آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟

atoosamirzavandi
تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی برای رژیم لاغری است. زرده تخم مرغ حاوی مواد بسیار مغذی است.

تخم مرغ یکی از مواد غذایی حاوی پروتئین و مواد معدنی می باشد که برای لاغری مفید است. در این مقاله به این مسئله که چگونه تخم مرغ باعث کاهش وزن می شود و غذاهای مناسب برای کاهش وزن پرداخته شده است.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی دو گروه داوطلب و قرار دادن دو عدد تخم مرغ به عنوان وعده صبحانه برای یک گروه و یک دونات شکلاتی برای گروه دیگر بدست آورده اند.
افرادی که به مدت دو هفته هر روزصبح تخم مرغ مصرف کرده اند تا ۲۵ درصد بیشتر از سایرین وزن کم کرده اند.
کارشناسان اعتقاد دارند اثر لاغر کنندگی تخم مرغ به خاطر وجود مقادیر بالای پروتئین در ترکیب آن است که باعث سیر کنندگی به مدت زیاد می‌شود و در نتیجه کمتر فرد نیاز به خوردن مواد غذایی در طول روز بویژه بین زمان صبحانه تا نهار پیدا می‌کند.
براساس تحقیقات بیشترین زمانی که فرد دچار چاقی و اضافه وزن می‌شود بین بازه صبحانه تا نهار است که خوردن انواع تنقلات باعث گرسنگی بیشتر و چاقی به دنبال آن می‌شود.
افراد می‌توانند تخم مرغ را به صورت پخته، بخار پز یا نیمرو و غذا‌های تهیه شده از آن مانند املت یا پنکیک نیز درست کرده و برای اثر گذاری بیشتر به همراه سبزجاتی، چون اسفناج، کلم بروکلی، نان حاوی دانه‌های روغنی و آب میوه طبیعی مصرف کنند و پس از مدتی از تغذیه به این شیوه کاهش وزن وتناسب اندام را در خود مشاهده کنند.
کارشناسان بدترین نوع خوراکی برای وعده صبحانه را انواع کیک، شیرینی وبیسکوئیت می‌دانند که باعث تحریک اشتها و تمایل شدید به خوردن انواع خوراکی‌ها می‌شود.
همچنین در این نوع خوراکی‌ها انواع چربی‌های اشباع وجود دارد که می‌تواند در طولانی مدت باعث ابتلای فرد به انواع بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، دیابت، چربی و فشار خون شود.
براساس تحقیقات تخم مرغ تنها ۷۸ کالری دارد، ولی حاوی مواد بسیار مغذی بویژه در زرده تخم مرغ است.

خوراکی هایی که به کاهش وزن کمک می کنند

سوپ سبزیجات

سوپ یکی از غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و فیبر هست که شما با خوردنش احساس سیری کامل می کنید. بله بله میدونم الان حتما صدای یک سری از شما بلند شده که نه ما اصلا سیر نمی شیم. کلا ما ایرانی ها ارادت خاصی به برنج، سیب زمینی و نون داریم.
اگر به هر دلیل هنوز احساس گرسنگی داشتید، تکرار می کنم و باز هم تکرار می کنم اگر واقعا گرسنه بودید، می تونید در کنار یک کاسه ی بزرگ سوپ سبزیجات که تقریبا ۱۴۰ کالری داره، از ۲ عدد نان تست جو که من به شخصه عاشق یکی از برندهای ایرانی اون هستم، استفاده کنید ولی انتظار نداشته باشید که تو برنامه غذایی رژیم لاغری به شما پیشنهاد صرف یه بشقاب برنج و یا یه ظرف پر از سیب زمینی سرخ کرده اونم با سس کچاپ رو بدم. واااای دلم خواست!

تخم مرغ آب پز و چای سبز

اگر به هر دلیل در این رژیم لاغری برای ناهار، تخم مرغ خوردید، اصلا این عصرونه رو به شما پیشنهاد نمی کنم. در غیر این صورت تخم مرغ پخته با نان ساندویچ یا نان تست و گوجه و خیارشور می تونه یه غذای حاوی پروتئین خیلی مقوی باشه که به کاهش وزن خیلی کمک می کنه. البته هرگز این ساندویچ رو با نوشابه میل نکنید! اگر از طرفداران چای سبز هستید، باید بگم که تخم مرغ آبپز همراه با یک فنجان چای سبز تلخ ٨۵ کالری دارد!

سینه مرغ :

سینه مرغ یکی ازگوشت هایی است که ارزش غذایی بسزایی در رژیم دارد ، این گوشت نه تنها خوشمزه و بدون چربی است بلکه پروتئین و ارزش بیولوژیکی دارد . انواع مواد مغذی که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم به کاهش وزن و شکل گیری توده های عضلانی نقش دارد به ویژه هنگامی که با ورزش همراه باشد همچنین  رژیم غذایی سالم باعث بهبود و کنترل فیزیکی ،روانی ،هوس خوردن می شود.

حبوبات :

از دیدگاه متخصصان تغذیه حبوبات غذای کاملی است و مواد معدنی ، پروتئین فیبر، ویتامین های بدن را تامین می کند. حبوبات کالری پایین و مقدار کمی اسید چرب دارد و منبع مناسبی برای تامین انرژی هستند ، احساس سیری به فرد میدهد وکلسترول را کنترل می کند .

الودکتر
سفیده تخم مرغ معجزه پوست

  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ