مراقب خطر این نوع سردرد باشید

sahar.d
برخی از سردردها بسیار خطرناک هستند و شناخت عوامل ایجاد آن ها به پیشگیری از سردرد کمک می کند.

سردردها منشا مختلفی دارند، برخی از شایع ترین دلایل ایجاد سردرد؛ دندان درد، عفونت سینوس ها، بیمارهای چشمی و فشارخون بالا گرفته تا تومورهای مغزی هستند . زمانی که منشا درد مشخص باشد، برطرف کردن مشکل از منشا سبب بهبود می شود. در این میان برخی سردردها شایع تر و خطرناک تر هستند که در ادامه این مطلب با این نوع سردردها و دلایل ایجاد آن ها آشنا می شوید.

سردردهای تنشی بسیار خطرناک

نوعی از سردرد ها که شایع و خطرناک است، سردرد های تنشی نامیده می شود و معمولا بصورت نواری در دور سر احساس می شوند و علتش انقباض ماهیچه های زیر پوست سر است که این سردرد بر اثر تنش های روزانه ، اسپاسم و انقباض عضلات کاسه سر بوجود می آید. برای درمان این نوع سردرد توصیه می شود افراد از قرص های مسکن و یا سرد و گرم کردن پیشانی به کمک یک حوله، یا ماساژ آرام شقیقه و گیجگاه استفاده کنند.

سردرهای گردنی، جدیدترین نوع سردرد

امروزه با تغییر در سبک زندگی و وابستگی بشر به تکنولوژی و استفاده بیش از اندازه و مداوم موبایل ، تبلت و لپ تاپ نوعی سردرد به انواع سردرد ها اضافه شده است که به تدریج رو به افزایش است و با نام سردرد با منشا گردن شناخته شده است. علت بوجود آمدن این نوع سردرد ها قرار دادن سر و گردن در وضعیت نامناسب به مدت طولانی است .این عمل در دراز مدت موجب آسیب دیدگی مهر های گردن و بروز سردرد های دردناک می شود .

سردردهای خوشه ای

سردرد های خوشه ای شدیدترین درد را به همراه دارد، در عین حال کمتر از انواع دیگر شایع است. از هر 10 فرد مبتلا به این بیماری، 9 نفرشان مرد است که اغلب سیگاری ها در این گروه قراردارند معمولا درد، هر روز در یک ساعت معین بروز می کند و ممکن است روزها ، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. در هنگام شروع حمله، دردی شدید در یک طرف سر احساس می شود . ضمن آن که ممکن است آبریزش بینی و چشم از همان طرف سر آغاز شود. هنگامی که به این نوع سردرد مبتلا شدید ، سیگار نکشید و از انجام فعالیت های استرس زا خودداری کنید.

7 سردرد خطرناک، این سردرد نشان دهنده التهاب مغزی است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ