آیا دارچین حافظه را تقویت می کند؟

atoosamirzavandi
تقویت حافظه از دیرباز توسط طب سنتی انجام می شد. ادویه های بسیار وجود دارند که این خاصیت را دارند از جمله دارچین، زعفران، زرد چوبه و ....

تقویت حافظه و افزایش تمرکز یکی از دقه دقه های مادران هنگام شروع فصل مدارس می شود. استفاده از ادویه ها می تواند رسیدن به این هدف را میسر کند. در این مقالهادویه جاتی که باعث تقویت حافظه می شوند را معرفی کرده ایم.

زعفران:

با افسردگی مقابله می کند، قدرت حافظه و یادگیری را افزایش می دهد. نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد، نشان داد مصرف روزانه زعفران برای درمان افسردگی خفیف موثر است.

ریحان:

خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهابی دارد. ریشه ریحان حاوی ترکیبی مشابه داروهای آلزایمر است.

دارچین:

استشمام عطر دارچین، مغز را تقویت می کند. حتی استفاده از آدامس با طعم دارچین، حافظه، قدرت تمرکز، توجه، شناخت را تقویت می کند. این ادویه میزان قند خون را تنظیم می کند، از عفونت قارچی پیشگیری می کند، حاوی ماده معدنی منگنز است و منبع عالی فیبر غذایی، آهن و کلسیم است.

مریم گلی برای تقویت حافظه:

این گیاه تاثیر قابل توجهی بر تقویت حافظه در افراد مختلف دارد ، در واقع، با مصرف این گیاه مغز هیچ گاه حافظه خود را از دست نمی دهید.همچنین گیاه مریم گلی از اکسایش مواد چرب در سیستم عصبی پیشگیری می کند و روند تخریب سلول های عصبی را به تعویق می اندازد.
بر اساس نتایج بررسی های متعدد، مریم گلی نقش موثری در مقابله با آلزایمر دارد. بیماری آلزایمر در نتیجه ی کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

تقویت مغز و حافظه با ادویه و سبزیجات و سیر:

با افزایش سن ممکن است تغییراتی در عملکرد شناختی و حافظه روی دهد. قسمتی از مغز با یادگیری، حافظه، برنامه ریزی و سایر عملکردهای شناختی در ارتباط است که با افزایش سن ممکن است این بخش کوچک شود.
عصاره سیر کهنه معروف به AGE ممکن است با توانایی در افزایش حافظه، عملکرد شناختی و طول عمر مانع از فقدان عملکرد مغز شود همچنین سیر به عنوان یک درمان جایگزین برای بیماری آلزایمر کاربرد دارد و ترکیب موجود در سیر به نام DATS  نقش مهمی در کاهش رشد تومور در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما که نوعی تومور مغز بسیار کشنده است دارد.

تقویت حافظه با ادویه و سبزیجات مفید مثل بابونه :

بابونه از مفید ترین گیاهان دارویی برایتقویت حافظه است. نوشیدن یک لیوان چای بابونه به علت دارا بودن ،فلاونوئید اپی ژنینن، برای جلوگیری از اضطراب  در آخر شب پیشنهاد می شود . بابونه خواص مغزی مانند :تقویت حافظه ـ تقویت اعصاب و مغز ـ آرام بخش ـ ضد میگرن ـ خواب آور ـ ضد اضطراب ـ ضد بیقراری ـ درمان سرگیجه ـ کمک درمان تشنج های عصبی و صرع دارد.

زنجبیل

ترکیبی از زنجبیل و ژینکو بیلوبا،قدرت مغز را افزایش می دهد. عصاره این گیاه می‌تواند در درمان بیماری پارکینسون و سردردهای میگرنی نیز مؤثر واقع شود.

پونه کوهی

قدرت درمانی آنتی‌اکسیدان پونه خشک ۴۶ برابر سیب و ۵۶ برابر توت‌فرنگی است و در حفظ سلول‌های مغز نقش بسیار موثری دارد.
منبع الودکتر

برای افزایش حافظه تان این مطلب را بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ