این ادویه به «ادویه زیبایی» معروف است

sahar.d
برای داشتن پوستی زیبا و شفاف استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی بهترین انتخاب است.

برای زیبایی و مراقبت از پوست همواره مواد طبیعی بهترین انتخاب بوده اند. ادویه ها از مفیدترین مواد غذایی هستند که در آشپزخانه شما یافت می شوند. برای زیبایی پوستتان کافیست سری به کابینت آشپزخانه بزنید و از ادویه های جادویی درون آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب شما را با بهترین ادویه ها برای زیبایی آشنا می کنیم.

زعفران ادویه زیبایی

رنگ و بوی زعفران و خاصیت دارویی آن باعث شهرت جهانی آن شده است. زعفران دارای ویتامین A، B1، B2، B3، C، آهن، پتاسیم، زینک، سلنیوم، فولات و بسیاری مواد مغذی دیگر می باشد. همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی نیز دارد. بعلاوه برای آکنه و صورت های پرجوش نیز مفید می باشد. زعفران رنگ پوست را روشن کرده و باعث درخشندگی و زیبایی پوست می شود.

زردچوبه

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورکومین که خاصیت ضدسرطانی دارد می باشد. این ادویه باعث می شود سلول های آسیب دیده ترمیم شوند. همجنین برای پوست های چرب نیز مفید است زیرا سبوم تولید شده توسط غدد سبابه را تنظیم می کند. زردچوبه به عنوان لایه بردارقوی علائم پیری را از پوست شما حذف می کند.

دارچین

دارچین ادویه گرمی است که یا به صورت دم کرده و یا به صورت پودراستفاده می شود. خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کرده و لطافت و درخشانی را به پوست شما باز می گرداند.

رازیانه

این گیاه با طعم شیرینی که دارد برای پوست های حساس مفید می باشد. رازیانه التهاب و سوزش را از بین برده و حساسیت هایی که در اثر آفتاب ایجاد شده اند را کمتر می کند. استفاده از این گیاه حس خنکی به پوست شما خواهد داد.

زنجبیل

زنجبیل به خاطر خاصیت تقویت کننده قوای جنسی، آنتی اکسیدان و تونر معروف می باشد. زنجبیل نوعی ضدعفونی کننده قوی است و پاک کننده و نرم کننده پوست نیز می باشد. استفاده از مقداری زنجبیل بر روی پوست، لکه های پوست را از بین برده و آن را پاکسازی می کند.

 از این میوه پر خاصیت ماسک بسازید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ