چه غذاهایی طول عمر را کم می کنند!

atoosamirzavandi
غذاهای نامناسب که پر از چربی و کربوهیدارت هستند اگر به طور مدام استفاده شوند به مرور زمان باعث ایجاد بیماری و کاهش طول عمر می شوند.

غذاهایی که فقط شکم پر کن هستند و فایده ای برای بدن ندارند در بین غذاهای ما کم نیستند. در این مقاله به غذاهایی که طول عمر را کم می کنند اشاره خواهیم کرد.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده قطعا با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جورند اما خودتان بهتر می دانید که غذای سالمی محسوب نمی شوند. غذاهای سرخ شده در عین خوشمزگی دارای چربی های ناسالم فراوانی هستند که خطری بزرگ برای طول عمر به حساب می آیند. هر چند نمی شود از غذاهای سرخ شده گذشت اما بهتر است هر بار که هوس غذاهای سرخ شده می کنید به جای مصرف آن در خارج از خانه، خودتان همان غذا را در خانه سرخ کرده و نوش جان کنید.

غذاهای با سدیم بالا

غذاهای ارزان و بسته بندی شده در مواقع بسیاری که وقت و حوصله آشپزی نداریم بی اندازه به کارمان می آیند اما آنها غذایی سالم نیستند. رشته ها و برنج های جعبه ای برای دانشجوها که علاقه ای به آشپزی ندارند و کسانی که تا دیروقت سر کار هستند بسیار پر مصرف است. این غذاها دارای سدیم بالا و مواد مغذی کمی هستند. سدیم می تواند عامل مهمی برای فشار خون بالا، سکته مغزی، بیماری های قلبی و نارسایی قلبی باشد.

گوشت فرآوری شده

گوشت های پردازش شده اغلب دارای مواد نگهدارنده خطرناک هستند که برای سلامتی مضرند. شایع ترین گوشت های فرآوری شده شامل بیکن، سوسیس، هات داگ و سالامی هستند. مصرف بیش از حد این غذاها باعث تغییر ساختار میکروبیومی روده شده و می تواند بدن را به سمت شرایط مزمن التهابی تغییر دهد. سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر این گوشت های فرآوری شده را سرطان زا اعلام کرده و آنها را موجب کاهش طول عمر می داند.

نوشیدنی سودا و نوشابه ها

حتما می دانید که سودا و نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه با طول عمر و زندگی سالم ضدیتی دیرینه دارند.
متخصصان می گویند که نوشیدن سودا اساساً مانند نوشیدن قند همراه با مواد شیمیایی است. این نوشیدنی ها منجر به مقاومت بدن به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت می شوند.
همچنین می توانند زردی، نقرس، چاقی، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را به دنبال داشته باشند.
بدیهی است که آب همیشه بهترین نوشیدنی محسوب می شود. اگر نوشابه را به خاطر طعمش دوست دارید بهتر است آب های طعم دار و یا دلستر را جایگزین کنید و اگر هم نوشابه را به خاطر کافئینش انتخاب می کنید، چای یا قهوه را جایگزین آن کنید.

این ۵ غذا جلوی طول عمر ایرانی ها را می گیرد

سلامت برای ما همه چیز نیست اما بدون آن برای ما همه چیز هیچ است. سلامت بزرگ ترین نعمتی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده اما چون سلامت را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داده و ما برای چیزهای رایگان ارزش قائل نمی شویم قدر سلامت را هم نمی دانیم. اگر میلیاردها تومان پول برای بدن مان پرداخت می کردیم امکان نداشت اجازه بدهیم این بدن بیمار شود اما چون سلامت رایگان در اختیار ما قرار داده شده برای حفظ آن نمی کوشیم. ما باید به طور قطع به عمر ۱۲۰سال برسیم و تنها راه آن حفاظت از سلامت بدن است. در ایران تغذیه غلط اعمال می شود زیرا ما به عادت های سنتی چسبیده ایم. با ۵ غذای سنتی ایرانی به ۱۲۰ سال نمی رسیم؛ «دیزی»، «چلوکباب»، «خورش قورمه سبزی»، «خورش قیمه»، آخری هم که نمی دانم تازه باب شده یا نه «کباب لقمه» است. با این ۵ غذا به ۱۲۰ سال نمی رسیم.در ایران متاسفانه نیاز بدن را نمی دانیم فقط شکم را پر می کنیم. اگر بدانیم بدن مان به چه منابع تغذیه ای نیاز دارد و آن را برای سلول های بدن تهیه کنیم، تمام سلول ها از شما ممنون می شوند. ما غذای سلول ها را در اختیار آن ها قرار نمی دهیم؛ خوب غذا می خوریم اما به صورت اشتباه. باید بیشتر از میوه ها و سبزی ها استفاده کنیم و از گوشت فاصله بگیریم. گوشت در تغذیه جهانی روز به روز بیشتر محکوم می شود و تمام دنیا به گیاه خواری برگشته است.
منبع الو دکتر

از این خوراکی های ناسالم پرهیز کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ