راهی ساده برای تنظیم قند خون

atoosamirzavandi
قند خون را می توان تا حدودی با داروهای گیاهی تنظیم کرد. گشنیز گیاهی است که با تحریک غدد سازنده ی انسولین نیز می تواند قند خون را تنظیم و به افراد دیابتی کمک کند.

قند خون به دلیل کاهش تولید انسولین و یا عدم توانایی بدن در استفاده از انسولین موجود درون بدن اتفاق می افتد می افتد. گشنیز گیاهی است که باعث تحریک غدد تولید انسولین می گردد. در این مقاله به بررسی خواص گشنیز پرداخته ایم.

کنترل دیابت

به علت اثر تحریک‌کنندگی گشنیز بر غدد درون‌ریز، ترشح انسولین از پانکراس افزایش می‌یابد و در نتیجه سطح انسولین خون بالا می‌رود. این باعث تنظیم قند خون و پایین آمدن سطح قند در خون می‌شود. این خاصیت برایبیماران دیابتی و بیماری‌های مشابه بسیار مفید است.

 تخم گشنیز و درمان فشارخون

تخم کاهو، گشنیز، کاسنی، خُرفه در درمان فشارخون مؤثرند.فشارخون نیرویی بوده که انقباض قلب ایجاد می‎کند.
این نیرو برای برقراری گردش مناسب و مداوم خون در کلیه عروق ضروری است. قلب باید حداقل فشاری را درون دستگاه گردش خون حفظ کند تا بر مقاومت ناشی از کیلومترها عروق کوچک (مویرگ‎ها) پیروز شود و خون نیز هنگام رسیدن به بافت‎ها، از فشار کافی برای انجام مبادله‎های شیمیایی برخوردار باشد. سردردهای مکرر، دیدن ذره‎هایی در هوا، وزوز کردن گوش‎ها و احساس سرگیجه و ضعف، سنگینی قلب و تنگی نفس پس از کار بدنی از نشانه‎های بیماری فشارخون هستند.

خواص برگ و ساقه گشنیز :

1) آب گشنیز
خواب آور  است. برای این منظور باید30 گرم از آب گشنیز خام را همراه با شکر خورد. مصرف بیش از این مقدار موجب حالت سستی می شود.
2) مسکن و آرام کننده است.
3) خوردن گشنیز با غذا از ترش کرن جلوگیری می کند و کلاً گشنیز جلوی مسمومیت های غذایی را می گیرد.
4) برای بر طرف کردن
بوی بد دهان  سوپ یا آش گشنیز بخورید.
5) گشنیز تشنگی را بر طرف می کند.
6) برای کاستن از نیروی جنسی خوردن گشنیز اثر قوی دارد.
7) گشنیز ضد نفخ است و دل درد را بر طرف می کند.
8) خوردن گشنیز برای
دهان و دندان  بسیار مفید است. هم لثه  را سالم می سازد و هم جلوی خرابی دندان ها را می گیرد و درد دندان را بر طرف می کند

تنظیم عادت ماهانه

گشنیز محرکی طبیعی است و ترشحات غدد درون ریز را تنظیم می‌کند. این تأثیر هورمونی به تنظیم سیکل قاعدگی کمک می‌کند و درد قاعدگی زنان را کاهش می‌دهد.

ضد آلرژی

تحقیقات زیادی نشان داده است که گشنیز دارای آنتی هیستامینی قوی است که می‌تواند آلرژی‌های فصلی و تب یونجه را کاهش دهد. همچنین، روغن آن اثرات آلرژیک حشرات، گیاهان، غذاها و سایر چیزها را کاهش می‌دهد. در بدن، آنافیلاکسی، ورم کهیر و تورم خطرناک گلو و غدد را از بین می‌برد.

ما باید در برابر واکنش‌های آلرژیک از خود محافظت کنیم و چون از ابتدا نمی‌دانیم به چه چیزهایی حساسیت داریم، بهتر است پیشگیری کنیم.

داروی گیاهی برای سفیدی دندان

به گزارش بی اس ام اس :یک متخصص تغذیه گفت: مصرف این سبزی برای دهان و دندان بسیار مفید است، لثه را سالم نگه می‌دارد و از خرابی دندان‌ها جلوگیری و درد دندان را بر طرف می‌کند.مرتضی صفوی با بیان این که گشنیز و تخم آن از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است، گفت: مصرف گشنیز معده را تقویت و خوردن آن با غذا به هضم غذا کمک می‌کند، تخمه گشنیز شیر را در مادران شیرده زیاد می‌کند و برای تسکین درد دندان جویدن تخم گشنیز مفید است.

منبع الودکتر

خواص فوق العاده گشنیز را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ