۱۰ دلیل که ممکن است روی واژن تبخال داشته باشید

toranj
برخی مواقع داشتن تبخال یا زگیل روی بدن باعث نگرانی خانم ها می شود اما بهتر است این مطلب را بخوانید تا با انواع ان اشنا شوید.

به گزارش الودکتر: ” بیشتر بیماران من در مورد سرطان یا تب‌خال نگران هستند وقتی که آن‌هاجوش یا تبخال واژن را می‌بینند.دکتر Alyssa dweck، متخصص زنان در پزشکی CareMount در نیویورک برای شما می‌گوید: ” اما بیشتر اوقات، خوش‌خیم و موقتی هستند.”حقیقت این است که تب‌خال معمولا “bump” تعریف نمی‌شود.کارولین DeLucia، متخصص، Medi SPA در نیویورک می‌گوید: ” تبخال در واقع bumps نیست، بلکه تاول و برخی زخم باز است.”” آن‌ها سیال دردناک و تراوش کننده هستند و در نهایت به اعتصاب پایان می‌دهند.”
بنابراین در صورتی که تبخال های شما مانند آتشفشان ها کوچک و ریز هستند و فوران می‌کنند (که در این صورت پزشک شما راباید معاینه کند. )، احتمال دارد که آن‌ها بی‌ضرر باشند و یا حداقل کاملا قابل‌درمان هستند. د رادامه دلایلی وجود دارد که شما می توانید ان ها را با دلایل خود برای جوش زدن در ناحیه واژن مقایسه کنید و از نگرانی خود بکاهید.

۱. فکر می کنید از سن جوش زدن عبور کرده اید

.احتمالا فکر می کنید چون سن نوجوانی را پشت سر گذاشته اید دیگر نباید جوش بزنید اما این اشتباه است. .DeLucia می‌گوید: ” همانند هر جای دیگری در بدن، ما ممکن است آکنه را در ناحیه واژننیز ببینیم..”آن‌ها درست مثل هر چیز دیگری به نظر می‌رسند: قرمز و گاهی پر از چرک.زمانی که the ممکن است ناراحت باشد، با میل به فشار دادن آن‌ها مبارزه می‌کند.DeLucia توصیه می‌کند که دستان خود را برای خودتان نگه دارید و بهآکنه فشاری نیاورید.: ” آکنه وازن معمولا خود را حل می‌کند، همانطور که بر روی صورت عمل می‌کند.”

۲. برداشت روتین موهای شما باعث آزار پوست شما می‌شود.

از بین بردن موهای اطراف واژن می تواند باعث لطف شدن پوستتان شود.در کنار خط قرمز و خارش،موهای زائد می‌تواند منجر به ingrown موها و folliculitis fancy در یک فولیکول موی آلوده شود.” به خاطر تلاش‌ها برای درمان ناحیه واژن با تراشیدن، تراشیدن، و در برداشتن، موهای که به عقب رشد می‌کنند ممکن است [ زیر پوست ] گرفتار شوند و مبتلا شوند و باعث ایجاد التهاب و درد شوند.”DeLucia می‌گوید:دکتر ایو espey، استاد و رئیس بخش زنان و زایمان در دانشکده پزشکی نیو مکزیکو در دانشگاه نیو مکزیکو می‌گوید که برداشتن موها به مدت یک هفته یا دو هفته کمک می کند  به جلوگیری از بدتر شدن وضعیت.

۳. شما خال‌های جدید یا برچسب‌های پوستی دارید.

در طول زمان، نوردهی خورشید می‌تواند freckles یا خال‌های جدید به سطح بدن راه پیدا کنند، در حالی که اصطکاک مداوم ناشی از تماس پوستی به پوست و یا تماس پوستی – لباس می‌تواند منجر به برچسب‌های پوستی (flaps نرم و بدون درد پوست)شود.برچسب‌های پوست تهدیدی برای سلامتی شما محسوب نمی‌شوند و معمولا نیازی به درمان پزشکی ندارند، مگر اینکه، آن‌ها شما را تا حدی اذیت می کند که می‌خواهید آن‌ها را حذف کنید.خال ها کمی از یک داستان متفاوت هستند: بیشتر آن‌ها خطرناک نیستند، اما مهم است که شما قادر به تشخیص تفاوت بین انواع طبیعی و مشکوک هستید به خصوص اگر زمان زیادی را در آفتاب صرف کنید.
طبق بنیاد سرطان پوست، خال‌های معمولی معمولا گرد و به طور منظم شکل می‌گیرند و می‌توانند صاف و یا بلند شوند.با این حال، خال‌های Atypical معمولا نامتقارن و چند رنگ هستند و اندازه آن‌ها می‌تواند در طول زمان افزایش یابد و بله، آن‌ها می‌توانند در ناحیه کشاله ران نیز ظاهر شوند

۴. شما کیست‌های چربی دارید

بین نشستن پشت میز نه تا پنج ساعت و بعد از ساعت‌ها کار کردن، عرق کردن در  باشگاه بعد از ساعت‌ها و پوشیدن لباس‌های زیر در هر دقیقه‌ای از روز، واژن به اندازه کافی هوای تازه را ندارد. مالش مداوم در برابر لباس می‌تواند منجر به رشد کیست‌های سباسه (تبخال های پر از مایع)شود که می‌تواند مانند آکنه ظاهر شود.
espey می‌گوید: ” آن‌ها اغلب در ناحیه کشاله ران پیدا می‌شوند.”Warm می‌گوید: ” آن‌ها می‌توانند آلوده شوند، اما عفونت معمولا درست در آن ناحیه می‌ماند.”

۵. شما مبتلا به زگیل تناسلی هستید.

زگیل‌ها ی تناسلی نوعی از عفونت‌های مقاربتی هستند که اغلب توسط سویه‌های خاص ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)ایجاد می‌شوند.آن‌ها به اندازه کوچک هستند، می‌توانند روی سطح زبر یا صاف باشند، و معمولا رنگ پوست و یا کمی تیره‌تر هستند.
espey می‌گوید: ” Warts باعث مشکلات سلامتی نمی‌شوند، گر چه بیشتر زنان به خاطر مشکلات بهداشتی در اطراف داشتن زگیل تناسلی، به دنبال درمان هستند [ که از طریق تماس جنسی مسری هستند ]، اما شما باید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا آن‌ها از اچ پی وی ناشی می‌شوند یا خیر، که می‌تواند شما را در معرض خطر سرطان دهانه رحم و دیگر مسائل قرار دهد.

۶. شما یک کیست بارتولین دارید

دکتر آلیسون هیل، متخصص زنان و زایمان بیمارستان Samaritan در لس‌آنجلس و یکی از نویسندگان کتاب راهنمای نهایی مادران برای بارداری و زایمان می‌گوید: اگر این برآمدگی عجیب در اطراف دهانه واژن شما باشد، ممکن است یک کیست بارتولین باشد.شما در هر یک از دو طرف دهانه رحم که مسئول کمک به مرطوب شدن هستند، غدد دارید، اما گاهی اوقات این ها می‌توانند مسدود شوند و یا با مایع تقویت شوند.به گفته هیل، این کیست به خودی خود یک معامله بزرگ نیست اما گاهی دچار عفونت می‌شوند و پر از چرک  می‌شوند.اگر کیست کوچک و بدون درد باشد، دکتر شما احتمالا به شما می‌گوید که صبر کنید، اما اگر بزرگ شود و / یا دردآور باشد، باید سریعا با پزشک خود مراجعه کنید.آن‌ها می‌توانند این کیست را تخلیه کنند و در صورت لزوم، آنتی‌بیوتیک تجویز کنند.

۷. موهای درون رشد دارید.

موها با شکل مجعد خود مشخص می‌شود، اما این سیم‌پیچ محکم می‌تواند حرکت منفی زیادی داشته باشد: موها  ممکن است به صورت موهای درون رشد ظاهر شوند.هیل می‌گوید: ” شایع‌ترین دلیلی که من برای تبخال های  دردناک در منطقه واژن می‌بینم، موهایی است که به سمت داخل رشد می کنند.”او می‌افزاید: ” این ها می‌توانند آلوده شوند، اما بسیار نادر است و آن‌ها فقط خارش و آزار دهنده هستند.”می‌توانید از موچین و آینه استفاده کنید و موها را خودتان بردارید،

۸. شما زگیل آبکی دارید.

این ضایعات کوچک ناشی از عفونت پوستی ناشی از ویروس زگیل آبکی هستند و معمولا تنها علایم هستند.گاهی اوقات می‌تواند بزرگ‌تر شود، قرمز شود، خارش و ترشح شود.
این التهاب ها می‌تواند در هر جایی روی پوست شما ظاهر شود، از جمله صورت، دست‌ها و بله اندام تناسلی.شما آن‌ها را با تماس با کسی یا چیزی که ویروس را حمل می‌کند می‌گیرید، با داشتن رابطه جنسی و یا به اشتراک گذاشتن یک حوله با کسی که زخم باز دارد.. اگر مایعی از آن‌ها تراوش می‌کند، آن‌ها مسری هستند و وقتی آنها را می خارانید، به طور تصادفی آن‌ها را به بخش‌های دیگر بدن خود منتقل می‌کنید.برای اکثر افراد، بدون درمان ظرف چند ماه (تا زمانی که آنها را نخارانید و آن‌ها را گسترش ندهید،) از بین می‌روند. اما اگر مشکل ایمنی داشته باشید ممکن است به درمان طبی نیاز داشته باشید.

۹. یک غده عرق آلوده

غدد عرق در همه جا وجود دارند، از جمله در کشاله ران شما.هیل می‌گوید: و آن غدد عرق ممکن است آلوده شوند و باعث ورم کرده و دردناک شوند.
زنانی که در شلوارهای تنگ (که تقریبا همه ماداریم )کار می‌کنند، ممکن است به آن مبتلا شوند.  اگر فورا دوش نگیرید به ویژه در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.در شلوارهای ورزشی مرطوب، undies، و لباس شنا، به خصوص آن‌هایی که از پارچه wicking ساخته نشده اند، عرق را بر روی پوست خود نگه می دارند  که می‌تواند باعث شود غدد عرق شما مسدود شوند و یا آلوده شوند.بهداشت مناسب از جمله تمیز کردن کامل ناحیه واژن با آب تمیز و تغییر در لباس‌های خشک تا جایی که ممکن است از بیشتر این تبخال هاجلوگیری خواهد کرد.

۱۰ –ممکن است سفلیس داشته باشید

طبق آخرین اطلاعات مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها، این شیوه قدیمی “STD” به روش بزرگی باز می‌گردد و موارد جدیدی از سیفلیس در زنان در سال گذشته در آمریکا بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته‌است.دیوید دیاز، متخصص غدد تولید مثل در مرکز درمانی یادبود Coast در دره چشمه در کالیفرنیا می‌گوید اولین نشانه بیماری سیفیلیس، یک یا چند لرزش بدون درد در محل عفونت معمولا اندام تناسلی یا دهان شماست.دیاز بعد از ۳ تا ۶ هفته باقی می‌ماند  این به این معنی نیست که بیماری سیفیلیس از بین رفته‌است و شما باید در سریع‌ترین زمان به درمان نیاز داشته باشید.
سیفلیس با آنتی‌بیوتیک قابل درمان است  ولیباید به سرعت دوره درمان طی شود.

منبع: سایت الودکتر

درمان عفونت واژن در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ