این سوپ ضد کم خونی است

sahar.d
یکی از مهمترین عواملی که سبب ایجاد کم خونی می شود، ناتوانی در جذب آهن است.

کم خونی یکی از رایج ترین مشکلات بخصوص در میان بانوان است. طبق تحقیقات نیمی از خانم‌های باردار و خانم های بین ١٤ تا ٤٣ سال از این بیماری رنج می‌برند و به آن مبتلا هستند. همانطور که همواره گفته ایم تغذیه یکی از مهمترین مسایل در تامین سلامت بدن است. تغذیه نادرست و عدم توجه به وجود آهن در برنامه غذایی بخصوص برای بانوان می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. از همین رو در این مطلب قصد داریم یک سوپ فوق العاده برای رفع کم خونی به شما معرفی کنیم.

سوپ سبزیجات برای درمان کم خونی

برای درمان کم خونی می‌توانید برای خود یک سوپ سرشار از آهن درست کنید. برای این‌کار کافی است چهار فنجان اسفناج تازه خام ، ٢ فنجان گوجه فرنگی خرد شده، ٦ عدد سیب زمینی پخته، نصف فنجان مغز تخمه آفتابگردان، ٣ قاشق غذاخوری پنیر خامه ای، ٢ قاشق سرکه سیب، یک قاشق شکر یا عسل و یک فنجان لوبیا قرمز پخته شده را با هم مخلوط و نوش جان کنید. این وعده غذایی خوشمزه نه تنها آهن بدن شما را تقویت می‌کند بلکه سرشار از ویتامین‌های مختلف دیگری همچون k,C, B. هم است.

توصیه های مهم در رابطه با کم خونی

چای برای ایرانیان جایگاه بسیار بالایی دارد، اما باید به این نکته توجه داشت که مصرف بالای این نوشیدنی ذخیره آهن بدن شما را تمام می‌کند و باید از مصرف بیش از اندازه چای پرهیز کنید، همچنین خوردن بلافاصله چای بعد از غذا تمام آهن مواد غذایی را از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد که هیچ ویتامینی از غذا به بدنتان برسد.

ویتامین C کمک می‌کند تا آهن به راحتی جذب شود، زیرا گاهی اوقات کم خونی به دلیل ناتوانی بدن در جذب آهن رخ می‌دهد و باید از مواد غذایی همچون قهوه، شیر و انواع مرکبات استفاده کرد تا به بدن جهت جذب بهتر آهن کمک کرد.

درمان کم خونی با این میوه ی گرمسیری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ