فواید باورنکردنی باد شکم برای سلامتی بدن!

باد شکم در فرهنگ ما یک معضل در مکان عمومی است که کمتر کسی فکر میکند باد شکم می تواند برای بدن مفید باشد. اما ما در این قسمت از الودکتر فواید باورنکردنی باد شکم برای سلامتی بدن را به شما می گوییم.

دلیل اصلی باد شکم می تواند تغذه باشد که در صورت مصرف بعضی از مواد غذایی در داخل شکم ایجاد می شود. شاید فکر کنید تولید باد شکم یک معضل باشد اما لازم است بدانید که برای سلامتی بدن مفید است. با فواید باورنکردنی باد شکم برای سلامتی بدن آشنا شوید.

فواید باورنکردنی باد شکم برای سلامتی بدن!

1. رفع احساس سنگینی

اگر پس از خوردن یک وعده غذای مفصل احساس سنگینی و ورم در شکم خود دارید احتمال بدلیل این است که باد شکم خود را خارج نکرده اید.
خارج کردن باد شکم پس از وعده های غذایی از احساس ورم و سنگینی و ناراحتی جلوگیری کرده و به شما آرامش میدهد.

2. کمک به سلامت روده ها

یادتونه وقتی بچه بودیم مادرمون میگفت زشته یه موقع نگوزین ها و باید خودتون و نگه دارید ! باید بدونید که نگه داشتن هر چیزی برای مدت طولانی میتواند بسیار مضر باشد.

در مواقع خاص که ممکن است آبرو ریزی بشود هیچ اشکالی ندارد که باد شکم خود را نگه دارید اما اگر این موضوع برای شما عادت بشود و تحت هیچ شرایطی نگوزید سلامتی روده هایتان به خطر خواهد افتاد.

3. باد شکم یک هشدار جدی است!

باد شکم میتواند یک هشدار جدی برای برخی مشکلات و بیماری ها باشد. اگر باد شکم شما بوی بسیار بدی دارد و خیلی زیاد است و یا هنگام گوزیدن احساس درد میکنید میتواند نشانه ای از بیماری عدم تحمل لاکتوز و یا حتی سرطان روده باشد.

4. بوی نا مطبوع باد شکم برای شما خوب است !

بله! درست خواندید. بوییدن باد شکم میتواند برای سلامتی شما مفید باشد. قطعا تعجب کردید اما تحقیقات علمی نشان داده است که هیدروژن سولفید موجود در گاز روده میتواند از بسیاری بیماری ها پیشگیری کند.
هیدروژن سولفید بویی شبیه به تخم مرغ فاسد دارد که در مقادیر زیاد سمی است اما مقدار کم آن میتواند از سکته و حملات قلبی جلوگیری کند.

5. کمک به رژیم غذایی شما

باد معده هر غذایی بوی خاص خود را دارد. اگر احساس کردید که باد شکم شما مدتی است که بوی خاصی میدهد میتواند نشانه ای از این باشد که یک ماده غذایی را بیش از حد استفاده کرده اید. بطور مثال اگر خیلی نمیگوزید میتواند نشانه ای از آن باشد که فیبر غذایی کمی مصرف میکنید و باید از غذا های فیبر دار مثل عدس و لوبیا بیشتر استفاده کنید.

6. باد شکم نمایانگر سلامت باکتری های روده است.

یک حقیقت جالب: معمولا افراد لاغر و سالم بیشتر میگوزند. در واقع سلامتی سیستم گوارش میتواند به معنای باد شکم بد بو تر باشد. برخی مواد غذایی همچون انواع کلم ها باعث تقویت باکتری های روده میشود و این امر منجر به هضم بهتر غذا ها و همچنین تولید گاز بیشتر میگردد.

درمان نفخ شکم و باد معده فقط با چند توصیه آسان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ