این افراد حتما آب خیار بخورند

sahar.d
اگر از فواید آب خیار بی اطلاع هستید، حتما این مطلب را دنبال کنید.

خیار یکی از میوه هایی است که حجم بسیار بالایی آب دارد و شاید به این دلیل افراد تصور کنند خیار فایده غذایی آن چنانی ندارد. اما جالب است بدانید به دلیل حجم بالای آب و فیبر موجود در خیار این میوه، آب خیار برای گوارش و دفع سموم فوق العاده است. در ادامه این مطلب بیشتر با خواص آب خیار آشنا می شویم.

با سرطان‌ها مبارزه‌ می‌کند

خیار به داشتن لاریسی رزینول، پینورسینول و سکوایزولاریسی‌رزینول مشهور است. این ۳ ترکیب لیگنانی، در رابطه با کاهش خطر بسیاری از سرطان‌ها مانند کارسینوما، سرطان غدد جنسی، سرطان دستگاه تناسلی زنان و آدنوکارسینوم، تاریخچه‌ای قوی دارد.

کاهش کلسترول خون

بسیاری از تحقیقات ثابت می کنند که گوشت خیار حاوی استرول است که برای کاهش کلسترول بد خون بسیار مفید خواهد بود. برای کاهش کلسترول خون نیز یک عدد سیب را به دقت بشویید و آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. همین کار را با خیار انجام دهید. هر دو را به همراه کمی کرفس داخل مخلوط کن بریزید. در نهایت کمی عسل به آب میوه‌تان اضافه کنید. به طور مرتب از این آب میوه‌ی طبیعی بنوشید تا میزان کلسترول خونتان کاهش پیدا کند.

برطرف‌کننده طبیعی دردمفاصل

خیار، منبعی عالی از دی‌اکسید سیلیکون است. دی‌اکسید سیلیکون، ازطریق تقویت بافت‌های همبند، به افزایش سلامتی مفاصل کمک‌می‌کند. به‌علاوه، خیار دارای ویتامین‌های A، B۱، B۶، C، D، K، فولات، کلسیم و منیزیم است. همچنین خیار با پایین‌آوردن سطح اسید، دردهای آرتریت را تسکین‌می‌دهد.

بهبود گوارش و رفع یبوست با خیار

خیار سرشار از آب و فیبر است؛ آب و فیبر مهمترین عناصر برای برخورداری از فرآیند هضم سالم مواد غذایی هستند. میزان بالای آب و فیبرهای غذایی موجود در خیار باعث می‌شود که بدنتان از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا هم با راحتی بیشتری صورت بگیرد. 

اگر دچار یبوست هستید توصیه می‌کنیم که هر روز خیار میل کنید زیرا مصرف منظم خیار یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می‌شود. خیار را می توان به عنوان میان وعده یا به همراه غذا خورد و یا در تهیه سالادها و نوشیدنی های مختلف از آن استفاده نمود. پوست خیار حاوی فیبر نامحلول است که باعث افزایش حجم مدفوع شده و با افزایش سرعت حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش به دفع بهتر و سریع تر مواد زائد از بدن کمک می کند.

بهبود نقرس

خیار یکی از منابع سیلیس است که برای سلامت مفاصل بسیار مفید است. این خوراکی می تواند به تقویت غضروف ها کمک کند و مانع از دردهای ناشی از آرتریت شود. به علاوه، مقدار ویتامین A، B1، B6، C و D همچنین اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم و فسفر آن با اسید اوریک و پوکی استخوان مقابله می کند. اگر از دردهای آرتروز یا نقرس رنج می برید حتما به طور منظم خیار میل کنید. ترکیب آب خیار با آب هویج نیز برای تسکین نقرس و دردهای آرتریتی مفید است زیرا میزان اسید اوریک را کاهش می‌دهد.

خواص درمانی خیار از نگاه امام رضا (ع)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ