این زمان بهترین زمان برای اصلاح صورت است

اگر پوست حساسی دارید و اصلاح صورت سبب سوزش پوستتان می شود توصیه می کنیم زمان اصلاح صورتتان را تغییر دهید.

بسیاری از افراد پس از اصلاح صورت احساس سوزش می کنند و پوستشان قرمز می شود. برای جلوگیری از این مساله باید به فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت تیغ اصلاح، استفاده از فوم مناسب، جهت صحیح اصلاح و … توجه کرد. یک مساله که شاید به نظر بی تاثیر باشد اما به طرز جالبی می تواند بر عدم به وجود آمدن حساسیت بعد از اصلاح کمک کند، زمان اصلاح صورت است. در این مطلب شما را با زمان مناسب اصلاح صورت و همچنین نکات مهم برای پیشگیری از سوزش پوست بعد از اصلاح آشنا می کنیم.

صبح ها صورتتان را اصلاح کنید

بهتر است صبح ها پس از بیدار شدن و قبل از شستشوی صورت اصلاح کنید. صبح ها پس از بیدار شدن از خواب پوست چربی طبیعی دارد که به روان تر شدن روند اصلاح و جلوگیری از آسیب به پوست کمک می کند.

علل شایع سوزش بعد اصلاح با تیغ چیست؟

چه چیزی باعث ویژگی های آزار دهنده سوزش بعد اصلاح با تیغ می شود؟ در وهله اول، یک تیغی که کیفیت ضعیفی دارند یا تیغی که تیز نیست، باعث کند شدن و صدمه زدن به وسیله تیغ می شود. تیغه های کند معمولا باعث می شود تا شما فشار بیشتری را وارد کنید، در نتیجه باعث سوزش می شود ، علاوه بر این، بعضی از دلایل رایج دیگری نیز وجود دارند:

مدام و مکرر اصلاح کردن

عادت اصلاح کردن منظم باعث می شود که شما دچار سوزش بعد اصلاح شوید. هنگام اصلاح باید از آب گرم استفاده کنید، بعد با یک کرم اصلاح برای یک دقیقه ترکیب کنید و سپس به آرامی بر روی پوست بمالید تا از علائم کششی روی پوستتان جلوگیری شود.

شما صورت خود را قبل از تراشیدن نمی شویید

تمیز کردن صورت قبل از اصلاح به سلامت پوست و همچنین حذف مخاط کمک می کند، که می تواند از نفوذ پذیری آب برای اصلاح آسان تر، جلوگیری کند. 

وقتی پوستتان خشک است، اصلاح می کنید

بسیاری از مردم عادت به اصلاح خشک را دارند، زیرا راحت است. با این حال، این عادت بد ممکن است باعث ایجاد خارش، سوزش پوست، بثورات یا آکنه خفیف اطراف ناحیه اصلاحی شود.

زدن کرم اصلاح به میزان خیلی کم

اگر کرم کافی ندارید یا خیلی کم دارید، پوست شما در معرض تحریک شدگی قرار می گیرد.

توجه نکردن به مناطق حساس صورت

صورت هر فردی متفاوت است، بنابراین مهم است که از مناطق حساس صورت خود آگاهی داشته باشید و از مناطق آسیب پذیر مراقبت کنید.

تراشیدن در جهت اشتباه

جهت اصلاح بر اساس رشد مو است. اگر شما در جهت مخالف اصلاح کنید، منافذ پوست باز می شود و ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

استفاده از تیغ های نامناسب

استفاده از تیغ های شکسته می توانند به صورتتان آسیب برسانند، به وسیله یک تار ریش که ناحیه ای از فولیکول های مو بطور ناگهانی خراب می شود.

استفاده از نیروی زیاد برای اصلاح

مردان این فکر را می کنند که هرچه بیشتر فشار وارد کنند، بیشتر به ریشه مو نفوذ می کنند، اما این طور نیست.

مراقبت نکردن از پوست پس از اصلاح

سوراخ های منافذ پوست پس از اصلاح می توانند پوستی خشک، قرمزی و لکه های پوستی را به دنبال داشته باشند.

استفاده از لوازم آرایشی بدون ضمانت

بعضی از محصولات آرایش پس از اصلاح و الکل زدن، باعث قرمزی و درد می شوند.

استفاده از کرم موبر

تمام مشکلات شما را در هنگام اصلاح را کاهش می داد می کند، اما کرم موبر نیز دارای اشکالاتی است. برای بسیاری از مردان، کرم های موبر باعث ایجاد مشکلات پوستی یا آلرژی می شوند.

تمیز نکردن وسیله اصلاحی، پس از انجام اصلاح

تمیز کردن تیغ ریش تراش بعد از اصلاح باید انجام شود، اما تعداد کمی از مردم متوجه آن میشوند. این کار می تواند به رشد قارچ منجر شود، باکتری هایی که به علت وجود سلول های پوستی در ریش تراش باقی می مانند.

چه زمانی باید برای رفع و درمان سوزش بعد اصلاح به پزشک مراجعه کرد؟

اگر پس از اصلاح احساس ناراحتی کنید و بعد از مدت طولانی سوزش بعد اصلاح از بین نرفت، باید به پزشک مراجعه کنید ؛علاوه بر این، پس از مصرف داروهای خانگی، اگر نتیجه ای نداشتند نیز باید به پزشک بروید چراکه وضعیت شما ممکن است بدتر شود.

از تیغ برای اصلاح صورت استفاده کنید یا نه؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ