پاکسازی کبد در سه سوت!

پاکسازی دستگاه گوارش به خوشمزه ترین روش!

سم زدایی بدن از کف پا در سه سوت!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ