خوردن این گیاه باعث سقط جنین می شود

parya
خوردن بعضی گیاهان در دوران بارداری سبب سقط جنین می شود. گیاهی را در این مقاله به شما معرفی میکنیم که خوردن این گیاه باعث سقط جنین می شود

گیاهان معطر و خوشمزه ای وجود دارد که همه ی ما آن ها را می شناسیم ولی ممکن است با خطراتی که برای بدن دارند آشنا نباشیم. گلپر و زرشک از این دسته گیاهان هستند که خوردن این گیاه باعث سقط جنین می شود. پس همراه ما باشید تا بدانید که چگونه این گیاهان باعث سقط جنین می شود.

خوردن این گیاه باعث سقط جنین می شود

زرشک

 هر گیاهی که شانس انقباض عضلات مختلف بدن را افزایش دهد می تواند سقط جنین را هم تحریک کند. در این میان بافت رحم عضلات مخطی دارد که تحریک را افزایش می دهد. البته این در صورتی است که زیاد مصرف شود. از جمله گیاهانی که به نظر می رسد سقط جنین را افزایش می دهند زرشک و ریشه آن است. میوه زرشک یکی از مواردی است که ابن سینا برای آن اثرات سقط آور قائل شده است. این میوه دارای آلکالوئیدها و همچنین ترکیبات فنلی از قبیل آنتوسیانین هاست. مشخص شده یکی از آلکالوئیدهای اصلی میوه زرشک، می تواند موجب انقباضات عضلانی صاف رحم شده و افزایش انقباض می تواند منجر به سقط جنین شود.

گلپر سقط آور است

گلپر یکی از معروف ترین گیاهانی است که برای درمان بیماری های گوارشی به خصوص نفخ محسوب استفاده می شود. گلپر، هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است. مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا باعث سقط جنین می شود. همانطور که گفته شد خطرآور بودن بسیاری از این گیاهان منوط به استفاده زیاد از حد آنهاست که معمولا در خانمهای باردار اتفاق نمی افتد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ