پوست سر چرب را اینگونه بشویید

sahar.d
اگر پوست سرتان چرب است و در مقابل موهای خشکی دارید این مطلب می تواند برای انتخاب بهترین گزینه برای شستشوی سر به شما کمک کند.

انتخاب شامپو برای هر نوع مو از مهمترین فاکتورها برای حفظ سلامت و زیبایی است. بسیاری از افراد شامپو را تنها بر اساس نوع موهایشان انتخاب می کنند در صورتی که شامپو تنها برای شستشوی موی سر نیست و بر پاکسازی پوست سر نیز تاثیر فراوان دارد. در واقع شامپو باید متناسب با نوع پوست سر و مو انتخاب شود. در این مطلب به بررسی بهترین شامپو برای پوست سر چرب می پردازیم.

بهترین شامپو را برچه اساسی انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه شامپوی مورد نظرتان را تهیه کنید اول باید بدانید چه جنس مویی دارید، چطور از شامپو استفاده کنید و شامپو چطور بر مو و پوست سر شما تاثیر می‌گذارد.

استفاده از شامپو برای پاک کردن پوست سر و مو از آلودگی‌ها و چربی‌هاست. برای انتخاب شامپو توجه کردن به پوست سر بسیار مهم‌تر است

قانون مهم این است که شامپو باید بر اساس شرایط پوست سرتان انتخاب شود. در کنار شامپو، نرم ‌کننده ‌ها و ماسک مو برای درمان مو‌ها هستند. 

بهترین شامپو برای پوست سر چرب

اگر پوست سر شما چرب و انتهای موی‌تان خشک است ( که به عنوان یک مشکل اصلی وجود دارد) شامپویی که باید انتخاب کنید برای پوست چرب است و نرم کننده شما باید مخصوص موهای خشک باشد.

این انتخاب به دلیل این است که مانند پوست صورت، درمان چربی پوست سر با شوینده مناسب آغاز می‌شود و بعد با مرطوب کننده ای که رطوبت را به موهای شما باز گرداند ادامه می‌یابد که این کار با انتخاب نرم‌کننده میسر می‌شود.

اگر پوست سر شما چرب است از شامپوهای آب‌رسان،مرطوب‌کننده، نرم‌کننده و شامپوهایی که مخصوص موهای فر هستند استفاده نکنید. این نوع شامپوها رطوبت بیش از نیاز را به پوست‌های چرب اضافه می‌کنند. در عوض محصولاتی که برچسب حجم دهنده، تقویت کننده، محکم‌کننده مو را بر خود دارند رطوبت را کاهش داده و کم کم باعث کم شدن چربی اضافه پوست سر می‌شوند.

شامپوهای روزانه می‌توانند به کاهش چربی مو کمک کنند اما مراقب باشید که با استفاده زیاد شامپو پوستتان را بیش از اندازه خشک نکنید.

خشکی بیش از حد هم باز موجب مشکلاتی خواهد شد که باید برای آن راه حلی بیاندیشید.

در هنگام شستشو زمان بیشتری را برای شستن پوست سر با شامپو صرف کنید و موهایتان را خوب آب‌کشی کنید. بعد از شامپو کردن مو اگر از نرم کننده استفاده می‌کنید اجازه تماس نرم کننده را با پوست سرتان ندهید و بیشتر آن را به انتهای مویتان بزنید.

چطور بهترین شامپو را انتخاب کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ