درمان قطعی تبخال در سریعترین زمان

تبخال زایده ای در اطراف دهان است که باع معذب شدن فرد در هنگام ظاهر شدن در مکان های عمومی می شود، با ان وجود تبخال را می توان در سریعترین زمان به طور قطعی درمان کرد.

برایدرمان قطعی تبخال در سریعترین زمان به دنبال داروهای شیمیایی و هزینه های گزاف پزشکی نباشید. با دستورالعملی که در این مقاله به شما معرفی میکنیم و دران تمام داروهای گیاهی و طبیعی درمان تبخال را می شناسید، می توانید درمان قطعی تبخال در سریعترین زمان را مشاهده کنید.

درمان قطعی تبخال در سریعترین زمان

 کمپرس یخ

یکی از سریع ترین و ساده ترین روش های درمان تبخال، استفاده از کمپرس یخ است. چند تکه یخ بردارید و مستقیم روی تبخالتان بگذارید. با این کار ورم لبتان زود می خوابد. پس از استفاده از یخ ها حتما دور تبخال را با وازلین بپوشانید. برای نتیجه بهتر، این کار را 3 بار در روز انجام دهید.

 ریشه شیرین بیان

این یکی از بهترین درمان های طبیعی تبخال است. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که 1 قاشق غذاخوری پودر ریشه شیرین بیان را در نصف قاشق چایخوری آب بریزید. آن ها را مخلوط کنید تا به صورت خمیری در آیند و آن را روی تبخال بمالید. همچنین می توانید پودر ریشه شیرین بیان را دم کرده و به صورت چای بنوشید

برگ ریحان

چای ریحان بهترین درمان برای تبخال است. مقداری برگ ریحان را داخل آب جوش بریزید تا چایتان درست شود. برای درمان تبخال از این چای گرم بنوشید.

 برگ زیتون

عصاره برگ زیتون مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی دردرمان تبخال عمل می کند.

روغن نعناع

ابتدا اطراف و روی تبخال را با آب تمیز کنید. سپس سر گوش پاک کن را ابتدا در آب خیس کرده و سپس در روغن نعناع بگذارید. بعد آن را مستقیم روی لبتان مالیده و این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

 الکل

مقداری الکل برداشته و سر گوش پاک کن را در آن خیس کرده و روی تبخال بمالید. استفاده از الکل، خارش و التهاب اطراف آن را کاهش می دهد.

 روغن درخت چای

این روغن دارای خواص ضدقارچی، ضدعفونی کنندگی بوده  و نوعی آنتی بیوتیک است. برای درمان می توانید یک گوش پاک کن را داخل مقداری روغن خیس کنید و روی تبخال بگذارید. سپس بگذارید خودش خشک شده و برای نتیجه بهتر این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

چند قطره از سرکه سیب را روی سر یک گوش پاک کن بریزید و به آرامی روی تاول های اطراف تبخال بزنید.

 نکته: اگر سرکه سیب را مستقیم روی تبخال بزنید، احساس سوزش شدیدی می کنید.

از بین بردن تبخال در ۳دقیقه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ