با خواص پوست تخم مرغ به داد مو و دندانهایتان برسید!

atoosamirzavandi
پوست تخم مرغ با توجه به این که کلسیم بسیاری دارد میتواند به استحکام دندان ها و عدم ریزش موها کمک کند.

پوست تخم مرغ سرشار از کلسیم می باشد که می تواند به سلامت مو و دندان ها کمک کند. در این مقاله با معرفی ماسک ها به کمک پوست تخم مرغ به استحکام و درخشندگی دندان ها و موهایتان بپردازید.

خواص پوست تخم مرغ برای داشتن موهای سالم:

پوسته های تخم مرغ برای مو بهترین مخلوط همگن هستند کافیست برای تقویت موهایتان غشاء سفید پوست تخم مرغ را جدا کنید سپس در یخچال نگهداری شود. پس از آن، آن را با مواد تشکیل دهنده دیگری مانند آب و آوکادو مخلوط کنید و سپس مخلوط را بر روی موها بمالید، یک ساعت صبر کنید و بعد آن را بشویید. این نه تنها باعث تغذیه موها می شود، بلکه آنها را درخشان نیز می کند.

خواص پوست تخم مرغ در جوانسازی پوست و برای خداحافظی با چروکها:

آیا پیری شما را ناراحت می کند؟ پوسته تخم مرغی برای پوست نیز استفاده می شود. برای ساختن این بسته جادویی، پوسته های تخم مرغ را خورد کنید و پس از آن روی سینی های مکعب یخ قرار دهید سپس آن را با کمک آب در حرکت دایره ای بر صورت می چسبانیم. این ترفند نه تنها به شما در کاهش چین و چروک کمک می کند بلکه بافت پوست را نرم می کند.

برای ساخت بهترین اسکراب صورت از خواص پوست تخم مرغ بهره ببرید:

اسکراب صورت با بهترین پوسته های تخم مرغ برای پوست صورت، به عنوان بهترین لایه بردار طبیعی برای صورت کار می کنند. هنگامی که به عنوان یک عنصر در ساخت اسکراب صورت خانگی استفاده می شود، بهترین نتایج را برای لایه برداری پوست ارائه می دهند ؛ برای این منظور ، آنها در مواد اسکراب مخلوط شده و در صورت برای حدود 15 دقیقه استفاده می شود.

خواص پوست تخم مرغ ؛ مفید در درمان پوکی استخوان و تقویت دندان ها:

لیست مزایای پوسته تخم مرغ همچنین شامل درمان پوکی استخوان می باشد ؛ همانطور که در بند قبلی ذکر شده است، پوسته های تخم مرغ بهترین منبع کلسیم هستند، با این حال، منبع فلورین و استرانسیوم نیز است که بسیار مفید برای متابولیسم استخوان ها و تحریک رشد غضروف میباشد.
همچنین در دوران پس از یائسگی برای کاهش درد که مرتبط با پوکی استخوان است مفید میباشد و توسط پزشکان توصیه می شود.تخم مرغ همچنین بهترین مواد تشکیل دهنده کنترل آفات طبیعی هستند.

روش تقویت استخوان و تامیل کلسیم با پوست تخم مرغ

بیشتر افراد به محض استفاده از محتوای تخم مرغ، پوست های آن را دور می اندازند در حالی که با این کار خود را از خواص آن ماده محروم می کنند. در واقع، پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف همچون کلسیم است. جذب و هضم این منبع کلسیم برای بدن بسیار آسان تر از منابع دیگر است.
تحقیقات نشان داده کلسیم موجود در پوست تخم مرغ شبیه به کلسیم موجود در استخوان ها و دندان ها است. این نوع کلسیم علاوه بر استحکام دندان و استخوان، کلسیم مورد نیاز بافت ها و عصب ها را تامین می کند. از طرف دیگر، پودر پوست تخم مرغ سبب کاهش فشار خون و کلسترول می شود.
نصف قاشق پودر پوست تخم مرغ حاوی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم است. برای بهره مند شدن از خواص پوست تخم مرغ ابتدا چند تخم مرغ را به مدت ۱۰۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری ها و میکروب های آن زدوده شود. بگذارید سرد شوند سپس آن ها را خرد کرده تا به پودر تبدیل شوند و آن پودر را در شیشه ای تمیز نگه دارید. می توانید از آن در غذاها، نوشیدنی ها و اسموتی ها استفاده کنید.

منبع الو دکتر

کاربردهای شگفت آور پوست تخم مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ