خواص درمانی شربت نعنا بر سلامت بدن

این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‎‎‎‎های بدن را از بین می‌برد؛ شربت نعنا نقشی موثر در افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی دارد.

خواص شربت نعنا

این شربت به علت داشتن منتول مخاط داخل ریه‌ها را کاهش می‌دهد بنابراین خُروپُف را از بین می‌برد؛ شربت نعنا به رفع حالت تهوع و استفراغ به ویژه تهوع صبحگاهی کمک شایانی می‌کند.

 این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‎‎‎‎های بدن را از بین می‌برد؛ شربت نعنا نقشی موثر در افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی دارد.

شربت نعنا حاوی کالری کمی است بنابراین به سوزاندن چربی‌های بدن و لاغری افراد کمک می‌کند؛ این شربت تاثیری چشمگیر در بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه دارد.

شربت نعنا هورمون‌های بدن را متعادل می‌کند و تستوسترون اضافی در بدن زنان را کاهش می‌دهد؛ این شربت نشاط‌آور است بنابراین اضطراب، استرس و افسردگی را از بین می‌برد.

شربت نعنا به کاهش آندروژن در بدن زنان کمک و از پرمویی و رشد مو‌های زائد در صورت و سینه جلوگیری می‌کند؛ این شربت نقشی موثر در رفع سوزش معده، نفخ شکم، دل‌درد، دل‌پیچه و هضم بهتر غذا دارد.

مصرف شربت نعنا با نبات به رفع اسهال و درمان سندروم روده تحریک‌پذیر همراه با اسهال کمک می‌کند؛این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب است و تاثیری چشمگیر در تسکین سردرد‌های میگرنی، رفع بوی بد دهان، بهبود سرماخوردگی و سیاه‌سرفه و طراوت و شادابی پوست و مو دارد.

شربت نعنا نقشی موثر در بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی، جلوگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی، کنترل قند، فشار و چربی خون، دفع سنگ کیسه صفرا و رفع خشکی دهان و بی‌اشتهایی عصبی دارد؛ این شربت به علت وجود ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

موارد منع مصرف شربت نعنا

شربت آبلیمو نعنا

زنان باردار و مبتلایان به رفلاکس معده باید از مصرف این شربت خودداری کنند.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت نعنا

عرق نعنا                                           یک و نیم لیتر

نعنا خشک شده                                  ۱۲۰ گرم

عسل                                               ۵۰۰ گرم

آب لیموترش تازه                                به مقدار لازم

طرز تهیه شربت نعنا

نعنا خشک شده را در ظرفی حاوی عرق نعنا خیس کنید و بگذارید ۲ ساعت بماند.

سپس به مدت سه تا پنج دقیقه مخلوط گیاه و عرق نعنا را در حرارت ملایم بجوشانید.

اجاق گاز را خاموش و صبر کنید تا ترکیبگیاه و عرق نعنا به دمای متعادل (۵۰ درجه سانتی‌گراد) برسد.

مخلوط گیاه و عرق نعناع را از صافی عبور دهید سپس عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شربت قوام بیاید.

شربت را پس از سرد شدن داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید.

برای تهیه یک لیوان از شربت نعناع، یک قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید سپس به آن ۲ تکه یخ و چند قطره آب لیموترش تازه اضافه کنید؛ بقیه لیوان را آب بریزید؛ مواد درون لیوان را به خوبی مخلوط و شربت را میل کنید.

شربت نعناع را می‌توان روزانه سه استکان (پس از هر وعده غذایی یک استکان) مصرف کرد.

گروه سلامت سیمرغ

برگ نعنا به بهبود این بیماری ها کمک می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ