توصیه های بی نظیر امام رضا درباره استحمام!

parya
امامان همیشه درباره داشتن زندگی بهتر و سالم تر توصیه هایی برای ما داشته اند. از امام رضا توصیه هایی جذاب درباره ابعاد مختلف زندگی به جا مانده است که استحمام یکی ازاین ابعاد است. توصیه های عالی امام رضا برای استحمام را دراین قسمت می توانید بخوانید.

اگر هنگام استحمام نکات لازم رعایت شود علاوه بر پاکی و پاکیزگی می تواند به داشتن بدنی سالم و قوی نیز کمک کند. دراین باره توصیه هایی از امام رضا برای استحمام وجود دارد که کمک بیشتری به استحمام عالی می کند. دراین مقاله نکاتی از امام رضا درباره ی استحمام که سینه به سینه نقل شده است را می توانید بخوانید.

توصیه های عالی امام رضا برای استحمام

رعایت بهداشت بدن و شستشوی آن از اهمیت خاصی در دین اسلام برخوردار است و حتی در بسیاری موارد از اعمال واجب و گاهی مستحب شمرده شده است. آنچه در این مطلب می خوانید توصیه های مفید امام رضا علیه السلام در این زمینه است.

بهداشت جسمی یکی از ارکان مهم در سبک زندگی اسلامی است، به طوری که در احادیث و روایات، نظافت شخصی و استحمام بسیار مورد تاکید قرار گرفته و حتی در سیره بزرگان و معصومین (ع)، آداب و ضوابطی در این راستا ارائه شده است. 

در دین مبین اسلام، معنویت و نظافت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و گواه این امر وارد شدن احکام غسل های متعدد واجب و مستحبی است که همگی در ارتباط با احکام عبادی مطرح گردیده و بالارفتن ثواب عبادات مختلف مشروط به انجام این فریضه شده است.

امام رضا علیه السلام در سفارشی، استحمام را دارای فواید بسیاری دانسته و می فرمایند: حمام منافع زیاد و قابل توجهى دارد. مزاج آدمى را به اعتدال می کشاند. چرک و پلیدى را بر طرف می کند. رگ هاى تن را از کوچک و بزرگ همه را نرم و ملایم می سازد. اعضاء را تقویت می کند. فضولات بدن را زایل می نماید؛ مواد زاید را ذوب و نابود می گرداند و عفونت را از میان می برد.

و در سفارشی دیگر برای جلوگیری از ابتلا به برخی از ناراحتی ها می فرمایند: اگر قبل از حمام در قسمت سر و گردن احساس درد می کردید، موقتا از حمام خودداری کنید.

نیز فرمود : هر که غسل کند از آبی که از غسل مردم جمع شده باشد در حمام و خوره به او برسد، ملامت نکند مگر خود را.

امام رضا (ع) همچنین فرموده اند: کسى که می خواهد در پوست بدنش جوش و تاول پیدا نشود، قبل از اینکه داخل گرمابه شود، یا میان آب گرم برود، به بدن خود روغن بنفشه بمالد.

امام رضا علیه السلام در بیانی دیگر افراط در استحمام را نهی کرده اند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ