افزایش باروری در مردان با این روغن بی نظیر

atoosamirzavandi
باروری در مردان را می توان با روغن گردو تقویت کرد. گردو و روغن گردو سرشار از خواص بسیاری است که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

باروری در مردان را می توان با روغن گردو افزایش داد. روغن گردو می تواند به حفظ اسپرم ها کمک کند. در این مقاله ضمن اشاره به خواص روغن گردو، به چگونگی افزایش باروری در مردان می پردازیم.

جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن شوره‌ سر

روغن گردو حاوی مقادیر قابل‌توجهی از پتاسیم است. ثابت شده است که پتاسیم موجب افزایش رشد موها می‌شود، تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند و برای سلامت فولیکول‌های مو مفید است. وقتی از پتاسیم به‌صورت موضعی روی پوست سر استفاده می‌شود، به بهبود جریان خون به فولیکول‌های مو کمک می‌کند. در بسیاری از موارد، ریزش مو ناشی از نرسیدن مواد مغذی و اکسیژن کافی به فولیکول‌های موست که درنهایت منجربه مرگ یا غیرفعال شدن (dormancy) آنها می‌شود. خواص آب رسانی به مو و مرطوب کنندگی پوست (که به‌دلیل وجود ویتامین E و محتوای چربی آن است) و ضدباکتریایی روغن گردو نیز در جلوگیری از مشکلاتی در پوست سر که محیط نامناسبی را برای رشد مو ایجاد می‌کنند، مؤثر است و موجب جلوگیری از ریزش موی زودرس می‌شود.

با ماساژ دادن این روغن روی پوست سر (معمولا همراه با سایر روغن‌های اسانسی، زیرا روغن گردو روغن حامل فوق‌العاده‌ای است) می‌توانید پوست سر خود را مرطوب کنید و عفونت‌های گوناگون موجود در آن را برطرف کنید. همچنین استفاده از این روغن به شما کمک می‌کند که تمام نشانه‌های شوره‌ی سر را برطرف کنید و از شر پوسته‌ها و تکه‌های زشت و ناخوشایند شوره روی شانه‌های‌تان خلاص شوید.

کمک به کنترل قند خون و دیابت

چه مبتلا به دیابت باشید و چه در تنظیم سطح قند خون خود مشکل داشته باشید، روغن گردو برای شما مفید است، زیرا این روغن در تنظیم سطح قند خون و تولید انسولین در پانکراس (لوزالمعده) مؤثر است. غذاهای حاوی چربی، جذب گلوکز در جریان خون را آهسته می‌کنند و احتمال افزایش ناگهانی انسولین در خون (insulin spike) را در هر زمان کاهش می‌دهند. به‌علاوه روغن گردو اعمال تحریک‌کننده‌ای را روی پانکراس انجام می‌دهد که موجب افزایش سنتز انسولین در مواردی می‌شود که سلول‌های جزایر پانکراس نمی‌توانند به‌موقع انسولین تولید کنند. گرچه این ویژگی‌ها بیشتر برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید است (زیرا در دیابت نوع ۱ بدن بیمار نمی‌تواند انسولین تولید کند) ولی خواص روغن گردو برای همه مفید است، زیرا موجب کاهش عوارض ناشی از اختلال عملکرد گلوگز می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود که بیماران دیابتی زندگی طبیعی‌تری داشته باشند و به افرادی که درخطر هستند نیز کمک می‌کند که وزن کم کنند و خطر ابتلابه دیابت را کاهش دهند.

افزایش سلامت استخوان ها

روغن گردو منبعی عالی از ویتامین K است؛ ویتامینی که نقش آن به‌خوبی درک نشده است. این ویتامین نقش مهمی در معدنی سازی استخوان (bone mineralization) ایفا می‌کند. معدنی سازی استخوان به رسوب موادمعدنی ضروری در ماده‌ی بنیادی استخوان (bone matrix) گفته می‌شود که موجب افزایش استحکام و طول‌ عمر استخوان می‌شود. افزایش استحکام استخوان نیز موجب پیشگیری از شکستگی استخوان‌ها می‌شود و کاهش کلسیم استخوان‌ها را نیز (که موجب اختلال‌هایی مانند پوکی استخوان می‌شود) به‌حداقل می‌رساند.

روغن گردو مفید برای پوست و مو:

ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده استرس است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.
روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.
طبق گفته متخصصان استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.
روغن گردو منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3- 6 و 9 است که همه این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.

افزایش باروری مردان

روغن گردو ابزار بسیار مفیدی برای افزایش باروری مردان است، زیرا موجب بهبود چند عامل باروری در مردان می‌شود که به‌طور قابل‌توجهی احتمال بارداری موفق را افزایش می‌دهند. روغن گردو از یک سو موجب افزایش تعداد اسپرم می‌شود و علاوه‌بر آن قدرت حرکت و شکل کلی اسپرم‌ها را بهبود می‌دهد. اسپرم‌هایی که شکلی غیرطبیعی دارند، به‌سختی می‌توانند وارد تخمک شوند و لقاح یابند و معمولا در سفر به گردن رحم زنده نمی‌مانند. روغن گردو موجب بهبود جریان خون نیز می‌شود و امکان نعوظ قوی‌تری را فراهم می‌کند. این ویژگی در مواردی مفید است که مشکل موجود در باروری به نعوظ مربوط است.
منبع: الودکتر

خواص شگفت انگیز روغن گردو که نمی دانستید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ