کاهش چربی شکم و پهلوها با شربتی طبیعی

mousavi
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در لاغری به ویژه در نواحی شکم و پهلو‌ها موثر دانست.

شربت زنیان حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، فیبر، فسفر، اسید فولیک، ساپونین و فنول است.

 

برای بررسی خواص شربت زنیان و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

 

مهم‌ترین خواص شربت زنیان

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت زنیان اظهار کرد: این شربت با افزایش سوخت و ساز بدن، شکستن چربی‌های انباشته شده در شکم، کاهش اشتها و رفع نفخ، باد شکم و یبوست نقشی موثر در لاغری بدن به ویژه در نواحی شکم و پهلو‌ها دارد؛ شربت زنیان ضد انگل است، بنابراین انگل‌های بدن را از بین می‌برد.

 

وی درباره خواص دیگر شربت زنیان بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت زنیان بیماری‌های تنفسی و ناراحتی‌های ریوی مانند آسم، سرفه، تنگی‌نفس و سینوزیت را برطرف می‌کند.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت زنیان خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد، بنابراین عفونت‌های بدن را رفع می‌کند؛ این شربت درد‌های ناشی از روماتیسم، مفاصل، استخوان‌ها و آرتروز را تسکین می‌دهد.

 

عظمایی تأکید کرد: شربت زنیان به هضم و جذب بهتر غذا کمک می‌کند؛ این شربت ضد درد است و سموم را از بدن دفع می‌کند، بنابراین برای افرادی که قصد دارند اعتیاد به تریاک، مشروبات الکلی و سایر مواد دخانی را ترک کنند، بسیار مفید است.

 

وی یادآوری کرد: شربت زنیان سنگ کلیه و کیسه صفرا را دفع و رطوبت‌های اضافی بدن را هم خارج می‌کند؛ این شربت نقشی موثر در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

 

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت زنیان

عرق زنیان                                   یک لیتر

عرق زیره                                    یک لیتر

بذر زنیان                                    ۵۰ گرم

عسل                                         ۵۰۰ گرم

آب لیموترش تازه                          به مقدار لازم

 

 طرز تهیه شربت زنیان

عرق زنیان و زیره را باهم مخلوط کنید.

بذر زنیان را به مخلوط عرق زنیان و زیره اضافه کنید و بگذارید سه ساعت بماند.

مخلوط بذر زنیان و عرقیات را پنج دقیقه بجوشانید.

 پس از اینکه دمای مخلوط بذر زنیان و عرقیات متعادل شد، (به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید) آن را صاف کنید.

عسل را به مخلوط صاف شده بذر زنیان و عرقیات اضافه کنید.

شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.

پس از سرد شدن شربت آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

برای تهیه یک لیوان شربت زنیان یک تا ۲ قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید؛ چند قطره آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید و بقیه لیوان را آب جوشیده شده ولرم بریزید.

مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.

این شربت را می‌توان روزانه چهار لیوان، صبح ناشتا (۳۰ دقیقه قبل از صبحانه)، پس از ناهار، ۳۰ دقیقه قبل از شام و پیش از خواب مصرف کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

میوه های چربی سوز برای لاغری شکم و پهلو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ