برای صبحانه این نان را مصرف کنید

faateme1366
نان های متفاوتی وجود دارد که خوردن هرکدام برای صبحانه لذت خاص خود را دارد.

برای وعده صبحانه، زیاد خوردن ملاک نیست! بلکه مهم این است که چه موادی به بدن وارد می کنید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بهترین نان مخصوص صبحانه کدام است؟

برای تنظیم نگه داشتن قند این نان را بخورید

یک صبحانه‌ی کامل و خوب از پروتئین، میوه و دانه های کامل تشکیل می‌شود. این مواد غذایی ترکیب فوق‌العاده‌ای هستند که هم سالم بوده و هم این که اجازه نمی‌دهند تا چند ساعت بعد گرسنه‌تان شود. متأسفانه خیلی از ما یا از صبحانه صرف‌نظر می‌کنیم و یا این که به خوردن کیک، کلوچه و یا یک پیاله از غلات آماده‌ی صبحانه بسنده می‌کنیم.

باید بدانید که این قبیل مواد غذایی سرشار از گلوسیدهایی (قند) هستند که به سرعت قند خون را بالا می‌برند و بعد از چند ساعت از صرف صبحانه باعث سقوط آزاد آن می‌شوند برای هم در به در دنبال خوراکی خواهید گشت.

برای این که قند خونتان ثابت بماند و کمتر احساس دل‌ضعفه و گرسنگی داشته باشید بهتر است تعادل غذایی‌تان را رعایت کنید و برای صبحانه پروتئین، میوه و غلات کامل (نان کامل یا همان نان سبوس دار) میل کنید.

هر روز صبح حداقل 5 گرم فیبر دریافت کنید

فیبرهای غذای جلوی گرسنگی را می‌گیرند و دستگاه گوارش را تمیز می‌کنند. در عین حال هم هیچ کالری به بدن تحمیل نمی‌کنند. برای همین هم جزو بهترین ترکیبات برای لاغری هستند. با این حال خیلی از ما کمتر از میزان مورد نیاز بدن مان فیبر دریافت می‌کنیم. برای مقابله با این کمبود مواد غذایی سرشار از فیبر برای صبحانه میل کنید. یک عدد سیب، نصف فنجان غلات سرشار از فیبر، نصف فنجان تمشک یا دو تکه نان تهیه شده از گندم سیاه 5 گرم فیبر نصیبتان می‌کند.

برای دریافت پروتئین و املاح ضروری

نان سبوس دار با یک قاشق کره بادام زمینی: کره بادام زمینی مقوی، سالم و سرشار از پروتئین و املاح ضروری بدن است و چربی‌های «خوب» اشباع‌ نشده دارد.‏

بهترین نان مصرفی برای صبحانه کدام است؟

به نظر شما کدام نان سالم تر است و آیا می دانید در هر وعده غذایی باید نان مناسب با آن وعده را انتخاب کرد.

هر چه آرد بهتری در ساخت هر نانی به کار رفته باشد آن نان بهتر است و 50 درصد کیفیت نان به آرد آن وابسته است.

بررسی ها نشان می دهند؛ افراد اغلب بر این باورند که نان سنگک به دلیل سبوس زیادی که دارد نسبت به بقیه نان ها برتری دارد اما این باور غلط است و نان سنگک باعث چاقی می شود.

پزشکان توصیه می کنند در وعده های صبحگاه باید نان سنگک مصرف شود، نان لواش و تافتون هم برای وعده های شام مناسب هستند، همچنین پزشکان توصیه می کنند در وعده های ناهار نباید بیش از حد نان مصرف کرد زیرا باعث کسالت و خمودگی در بدن می شود.

نان سنگک اگر از آرد کامل و طبیعی باشد بهترین نان برای صبحگاه است و با احساس سیری که به بدن می دهد از هله هوله خوری در طول روز جلوگیری می کند.

نان لواش هم به دلیل ظرافت و قطر کوچکی که دارد افراد اغلب زیاد مصرف می کنند اما باید توجه داشت که مصرف اشتباه و بی رویه از این نان باعث چاقی مفرط در بدن می شود

منبع: عصرایران

بیماران مبتلا به چربی خون این نان را بخورند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ