این افراد شیر را همراه بادام بخورند

sahar.d
شیر به تنهایی خواص فراوانی برای بدن دارد و ترکیب آن با بادام خواص آن را چند برابر می کند.

شیر بادام و البته عسل نوشیدنی انرژی زا است و اگر آن را اول صبح میل کنید روزی بانشاط و پرانرژی خواهید داشت. بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است و عسل حاوی کربوهیدرات است و ترکیب این مواد با شیر سبب بالا رفتن خواص شیر می شود. در این مطلب به شما می گوییم شیر بادام برای چه افرادی مفید است.

شیر بادام برای درمان سرطان مفید است

طی تحقیقات انجام شده در آزمایشگاهای معتبر آمریکا نشان داده شده است که شیربادام رشد سلولهای سرطانی پروستات را کاهش می دهد. با توجه به وجود چربی های اشباع نشده، استفاده از شیر بادام می تواند نقش مهمی در جلوگیری از سرطان آندومتر ( یا سرطان رحم ) داشته باشد.

با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی سرطان و انجمن آمریکایی Cancer Research Cancer، مصرف  چربی های اشباع نشده موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد (نوع نادر سرطان کبد) و برخی نشانه های سرطان سینه می شود . به همین دلیل است که بادام و همچنین شیربادام یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان است.

کنترل قند خون

شیر بادام همچنین میزان قند خون را نیز کنترل می کند . به این معنی که برای افرادی که قند خون خود را دائم کنترل می کنند، عالی است . بدن شما از مواد مغذی موجود در شیر بادام برای تولید انرژی استفاده می کند ، نه اینکه آن را به چربی تبدیل کند . 

تقویت قلب و کمک به درمان مشکلات قلبی

چربی موجود در شیربادام باعث تقویت قلب می شود. جایگزین کردن چربی اشباع نشده با سایر چربی ها ،شما را در برابر بیماری های قلبی عروقی مصون می دارد . دلیل آن ممکن است این باشد که این چربی های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده بر فرآیند های مختلف بدن تاثیر می گذارند. به عنوان مثال، محصولات بادام به طور طبیعی باعث کاهش کلسترول بد می شوند، در حالی که سطح کلسترول “خوب” HDL نیز افزایش می یابد.

این چربی ها همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به cluster disorder که به سندرم متابولیک معروف است، می شود . سندرم متابولیک در واقع ترکیبی از فشار خون بالا، افزایش قند خون، چربی شکمی است که مقدمه حمله قلبی یا سکته می باشد .

افرادی که بی خواب هستند حتما شیر و بادام عسل بخورند

بی خوابی به دلایل متعددی بروز می کند. از شرایط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا، استرس و میزان قندخون و غیره. معمولاً زمانی که بدن مجبور می شود با میزان قند خون بالایی به فعالیت خود ادامه دهد مشکلاتی در روند خواب بروز می کند. مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب می شود. چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبی اورکسین می شود که مسئولیت هشیار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد.

توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف شیر و عسل اعتقاد دارند و آن را توصیه می کنند؛ اما باید بدانید که شیر گاو در بدن همه به طور یکسان عمل نمی کند و امکان دارد که نتیجه ی کاملاً عکسی بدهد. در نتیجه توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید.

شیر بادام و عسل بخورید، آرایش نکنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حسین علاءالدین

حسین علاءالدین

1399-08-23 - 19:15 پاسخ

سلام. آیا از نظر علم تغذیه و طب سنتی، مصرف همزمان شیر با بادام زمینی یا مخلوط شیر و ماست یونانی و کره بادام زمینی که بدنسازان استفاده میکنند، برای بدن ضرر ندارد؟ و تولید سودا و بلغم نمیکند؟

saeedehx vahidnia

saeedehx vahidnia

1399-11-20 - 14:16

لطفا برای پاسخ به سوالتون به پیج بپرس 24 اینستاگرام ما مراجعه کنید . آنجا پاسخ سوال شما را دکتر ما داده اند.