درمان ریفلاکس معده با این سرکه فوق العاده

atoosamirzavandi
ریفلاکس معده را می توان با درمان های خانگی از بین برد. یکی از این راههای خانگی درمان ریفلاکس معده استفاده از سرکه ی بالزامیک می باشد.

ریفلاکس معده علاوه بر ایجاد سوزش سر دل باعث می شود که به طور غیر مستقیم دندان ها را تحت تاثیر خود قرار دهد و موجب خرابی آن ها گردد. ریفلاکس معده غذا خوردن افراد را محدود می کند. سرکه بالزامیک یکی از راه های درمان ریفلاکس معده می باشد. در این مقاله بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.

موجب گوارش بهتر و درمان رفلاکس معده می‌شود

اسید استیک موجود در سرکه بالزامیک، ترکیبی فعال و دارای پروبیوتیک است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. پروبیوتیک یا همان باکتری‌های مفید، سلامت روده را افزایش می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند. درعین‌حال، کل عملکرد سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. همچنین این ترکیبات پروبیوتیک موجود در اسید استیک به برخی از افراد احساس سیری می‌دهد. با مصرف سرکه بالزامیک می‌توان از بازگشت اسید معده به مری (رفلاکس معده) و سوزش معده پیشگیری کرد. البته این درمان برای همه مناسب نیست. بنابراین ابتدا بهتر است مقدار کمی از این سرکه را مصرف کنید و ببینید آیا علایم سوزش معده کمتر می‌شود یا خیر

به کاهش وزن کمک می‌کند

انواع سرکه‌ها به ضدچاقی معروف هستند و سرکه بالزامیک هم از این قاعده مستثنی نیست. پروبیوتیک های موجود در سرکه بالزامیک کمک می‌کنند که فرد احساس سیری طولانی‌تری داشته باشد. این چاشنی خوش‌طعم برخلاف مواد دیگر مانند کره و مایونز، کاملا بدون چربی است. برخی از تحقیقات نشان داده، افرادی که همراه با غذای خود سرکه بالزامیک مصرف می‌کنند، به‌دلیل احساس سیری طولانی‌تر، کالری کمتری در طول روز به بدن خود می‌رسانند و می‌توانند به‌راحتی وزن کم کنند

گرفتگی بینی را برطرف می‌کند

با افزودن کمی سرکه بالزامیک به آب جوش و تنفس بخار آن می‌توان گرفتگی بینی را برطرف کرد.

کنترل قند

در برخی منابع دیده شده در سرکه بالزامیک یک سری ترکیبات وجود دارد که می تواند میزان حساسیت به انسولین را در افراد بالا ببرد؛ یعنی این که باعث می شود انسولین بهتر در بدن عمل کرده و قند را به داخل سلول هدایت کند و در نهایت برای کنترل قند خون در افرادی که یا دیابت دارند یا در مرحله پیش از دیابت هستند، مفید واقع شود.

تقویت سیستم ایمنی:

آنتی اکسیدانهای موجود در سرکه ی بالزامیک ، سلولهای تخریب شده را ترمیم کرده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. با مصرف مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان سیستم ایمنی شما ممکن است بتواند سدهای دفاعی مورد نیاز بدنتان را بهتر فراهم کند.

ضد پیری

سرکه بالزامیک از انگوری تهیه می شود که این نوع از انگور حاوی گروهی از فلاونوییدها است. این گروه از فلاونوییدها به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می توانند عملکرد ضد پیری سلول های بدن، ضدسرطان و ضدبیماری های قلبی عروقی داشته باشند.

از چربی خون می‌کاهد

از میان فوایدی که سرکه‌ بالزامیک دارد، درباره‌ی اثر مثبت آن در کاهش چربی خون، به‌خوبی تحقیق و بررسی شده است. آنتی اکسیدان‌های موجود در سرکه بالزامیک، سلول‌های بیگانه‌خواری را که برای بدن سمی هستند و سطح کلسترول خون را بالا می‌برند، نابود می‌کنند. با مصرف سرکه بالزامیک به‌عنوان سس، می‌توانید جلوی انسداد رگ‌های خونی بدن‌تان را بگیرید

موجب سلامت پوست می‌شود

انواع سرکه‌های انگور می‌توانند مانند سرکه‌ سیب برای درمان‌ آکنه و جوش‌های عفونی مؤثر باشند. سرکه بالزامیک حاوی ترکیبات ضدمیکروبی، اسید استیک و آنتی اکسیدان است. این ترکیبات می‌توانند به‌مرور زمان رنگ‌وروی چهره‌ی فرد را بهبود بخشند. همچنین این نوع سرکه را می‌توان برای درمان آکنه به‌صورت موضعی استفاده کرد. البته به‌دلیل اینکه ممکن است موجب ایجاد لکه شود، بهتر است، این سرکه به‌طور مستقیم روی پوست قرار نگیرد. همچنین گنجاندن سرکه بالزامیک در رژیم غذایی، موجب تمیزی و روشن‌تر شدن پوست می‌شود.

منبع الودکتر

سلامتی بدن با سرکه بالزامیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ