رنگ پوستتان را با روغن فندق تغییر دهید

sahar.d
روغن فندق یکی از بهترین روغن های طبیعی برای محافظت و سلامت پوست است.

روغن فندق به عنوان معجزه گر برای پوست و مو شناخته می شود. این روغن به درمان لکه های پوستی و رفع آکنه، سفت شدن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید و … کمک می کند. در این مطلب شما را با نقش روغن فندق در تغییر رنگ پوست و از بین بردن لکه ها و به طور کلی تاثیر بر سلامت پوست بیشتر آشنا می کنیم.

درمان لکه های سفید پوست با روغن فندق

آسیب پوستی یکی از رایج‌ترین علت‌های بروز لکه‌های پوستی است. این آسیب‌ها می‌توانند به دلیل سوختگی، آفتاب‌ سوختگی، آکنه، یا هر دلیل دیگری باشد که ممکن است باعث آسیب پوستی شود. گاهی اوقات به این حالت هایپوپیگمِنتِیشِن پس از التهاب می‌گویند. اگزما یا پسوریازیس نیز می‌توانند یکی دیگر از دلایل ایجاد لکه‌های سفید پوستی باشند.

یک روش طبیعی و موثر برای درمان آسیب و التهاب پوستی استفاده از روغن فندق است. فندق ضد باکتری، ضد التهاب، و یک داروی قابض طبیعی است که از خشکی پوست‌تان جلوگیری می‌کند. می‌توانید روغن فندق را با  چند قطره روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و سپس این ترکیب را با استفاده از پنبه بر روی نواحی آسیب‌دیده بمالید.

روغن فندق برای سفت کردن پوست

روغن فندق سفت کننده است که به معنای این است که به سفت کردن منافذ پوست و استحکام بخشی به بافت های پوستی جهت جلوگیری از شل شدن پوست کمک می‌نماید. این امر، به با طراوت و درخشان نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند.

بعلاوه، این روغن دانه ی چربی زا نیست که به معنای این است زمانی که شما آن را استفاده می‌کنید منافذ پوستی شما را مسدود نمی‌کند. در حقیقت، این ماده اندازه ی منافذ را کوچکتر و ترشح چربی پوستی را تنظیم کرده که در نتیجه تضمین می‌نماید پوست شما چربی اضافه تولید نکرده که می‌تواند منجر به بروز آکنه شود.

به این علت روغن فندق برای افرادی که با پوست چرب، آکنه، آماس های ناشی از چربی پوستی در جدال هستند واقعا عالی است. این روغن، پوست را مرطوب می‌کند ضمن اینکه تضمین می‌نماید که منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند. بعلاوه خاصیت آنتی باکتریال دارد که به این معناست باکتری های جمع شده روی صورت شما را از بین برده بنابراین از بروز آکنه جلوگیری می کند.

شما میتوانید چند قطره از روغن فندق را در محصولات مراقبت پوستی هر روزتان بریزید، و یا با روغن های اسانس که در طبیعت خاصیت آنتی باکتریال و سفت کننده داشته ترکیب کنید و به منظور درمان پوست چرب مستعد آکنه و برای سفت کردن پوست از آن استفاده کنید.

روغن فندق ضد آفتاب طبیعی

روغن فندق حاوی مقادیر بسیار زیاد آنتی اکسیدان ها است که برای محافظت پوست در براب تنش های محیطی نظیر اشعه فرابنفش بسیار مفید است. در نتیجه مانند یک کرم ضدآفتاب آن را روی پوست و صورت خود به کار ببرید تا کمک به فیلتر کردن اشعه های مضر خورشید نماید.

همچنین شما می‌توانید روغن فندق را با مقدار برابر از روغن کنجد، آووکادو و گردو به منظور ازدیاد قدرت محافظت مخلوط نموده و یا چند قطره از آن را در کرم روزانه خود بریزید تا اثر ضد آفتاب داشته باشد.

با خواص دارویی 30 روغن آشنا شوید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ