این دمنوش برای دردهای قاعدگی مثل آب روی آتش است

sahar.d
اگر شما هم دچار دردهای شدید قاعدگی می شوید و به دنبل راهی برای رهایی از آن ها هستید، این مطلب را از دست ندهید.

دردهای قاعدگی هر ماه به سراغ خانم ها می آید و گاهی سبب می شود بسیاری از خانم ها بستری و تحت سرم درمانی قرار گیرند. برای کاهش دردهای قاعدگی بسیاری از افراد به قرص های مسکن پناه می برند که بسیار هم اثر بخش است. اما اگر دوست ندارید از قرص های شیمیایی استفاده کنید و نگران عوارض ناشی از مصرف آن ها هستید، بهترین توصیه برای شما استفاده از گیاهان دارویی است. در این مطلب بهترین دمنوش های گیاهی برای دمان دردهای قاعدگی را معرفی می کنیم.

دمنوش زیره

زیره  به دلیل طبع و خاصیت گرم قاعده‌آور است و سبب افزایش خونریزی قاعدگی می شود. همچنین مصرف دم کرده زیره سیاه و یا جویدن آن در رفع و کاهش دردهای ناشی از قاعدگی بسیار سودمند است. در مواردی که ترشحات زنانه وجود دارد، زیره می‌تواند به عنوان یک درمان طبیعی محسوب شود.

همچنین زیره سبز یک ضدنفخ واقعی است. بهترین کار خوردن یک لیوان از جوشانده زیره سبز است که این کار کمک می‌کند نفخ آرام‌آرام برطرف شده و درد ناحیه شکم تسکین پیدا کند. 

برای تاثیرگذاری بیشتر زیره بر درمان درد قاعدگی و نفخ می‌توانید زیره سیاه و زیره سبز را به میزان مساوی ترکیب و آسیاب کرده و از آن به صورت دمنوش زیره که با عسل شیرین شده است روزانه یک تا 2 فنجان مصرف نمایید.

دمنوش دارچین

یکی از بهترین ادویه‌های گیاهی برای روزهای آغازین عادت ماهانه دارچین  بوده و دمنوش دارچین می‌تواند علاوه بر کاهش دردهای قاعدگی توان بدنی بانوان را افزایش دهد. 

برای تهیه این دمنوش می‌توانید از پودر دارچین و چوب آن استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش دارچین:

2 تا 3 چوب دارچین را درون یک لیوان آب جوش گذاشته و سر لیوان را با نعلبکی ببندید. اجازه دهید دارچین به مدت 10 دقیقه در آب جوش بماند تا به خوبی دم بکشد و سپس چوب‌ دارچین را از لیوان خارج کرده و دمنوش را میل نمایید و نوشیدن 2 لیوان دمنوش دارچین و خوردن غذاهایی با طبع گرم مثل کاچی می‌تواند بهترین انتخاب برای نخستین روز قاعدگی باشد.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل به عنوان گیاه دارویی تسکین دهنده درد قاعدگی و باز کننده قاعدگی نام برده‌ شده و اگر  زنان زیادی تجربه دردهای قاعدگی را دارند بدون آنکه خونریزی داشته باشند. برای باز شدن قاعدگی نوشیدن دمنوش زنجبیل بهترین انتخاب است.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل:

 برای تهیه این چای زنجبیل کافی است یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده را در یک لیوان آب جوشانده و قبل از خوردن غذا آن را صاف کنند و میل کنید. زنجبیل چون طعمی تند و گس داشته برای خوش‌طعم کردن آن می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل یا یک قطعه کوچک نبات به آن اضافه کرده و قبل از خوردن وعده غذایی آن را میل نمایند.

8 ترفند ساده برای کاهش درد قاعدگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ