یک منبع دریایی برای خونسازی بدن

mahdie.mohtashami
اگر دچار کمبود خون هستید ما به شما یک غذای دیایی معرفی می‌کنیمم که کم خونی را درمان می‌کند همراه با الودکتر باشید.

درمان کم خونی با مصرف ماهی

اگر از جمله کسانی هستید که دچار کم خونی هستید و به دنبال راه حلی برای درمان کم خونی خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از قرار دادن ماهی دررژیم غذایی خود غافل نشوید. ماهی می‌تواند به بدن شما برای تولید خون کمک کند. 

افرادی که ماهی های چرب را مورد مصرف قرار می دهند، میزان قابل ملاحظه ای آهن دریافت می کنند، البته اگر بدن ذخیره آهن کافی نداشته باشد، با مصرف این ماده غذایی تا حدودی مشکلات ناشی از کم خونی را مرتفع می کند. مطالعات نشان داده است که آهن موجود در گوشت ماهی 30 برابر بیش تز از آهن موجود در منابع گیاهی، قابل جذب است.
محققان عقیده دارند، مصرف 150 گرم ماهی آزاد، در روز، 12 درصد از نیاز خانم ها به آهن و 20درصد از نیاز آقایان به این ماده مغذی را تأمین می کند. به این دلیل به افرادی که از کم خونی رنج می برند توصیه می شود که از گوشت ماهی به طور مرتب استفاده کنند.

مصرف ماهی و کاهش درد آرتروز

مطالعات نشان می دهد، مکمل های قرص روغن ماعی، با تولید ترکیبات ضد التهابی به کاهش درد ناشی از آرتروز کمک می کند. جالب است بدانید که از این ماده غذایی می توان در جهت رفع کمبود ویتامین D و کلسیم نیز کمک گرفت، مطالعات نشان داده اند، در هر 100گرم از ماهی تن، 7 تا 31 میلی گرم روغن وجود دارد که به عنوان منبع ویتامین D شناخته شده است.

ماهی ساردین نیز به عنوان منبع کلسیم شناخته شده است، زیرا این ماهی را می توان با استخوان خورد. محققان عقیده دارند با مصرف 100 گرم ساردین، 65 درصد از نیاز روزانه افراد به کلسیم تأمین می شود، جالب است بدانید که ویتامین D بالای موجود در ماهی به عنوان یکی از عوامل پیشگیری کننده سرطان های کولون و پروستات شناخته شده است. کلسیم بالای این ماده غذایی به همراه این ویتامین نقش مضاعفی را در پیشگیری از بروز این سرطان ها ایفا می کند.

درمان سریع کم خونی با ترفندهای خانگی

از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟+ترفندهای علمی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ