رازهایی درباره لاغر ماندن که لاغرها به شما نمی گویند

sahar.d
اگر همیشه برای شما سوال بوده که برخی افراد چرا همواره لاغر و خوش هیکل هستند، با این مطلب همراه شوید تا جواب سوالتان را بگیرید.

شاید در اطراف شما هم افرادی باشند که همواره لاغر و خوش هیکل هستند حتب با وجود اینکه به اندازه شما غذا می خورند. برخی افراد به دلیل ژنتیک خانوادگی لاغر هستند اما تعداد این افراد آن چنان زیاد نیست، پس چطور برخی افراد همواره لاغر هستند. دلیل آن رازهایی در باره لاغری است که شاید به شما نگفته اند. ما در این مطلب شما را با رازهایی که لاغرها به شما نمی گویند آشنا می کنیم.

لاغرها آرام غذا میخورند

یک ضرب المثل روسی می گوید هیچ لاغری در غذاخوردن هول نمی زند؛ مگر قصد چاق شدن داشته باشد! این یک باور کاملا درست است. 

آرام غذا خوردن یکی از اصلی ترین اصول لاغری ماندن افراد خوش هیکل است. زمنی که شما آهسته غذا می خورید و بیشتر غذا را می جوید، غذا بهتر جذب بدن می شود و معده ی شما زودتر احساس سیری می کند تا زمانی که تند و بدون جویدن کامل غذا می خورید. آزام غذا خوردن و جویدن زیاد غذا همچنین سرعت هضم مواد غذایی را نیز افزایش می دهد و به گوارش بهتر شما کمک می کند.

 همچنین خوردن یک پیش غذای کم کالری قبل از غذا باعث کاهش اشتها می شود. در واقع اگر پیش از شروع غذای اصلی یک پیش غذای کم کالری بخورید دیگر عجله ای در خوردن غذا ندارید و به اصلاح هول نمی زنید و حجم غذای مصرفی تان هم کاهش می یابد. یادتان باشد سوپ ها و سالادهای کم کالری جزو پیش غذاهای سالم محسوب می شود، چون غول گرسنگی شما را در هر وعده غذایی مهار خواهند کرد. 

ریزه خواری ممنوع

برخی افراد بعد از غذا نمی توانند جلوی خود را بگیرند و با وجود این که سیر هستند باز هم شروع به خوردن می کنند. در واقع این افراد ریزه خواری دارند و همین ذره ذره ها در نهایت کالری های بیش از حدی را نصیبشان می کند. در حالی که افراد لاغر چنین عادتی ندارند و زمانی که به مرحله سیر شدن نزدیک می شوند، دست از غذا خوردن می کشند و به جای ریزه خواری هم از میان وعده های سالم مثل آجیل، میوه و… استفاده می کنند.

هنگام ناراحتی پرخوری نمی کنند

برخی افراد وقتی ناراحت یا عصبی هستند با غذا جشن می گیرند. در واقع آنها از غذا به عنوان مرهمی بر زخم های روحی شان استفاده می کنند. به گفته دکتر تغذیه بسیاری از افراد پس از بگومگو با والدین یا صمیمی ترین دوست شان یا اختلاف با همسرشان و خلاصه هر نوع مشکل روحی از خوردن به عنوان راه حلی برای پرکردن جای خالی دیگران استفاده می کنند. اگر جزو این افراد هستید، از این به بعد برای کسب آرامش در مواقع مشابه از موادغذایی کم کالری یا بهتر از آن پیداکردن راه حل برای رفع مشکلتان استفاده کنید و دنبال خوردن کالری ها برای حل مشکل تان نباشید چرا که لاغرها به جای پرخوری، اعتصاب غذا می کنند! 

نوشیدنی های پرکالری ممنوع

آیا شما هم فکر می کنید نوشیدن مایعات چاق کننده نیست و نوشیدنی ها کالری ندارند؟ اگر پاسخ تان مثبت است سخت در اشتباهید چون همه نوشیدنی ها کم کالری نیستند. البته جایگزین کردن یک نوشیدنی کم کالری به جای یک نوشیدنی پرکالری هنگام صرف غذا به کاهش دریافت کالری کمک می کند، اما نوشیدنی های شیرین و پرکالری فقط اشتهای کاذب شما را می گیرند و بعد از مدت کوتاهی (یک تا دو ساعت) با وجود دریافت کالری بالا گرسنه می شوید و میل به خوردن خواهید داشت. افراد لاغر یا آنهایی که تناسب اندام دارند به جای نوشیدنی های پرکالری مدام آب می نوشند، به این ترتیب هم متابولیسم بدنشان را بالا می برند و هم جلوی اشتهای کاذبشان را می گیرند.

ورزش، اصلی مهم

شاید شما هم جزو افرادی باشید که فکر می کنید تنها افراد چاق و آن هم برای کاهش وزن به باشگاه می روند در حالی که اصلا این طور نیست و تقریبا همه آنهایی که تناسب اندام دارند دست کم دو بار در هفته به باشگاه می روند و ورزش می کنند تا دچار اضافه وزن نشوند. 

چرا رژیم لاغری شما جواب نمی‌دهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ