چیزهایی که هرگز فکر نمی کردید پیرتان کند!

atoosamirzavandi
پیری زودرس به سراغ افرادی می آید که عادت های غلطی دارند و تصورشان بر این است که این عادات تاثیری بر پیری ندارد.

پیری زودرس قطعا دلایلی خواهد داشت. عادات نامناسب و سبک زندگی بی تاثیر نیستند. در این مقاله به عادت های نادرستی که باعث پیری زودرس می شود خواهیم پرداخت.

عادت سیگار کشیدن

هشدارهای زیادی درمورد استعمال دخانیات داده می‌شود اما یکی از اینها از بقیه مهمتر است: سیگار ممکن است پیرتان کند! ابتدای سال نو می‌تواند زمانی عالی برای ترک سیگار باشد. با این کار ۱۰ سال به عمرتان اضافه خواهید کرد. کمی به آن فکر کنید: آیا خانم‌هایی که خیلی جوان به نظر می‌رسند، سیگار می‌کشند؟

مصرف الکل

مصرف زیاد از حد نوشیدنی‌های الکلی از داخل پیرتان می‌کند. هرچه الکل بیشتری وارد جریان‌خون شود، بر پوستتان تاثیر داشته و در برخی موارد آسیب‌های دائمی به آن وارد می‌کند.

وضعیت ضعیف سلامتی

یکی از چیزهایی که پیرتر نشانتان می‌دهد وضعیت ضعیف سلامتی‌تان است. حتی اگر مشکل اضافه‌وزن نداشته باشید، اگر از موادغذایی مناسب استفاده نکنید و موادمغذی لازم برای سلامت و متناسب نگه داشتنتان را مصرف نکنید، ضرر خواهید کرد. هرچه سن بالاتر می‌رود، درد و مرض بیشتری به سراغمان می‌آید، پس باید از خودتان مراقبت کنید.

شغل استرس‌زا

محل‌‌کارتان هم ممکن است پیرتان کند. اگر در محل‌کار بیشتر از اینکه لبخند بزنید اخم می‌کنید، وقتش رسیده که کار جدیدی برای خودتان پیدا کنید. یا حداقل یک سرگرمی که از آن لذت می‌برید را وارد اوقات فراغتتان کنید. مهم رسیدن به تعادل است همین!

همسرتان

یکی دیگر ازعوامل پیر کردن شما می‌تواند همسرتان باشد. همسر بداخلاق استرس زیادی به شما می‌دهد. سعی کنید با او حرف بزنید، البته بدون اینکه آن را به دعوا و مشاجره بکشانید، و تمام حرف‌هایتان را با او مطرح کنید. اگر نتوانستید مشکلاتتان را حل کنید، دیگر وقتش رسیده که فکر دیگری کنید!
مصرف بالای قندها: قندی که مصرف می‌کنیم در بدن ما به گلوکز تبدیل می‌شود. این گلوکز وقتی درون خون وارد می‌شود به پروتئین بافت‌های پوستی متصل شده و مولکول جدیدی را ایجاد می‌کند که اثر منفی بر کلاژن و حالت کششی پوست داشته و می‌تواند سبب شلی و افتادگی پوست شود. توصیه ما به شما این است که از مصرف مواد غذایی قندی به ویژه مواد غذایی تغییر شکل یافته که حاوی قندهای پنهان هستند پرهیز کنید.

کم خوابی

حتی یکی دو روز کم خوابی کافی است تا پوست کدر و زیر چشم گود و تیره شود اما چین و چروک ها پس از یکی دو هفته بروز نمی کنند و گاهی به دنبال چند ماه یا چند سال شکل می گیرند.
پزشکان به تازگی دریافته اند که کم خوابی می تواند مقاومت پوست را از بین ببرد.

با مطالعه بر روی افرادی که دچار بی خوابی و یا کم خوابی هستند دریافته اند که این افراد بسیار بیشتر از سایر همسالان خود که ساعت خواب منظم دارند دچار پیری پوست هستند.

کم‌آبی:

نوشیدن آب کافی باعث می‌شود سلول‌های پوست مرطوب و سرحال باقی بمانند. هرچه سن بالاتر می‌رود پوست نیز نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود بنابراین اهمیت نوشیدن آب با بالارفتن سن افزایش می‌یابد.

راه‌حل:
روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. البته اگر مشکل قلبی دارید یا دیالیز می‌شوید حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

حالت خوابیدن:

بیشتر افراد عادت دارند روی پهلو یا شکم خود بخوابند. در این حالت صورت روی بالش قرار می‌گیرد و چروک‌های پوستی در طولانی‌مدت افزایش پیدا می‌کند و باعث پیری زودرس میشود.

راه‌حل:
ما تقریبا یک‌سوم از عمر خود را در خواب هستیم پس سعی کنید صورت‌تان را روی بالش نگذارید و به جای آن به پشت بخوابید و زیر زانوهای‌تان یک بالش قرار دهید. حتی اگر وسط خواب بی‌اختیار به پهلو بچرخید باز هم توانسته‌اید احتمال ایجاد چروک‌ها را کاهش دهید

لوازم آرایشی به خودی خود باعثپیری زودرس و چروک پوست نمی‌شوند اما می‌توانند باعث خشکی پوست شوند. خشکی نیز می‌تواند حالت چروک کاذب ایجاد کند. معمولا یکی از علل چروک به صورت کاذب، خشکی شدید پوست است که با استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب ممکن است، اتفاق بیفتد و باعث پیری زودرس پوستتان شود.

راه‌حل:
هنگام خرید لوازم آرایشی حتما به برچسب شبنم توجه کنید. روی این برچسب کدی نوشته شده که با استفاده از شماره تلفن یا شماره پیامک درج شده می‌توانید از اصل بودن و تاریخ مصرف محصول اطلاع پیدا کنید.

منبع الودکتر

شایع ترین دلایل پیری زودرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ