بالاخره با آب سطح ماست چه کنیم؟

mousavi
در رابطه با نگهداشتن و یا دور ریختن آب روی ماست باورهای مختلفی وجود دارد. برخی معتقدند این آب نباید مصرف شود و برخی دیگر ازخواص بیشمار آن می گویند. بالاخره با آب سطح ماست چه کنیم؟

آب روی ماست مایعی با رنگ خنثی است که اگر ماست پاستوریزه بخرید و یا ماست را خودتان در خانه تهیه کنید آن را روی سطح ماست می بینید. این آب به دلیل آنکه از ترکیبات داخل ماست است نباید دور ریخته شود.

بهروز یاراحمدی اظهار کرد: ماست در مقایسه با شیر به دلیل افزودن باکتریهای مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

وی اضافه کرد: آب ماست حاوی کلسیم و ویتامینهای محلول در آب موجود شیر شامل گروه B، پروتئین، چربی و برخی املاح دیگر شیر است که نباید دور ریخته شود چراکه بسیار مفید است.

‌یاراحمدی بیان کرد: مصرف مستمر شیر، فشار خون افراد مبتلا به فشار تنظیم میشود اما در مورد آب ماست به دلیل وجود اسید لاکتیک و نمک کم میتواند موجب کاهش فشار خون شود.

این محقق علوم دامی ترشی و ماست را یکی از خواص ماهیتی آن عنوان کرد که به خاطر فعالیتهای لاکتیکی مایه ماست به وجود می‌آید و افزود: شرایط نگهداری و مایه ماست مصرف شده میتواند از درجه ترشی یا شیرینی متفاوتی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: کشدار شدن ماست نیز به علت نوع مایه مصرفی است که در تولید ماست به کار گرفته میشود. این نوع ماست آب نمیاندازد و بیشتر در تولید ماست میوهای کاربرد دارند.

 یاراحمدی علت آب انداختن ماست را عدم حرارت دهی مناسب به شیر بیان کرد و گفت: دمای حرارتی شیر باید ۹۰ درجه سانتیگراد پایه به مدت پنج دقیقه باشد.

چه نوع ماستی بخوریم برایمان بهتر است؟

برای مقابله با افسردگی ماست بخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ