از مردان نپرسید دوستم داری؟!

faateme1366
یک مطلب روانشناسانه عاشقانه که برای دوام زندگی مشترک بسیار راهگشاست!

روانشناسان معتقدند که اکثر مردان دوست داشتن را به زبان ابراز نمی کنند. گذشته از این خیلی سوالات دیگر هست که شما به عنوان یک همسر نمونه هرگز نباید از شوهر خود بپرسید تا زندگی در آرامشی داشته باشید.

اگر سعی کنید تمام این ۱۰ سوال را کاملا نادیده بگیرید رابطه ای همیشگی و سالم خواهید داشت.

۱٫چرا همیشه این کار را انجام می دهی؟

هیچوقت نباید یک قضاوت منفی از همسر یا شریکتان داشته باشید. با این کارتان فقط به آن رفتار منفی قدرت و شدت می دهید و با قضاوت های منفی شریک تان را از خود دور می کنید.

به جای این که به شریکتان به خاطر چیزهایی که دوست ندارید حمله ور شوید سعی کنید به چیزهایی که دوست دارید و حسی که با انجام دادنشان به شما دست می دهد تمرکز کنید. باید دلیل اهمیت برخی مسائل را کشف کنید.

به عنوان مثال: اگر همسرتان درب خمیردندان را همیشه باز می گذارد به جای این که به او بگویید چرا همیشه این کار را انجام دهی؟ بگویید “عزیزم میشه لطفا درب خمیردندان را همیشه ببندی” اگر این جمله را بکار ببرید دفعه بعد طبق میل شما این کار را انجام می دهد و باعث خوشحالی شما می شود. به خاطر این کارش از او تشکر کنید و به او بگویید که شاید این کار کوچک باشد اما به خاطرش او را تحسین می کنید. وقتی این احساس رضایت را از جانب شما ببیند سعی می کند این کارها را انجام دهد تا رابطه مثبت بین شما ادامه پیدا کند.

۲٫چرا هیچوقت کاری که من می خواهم انجام نمی دهی؟

سرزنش هیچوقت رفتار درستی نیست چون باعث ناامیدی، رنجش، عدم اعتماد و جدایی رابطه ها می شود. این رفتار هم آسیب رسان است و هم بی اثر. آیا تا به حال دیده اید که کسی به خاطر سرزنش شدن زندگی و شخصیت خودشان را تغییر دهند؟ انسان ها زمانی تغییر می کنند که به اندازه کافی درمورد خودشان احساس بدی داشته و اعتماد به نفس پایینی داشته باشند. در این لحظه یک قدرت درونی در خودشان احساس می کنند که آن ها را به مسیر جدیدی در زندگی هدایت می کند. سعی کنید شما عامل پایین آوردن اعتماد به نفس آن ها نباشید. در عوض راه هایی هستند که همان احساس تغییر را در آن ها ایجاد می کند.

وقتی از دست همسرتان ناراحت هستید ابتدا خودتان را مسئول احساسات، افکار و اعمالتان بدانید. آن قسمت از معادله زندگی که سهم خودتان هست را بپذیرید. به جای این که روی اشتباهات و کارهای همسرتان تمرکز کنید به این فکر کنید که چگونه می توانید به بهتر شدن روابطتان کمک کنید.

وقتی ذهنتان به دنبال راه حل باشد در مقابل همسرتان جبهه نمی گیرد بلکه با همکاری هم راهی پیدا می کنید که هر دو شما را خوشحال کنید.

 ۳و ۴٫چرا تو اینقدر ( تنبل، اذیت کن، نمک نشناس، خودخواه) هستی؟ چرا مهربان تر نیستی؟

روانشناسان می گویند وقتی ناراحت هستید به سمت همسرتان هجوم نبرید. این کار هیچ کمی به شما نخواهد کرد. شما یک زندگی مشترک دارید اگر با هم هستید پس باید با هم همخوانی داشته باشید. اگر می خواهید کیفیت رابطه تان بهتر شود ارتباط برقرار کردن شما با یکدیگر بسیار مهم است. بهترین راه برای برقراری ارتباط با شریک خود ابراز صادقانه و دریافت همدلانه است.

خیلی صادقانه احساساتان را، چیزهایی که دوست دارید را بدون به کار بردن هیچ سرزنش و انتقادی بیان و ابراز کنید. وقتی همسرتان با شما صحبت می کند سعی کنید به دید همدلی به گفته هایش گوش دهید و ببینید وقتی بدون سرزنش و طعنه و کنایه با او حرف می زنید چه چیزی از سمت او دریافت می کنید.

این نوع ارتباط بر پایه پذیرش، صداقت و درک بنا نها شده است. عواملی که پرورش دهنده رابطه هستند.

۵٫چرا نمی تونی ریلکس باشی؟

اگر همسرتان استرس دارد و در یک وضعیت بحرانی قرار دارد با این که باید آرامش خودش را حفظ کند اما نمی تواند. دلایل بیشماری برای ناراحتی همسر شما وجود دارد و وظیفه شماست که از او بخواهید آرام شود. اما باید بدانید چگونه و در چه موقعیتی این را از او می خواهید. اگر درست در اوج ناراحتی این را از او بخواهید نتیجه بالعکس خواهد داد.

بهترین راه برای آرام کردنشان این است که مشکلشان را درک کنید. وقتی می خواهید چیزی را تغییر دهید اول باید آن را درک کنید. وقتی کنجکاو باشید که چه اتفاقی برای همسرتان افتاده و دلیل ناراحتی اش چیست بهتر می توانید به او در آرام شدنش کمک کنید.

۶٫می خواهی از من جدا شوی؟

پرسیدن مکرر این سوال باعث تخریب احساسی می شود. اغلب مردم این سوال را برای روشن شدن نمی پرسند بلکه با مطرح کردن این تهدید می خواهند به بحث و جدل شدت بدهند. اگر واقعا می خواهید جدا شوید این مسئله را مطرح کرده و دنبال کنید. در غیر اینصورت منتظر شوید تا جو کمی آرام شود سپس سوال را مطرح کنید.

اگر واقعا می دانید که همسرتان می خواهد از شما جدا شود خیلی ساده و آرام به او بگویید: عزیزم چند لحظه به من فرصت بده تا کمی آرام شوم. بعد از این که کمی آرام شدید از او بپرسید؟ الان چه احساسی داری؟ می خواهی چکار کنی؟ خواسته ات از رابطه مان چیست؟

وقتی این سوالات را با حالت تهدید آمیز نپرسید به همسرتان این فرصت را داده اید که به سوالات شما پاسخ های سازنده ای بدهد. اگر با همان حالت اولیه این سوال را بپرسید بدون شک او در تصمیمش هیچ تغییری ایجاد نمی کند اما اگر این سوالات را راحتتر بپرسید بدون شک همسرتان در تصمیم خود تجدید نظر می کند و رابطه بهتری بین شما ایجاد می شود.

۷٫مطمئنی می خواهی با من باشی؟

با این که تعریف و تمجید و ستایش همسر در یک رابطه سالم بسیار مهم است ولی هر کسی مسئول اعتماد به نفس و احترام خودش است. ابراز علاقه به همسر تایید جذاب بودنش در یک رابطه رضایت بخش بسیار کلیدی و مهم است. مطمئن باشید که خودتان را دوست دارید و از خود خودتان لذت می برید. وقتی احساس خوبی درباره خودتان داشته باشید خیلی راحت تر می تانید این مساله را در ذهن ارزیابی کنید که آیا همسرتان از بودن با شما رضایت کافی دارد یا خیر.

۸و ۹: می تونم بهت اعتماد کنم؟ حقیقت را به من گفتی؟

پرسیدن این سوال اصلا ایده خوبی نیست. چون اولا باعث می شود همسرتان حالت دفاعی به خود بگیرد و دوما هرگز به جوابی که می دهد اعتماد نمی کنید. چون احمقانه است که وقتی به کسی اعتماد ندارید از او این سوال را بپرسید.

اگر شما به او اعتماد دارید ولی او به شما دروغ می گوید نگران نباشید چون ماه پشت ابر نمی ماند و او نمی تواند برای همیشه دروغ هایش را از شما مخفی کند. سرانجام روزی همه چیز آشکار می شود.

۱۰٫وقتی می دانستی این موضوع ناراحتم می کنه چرا آن را مطرح کردی؟

در یک رابطه خوب طفره رفتن به خاطر آرامش مفهومی ندارد. دو طرف اگر می خواهند رابطه موفقی داشته باشند باید با هم شفاف باشند. اگر می خواهید در رابطه تان پیشرفت داشته باشید باید در مورد مسائل و مشکلات صحبت کنید و هنگام مواجه با این صحبت ها خودتان را آرام کنید.

خیلی مهمه که بدونید

مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان می کنند. بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد. مردان روابطشان را با عمل تقویت می کنند، نه احساس. مردان بیشتر عمل می کنند. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و پیاده روی همراه همسرشان و رابطه زناشویی سعی می کنند به همسرشان نزدیک تر شوند.

پس لطفا از مرد خود نپرسید دوستم داری؟

منبع: بدونیم

8قانون عجیب جذاب بودن برای جنس مخالف

فتح قلب مردان در سه سوت!

آیا پولدارها سلامت ترند؟

نشانه هایی که می گوید این مرد با شما ازدواج نخواهد کرد!

بهترین و بدترین سن ازدواج

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ