پس از جراحی آناناس بخورید

sahar.d
آناناس میوه ای لذیذ و محبوب از کشورهای آمریکای مرکزی است که سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است.

آناناس میوه ای گرمسیری و بومی  کشورهای برزیل و پاراگوئه است. آناناس رسیده سرشار از ویتامین  A، ویتامین  C، ویتامین‌های گروه  B، کلسیم، فسفر، آهن، اسید سیتریک، اسید مالیک است. مهمترین خاصیت آناناس به دلیل وجود بروملین است که در بهبود زخم و دوران نقاهت پس از جراحی دارد. در ادامه بیشتر با خاصیت آناناس در بهبود پس از جراحی می پردازیم.

تاثیر آناناس بر بهبود پس از جراحی

آناناس حاوی آنزیم شگفت‌انگیزی به نام بروملین است که اثرات حیرت‌انگیزی در حفظ سلامت بدن ایجاد می‌کند. این آنزیم به گونه‌ای ناباورانه اقدام به سرعت بخشیدن به بهبودی و بازسازی سلول‌های صدمه دیده‌ی بدن کرده و زخم‌ها و جراحات وارده به بافت‌های بدن را ترمیم می‌کند. 

محققان بر این باورند از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بروملین، افزایش جریان خون در قسمت آسیب‌دیده است که نقش بسزایی در سرعت بهبود منطقه‌ی صدمه دیده ایفا خواهد کرد. همچنین این آنزیم از جمع شدن خون در بخش‌هایی از بدن که دچار سیاهی و کبودی شده‌ است، ممانعت می‌کند. به همین دلیل، پزشکان مصرف آناناس پس از عمل‌های جراحی را توصیه می‌کنند.

بهبود جریان خون

یکی دیگر از خواص فوق‌العاده‌ی آناناس، خاصیت ادرارآوری است. خاصیتی مفید برای جلوگیری از تجمع آب و مواد اضافی در بدن که باعث دفع مواد زیان‌آور از بدن خواهد شد. همچنین این میوه در تصفیه‌ی خون نقش بسزایی ایفا کرده که همین امر به بهبود جریان خون در رگ‌ها و سایر اندام‌های بدن کمک بسزایی خواهد کرد. 

جلوگیری از انعقاد خون از دیگر فواید مصرف آناناس به شمار می‌رود که استفاده از آن برای افرادی که با مشکل انعقاد خون دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مناسب و مفید است. البته بهتر است این میوه‌ی لذیذ را پس از آب‌گیری با زنجبیل مخلوط کرده تا به نتیجه بهتری برسید.

قلب سالم با آناناس می تپد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ