سفید کردن پوست باسن در سریعترین زمان!

atoosamirzavandi
تیره شدن پوست قسمتی از بدن زیبایی کل بدن را از بین می برد. بهترین راه برای تغییر رنگ پوست استفاده از ماسک های خانگی است.

اغلب زنان از رفتن به استخر به دلیل تیرگی و پوست ترک خورده باسن خودداری می کنند، اما باید به این گروه از افراد گفت اگر تنها موردی که شما را از لذت شنا کردن محروم می کند تیرگی و ترک های موجود روی پوست باسن است در ادامه درمان های خانگی برای رفع این مشکل توضیح داده می شود.

سفید کردن پوست بدن برای افرادی که پوست شان تغییر رنگ پیدا کرده دغدغه ای است. در این مقاله روش های خانگی برای سفید کردن پوست باسن در سریعترین زمان ارائه شده است.

لیمو و پرتغال

لیمو یک پاک‌کننده و سفید کننده قوی است آنها را مستقما روی پوست بمالید اگر تازه اپیلاسیون کرده‌اید این کار را نکنید بگذارید یک روز بعد این کار را انجام دهید چون پوست حساس است. حتی می‌توانید آب لیمو تازه را با روغن بادام و یا نارگیل و یا شیر و عسل ترکیب کنید. تا پوستی شفاف و سفید داشته باشید.

خیار

حلقه‌های خیار و پوست خیار را روی قسمت‌های تیره بمالید. خیار هم بعد از اپیلاسیون پوست را خنک و التهاب را کم می‌کند و هم رنگ پوست را روشن و شفاف می‌کند.

زردچوبه

پودر زردچوبه را آب و یار خیار رنده شده و یا آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمتهای تیره به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید.

گوجه‌فرنگی

شاید باورتان نشود اما گوجه‌فرنگی هم از جملهمواد سفید‌کننده پوست است درست مانند لیمو می‌توانید از حلقه‌های گوجه فرنگی استفاده کنید و یا آن را با لیمو مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

ماست

ماست را با آرد نخود و لیمو هم‌بزنید و ترکیبی خمیری درست کنید ۲۰ دقیقه روی قسمتهای تیره بگذارید بماند.
به پوستتان روزانه آب برسانید مرطوب نگجه داشتن پوست جلوی خشک شدن پوست را می گیرد، اجازه نمی دهد روی پوست چین و چروک بیفتد و با پرکردن سلول ها از آب پوستی نرم و صاف برایتان به ارمغان می آورد.

ورزش کنید داشتن یک فعالیت فیزیکی مداوم برای پوست ضروری است و آن را روی فرم نگه می دارد. ورزشی را که دوست دراید انتخاب و هر روز ساعاتی را به آن بپردازید

سیب‌زمینی لیمویی درست کنید

سیب‌زمینی: سیب‌زمینی تنها به درد درست کردن غذاهای خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلکه می‌تواند روی پوست هم معجزه کند. برای کمرنگ کردن برنزگی روی پوست، آب سیب‌زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می‌توانید به آب سیب‌زمینی یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست‌تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست‌تان به حالت اول بازگردد

یک ترکیب عجیب

کشک و زردچوبه:

کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین بردن برنزگی پوست کمک میکند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم زده و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به‌صورت، گردن و نواحی‌ برنزه شده بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند تا کاملا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به‌وجود آید که رنگ برنزه آن را به راحتی بپوشاند.

شکر و گلیسیرین:

در یک کاسه یک‌دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک‌چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه‌برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن‌تر خواهد کرد.

 روش سفید کردن پوست تیره

درمان های خانگی برای داشتن باسنی صاف و سفید

این درمان های خانگی اغلب نادیده گرفته می شوند، اما باید گفت نتایج چشمگیر آنها بعد از طی کردن دوره درمان شما را شگفت زده می کند.

به گزارش ایندیا، هنگام پوشیدن شلوارک یا رفتن به استخر پوست باسن توجه ها را به خود جلب می کند. پوست باسن به دلایل زیادی مانند کمبود گردش خون در زمان طولانی مدت به حالت نشسته به دلیل تجمع پوست مرده، عدم لایه برداری، اصطکاک مداوم با لباس های تنگ و عدم مرطوب کنندگی تیره می شود، بنابراین برای حذف پوست تیره ناحیه باسن و خط بیکینی می توان از درمان های خانگی استفاده کرد.

ترکیب لیموترش، ماست و جو دوسر را امتحان کنید

باسن برای صافی و سفید شدن به یک اسکرابک خوب نیاز دارد و هیچ چیز بهتر از اسکراب لیموترش، ماست و بلغور جو دوسر نیست تا پوست های مرده و لکه های تیره را از بین ببرد. برای تهیه این ترکیب جادویی به یک قاشق چایخوری ماست، یک قاشق چایخوری آب لیموترش و یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر نیاز است.

برای استفاده از این روش باید همه مواد را مخلوط کرده و روی باسن خود بمالید. دو تا سه دقیقه ماساژ دهید سپس اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست باسن بماند. بعد از زمان تعیین شده خمیر خشک شده را با آب ولرم بشویید. آب لیموترش به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی و جو دوسر یک لایه بردار عالی محسوب می شوند. این خمیر که رنگ پوست را یکنواخت می کند. باید برای دریافت بهترین نتیجه باید هفته دو بار استفاده شود.

اسکراب پاپایا و بلغور جو دوسر

پاپایا میوه ای شگفت انگیز و عالی برای پوست است. اسکراب بلغور جو دوسر و پاپایا باعث صافی و شفافیت پوست باسن می شود. برای تهیه این اسکراب به پوره پاپایا، عسل، روغن نارگیل و بلغور جو دوسر پخته نشده نیاز است.

برای استفاده از این روش باید همه مواد را مخلوط کرده و روی باسن خود بمالید. پنج دقیقه این ترکیب را روی باسن ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه روی ناحیه بماند. پس از آن باسن خود را با آب ولرم بشویید. در صورت چرب بودن پوست می توان روغن را از دستور تهیه این اسکراب حذف کرد. برای دریافت بهترین نتیجه این روش را هفته ای یکبار استفاده کنید.

اسکراب زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و سفید کنندگی است. این ادویه همه فن حریف به خلاص شدن از شر لکه های تیره رنگ روی باسن و شفافیت پوست این ناحیه کمک می کند. برای اثربخشی بیشتر می توان به آن عسل و چوب صندل نیز اضافه کرد. برای تهیه این اسکراب به یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل نیاز است.

برای تهیه این اسکراب همه مواد را باهم مخلوط کرده و روی باسن خود بمالید. اجازه دهید تا خمیر خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید.

آرد نخودچی

آرد نخودچی یکی دیگر از داروهای خانگی موثر برای پاکسازی پوست است. می توان خمیر آرد نخودچی را روی باسن مالید یا برای افزایش اثربخشی به آن زردچوبه نیز اضافه کرد. برای تهیه این اسکراب به چهار قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و شیر نیاز است.

برای تهیه این اسکراب باید آرد نخودپی و پودر زردچوبه را با هم مخلوط کرده و به آن آب اضافه کنید تا خمیری غلیظ بدست آید. این خمیر را روی ناحیه باسن بمالید و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید.

خمیر باید حدود 20 دقیقه روی باسن بماند سپس با آب آن را بشویید و دوباره از خمیر روی ناحیه استفاده کنید. خمیر را با آب ولرم از روی پوست باسن خود بشویید. این روش را برای دریافت بهترین نتیجه سه بار در هفته استفاده کنید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

کره کاکائو

کره کاکائو ضمن مرطوب کردن پوست باسن آن را نرم و لطیف می کند، همچنین باعث بهبودی بافت نیز می شود. برای تهیه این اسکراب سه تا چهار قطره گلاب به کره کاکائو اضافه کردخ و خوب آن را هم بزنید. خمیر به دست آمده را روی ناحیه باسن بمالید و حدود 10 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید اسکراب حدود نیم ساعت روی ناحیه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این روش را به مدت یک ماه برای مشاهده بهبود چشمگیر روی باسن خود دنبال کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ندا

ندا

1400-05-25 - 15:42 پاسخ

سلام.این که میگین گرجه ولیموبزنیدخوبه کی گفته من زدم ازخارشت کل بدنم شدپردونه

سهیلا طاهری

سهیلا طاهری

1400-05-19 - 15:29 پاسخ

سلام خسته نباشید برای سفید شدن باسن باید چکار کنیم

نظری

نظری

1400-04-04 - 02:10 پاسخ

خوب بود ولی هنوز استفاده نکردم امید وارم که بهم کمک کنه

شهدا الیزی

شهدا الیزی

1400-02-17 - 23:46 پاسخ

باسینم لکه سیا داره و

زهرا مدیری

زهرا مدیری

1400-02-17 - 09:20 پاسخ

دور سوراخ باسن سیاه است چیکار کنم؟

Ayda

Ayda

1399-11-18 - 15:17 پاسخ

رنگ باسن من تیره است چیکار کنم سفیدبشه

مریم حسین بر

مریم حسین بر

1399-09-23 - 12:35 پاسخ

من میخوام همیشه پوستی شاداب داشته باشم

علی احمدی

علی احمدی

1399-06-05 - 03:34 پاسخ

عالی بود

فاطمه احمدی

فاطمه احمدی

1399-05-21 - 18:12 پاسخ

چکار کنیم تیرگی باسن ازبین برود

نازنین

نازنین

1399-01-02 - 19:50 پاسخ

خیلی خوبه

نازنین

نازنین

1399-01-02 - 19:50 پاسخ

خیلی خوبه

نازنین

نازنین

1399-01-02 - 19:50 پاسخ

خیلی خوبه

نازنین

نازنین

1399-01-02 - 19:49 پاسخ

خیلی خوبه

نرگس نظری

نرگس نظری

1398-07-07 - 12:18 پاسخ

مطالب خوب هست ولی خیلی دیر عمل میکنه من همه ی این روش هارو قبلا امتحان کردم ولی جواب خوبی نداده تورو خدا راهنمایی کنید کلافه شدم ☹😒😒😒😒😒