با پوست تخم‌مرغ حواستان به دندان هایتان باشد

faateme1366
تا به حال به این فکر افتاده اید که با پوست تخم‌مرغ حواستان به دندان هایتان باشد؟ می پرسید چرا؟ ساده است در این مطلب برای تان توضیح داده ایم.

راه های زیادی برای رسیدگی به دندان ها وجود دارد که هر روز در مورد آنها می خوانید. می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم که با پوست تخم‌مرغ حواستان به دندان هایتان باشد! چرا که حاوی کلسیم مورد نیاز بدن است. با ما همراه باشید.

پوست تخم مرغ جادوی تقویت استخوان و دندان ها

پوست تخم مرغ ان قدرها هم که به نظر می رسد بی فایده نیست بلکه کاملا برعکس سرشار از ماده ای است که متاسفانه امروزه افراد در تمامی سنین از کمبود ان به نوعی رنج می برند، کلسیم را می گویم ماده ای که کمبودش در بدن باعث خرابی دندان ها ، ضعف و دردهای استخوانی ، ریزش مو و… می شود.

روش تقویت استخوان و تامیل کلسیم با پوست تخم مرغ

بیشتر افراد به محض استفاده از محتوای تخم مرغ، پوست های آن را دور می اندازند در حالی که با این کار خود را از خواص آن ماده محروم می کنند. در واقع، پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. جذب و هضم این منبع کلسیم برای بدن بسیار آسان تر از منابع دیگر است.

تحقیقات نشان داده کلسیم موجود در پوست تخم مرغ شبیه به کلسیم موجود در استخوان ها و دندان ها است. این نوع کلسیم علاوه بر استحکام دندان و استخوان، کلسیم مورد نیاز بافت ها و عصب ها را تامین می کند. از طرف دیگر، پودر پوست تخم مرغ سبب کاهش فشار خون و کلسترول می شود.

راهکار نگهداری پوست تخم مرغ

نصف قاشق پودر پوست تخم مرغ حاوی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم است. برای بهره مند شدن از خواص پوست تخم مرغ ابتدا چند تخم مرغ را به مدت ۱۰۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری ها و میکروب های آن زدوده شود. بگذارید سرد شوند سپس آن ها را خرد کرده تا به پودر تبدیل شوند و آن پودر را در شیشه ای تمیز نگه دارید. می توانید از آن در غذاها، نوشیدنی ها و اسموتی ها استفاده کنید.

مسواک زدن دندان های با پوست تخم مرغ

آیا تا به حال به مسواک زدن دندان ها با پوست تخم مرغ فکر کرده اید؟ … احتمالا نه. پوست تخم مرغ دارای مقادیر زیادی از کلسیم و ۲۷ ماده معدنی دیگر است که به روند رمینرالیزاسیون دندان کمک می کند. برای این کار پوست سفید تخم مرغ را به خوبی بشویید و بگذارید چند روز کاملا خشک شود. سپس آن را با آسیاب به شکل پودر در آورده و با مخلوط کردنش با آب خمیر دندان طبیعی برای سفید کردن دندان ها تهیه کنید.

نکته مهم: البته در منابعی آمده که پوست تخم مرغ حاوی مقادیری مواد شیمیایی مثل آهک هست و برای این کارها کاملاً غیرسالم است.

غذاهای مفید برای دندان

غذاهایی که کمک می‌کنند لثه و دندان‌ها قوی و سالم بمانند و از بیماری‌ها و علائم سال‌خوردگی دور شوند شامل موارد زیر است:

منابع کلسیم مانند ماست یا شیر؛

غذاهای سرشار از منیزیم و پتاسیم مانند سبزیجات برگ تیره، سیب یا گلابی؛

تخم‌مرغ محلی؛

قارچ؛

سیب زمینی شیرین، هویج و کدوحلوایی؛

کرفس؛

مغزهایی مانند گردو و بادام.

منبع: سلامتی-برنا-پیام سلامت-

بهترین راه سفید کردن دندان ها در منزل

بهترین خمیردندان سفیدکننده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ