کاهش کلسترول با این روغن بی نظیر!

atoosamirzavandi
کاهش کلسترول خون برای افرادی که دچار چربی خون هستند امری واجب است اما این که بتوان با استفاده از روغن حیوانی این کار را انجام داد قدری تعجب برانگیز می باشد.

کلسترول خوب را می توان با روغن حیوانی افزایش و کلسترول بد را کاهش داد. روغن حیوانی در رگ ها رسوب نمی کند و به سلامت قلب نیز کمک می کند. در این مقاله به بررسی خواص روغن حیوانی پرداخته ایم.

خواص روغن حیوانی

افزایش انرژی

خواص روغن حیوانی در افزایش انرژی موثر است. روغن حیوانی از دامنه‌ی وسیعی از اسیدهای چرب با زنجیره‌ی کوتاه و متوسط ساخته شده است. این چربی‌ها برای بدن بسیار مفیدند و توسط کبد برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، درحالی‌که بیشتر چربی‌های موجود در غذاها در بدن به بافت چربی تبدیل شده و موجب افزایش وزن می‌شوند. روغن حیوانی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزمره‌ی ورزشکاران و کسانی که سبک زندگی فعالی دارند، فراهم بکند.

کاهش حساسیت یا آلرژی

یکی دیگر از خواص روغن حیوانی کاهش حساسیت است. روغن حیوانی عاری از شیر یا دوغ است. بنابراین کسانی که بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی‌توانند کره مصرف بکنند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت بروز مشکلات گوارشی روغن حیوانی را مورداستفاده قرار دهند تا از طعم دلپذیر آن لذت ببرند

کمک به سلامت دستگاه گوارش

روغن حیوانی محتوی «بوتریک اسید» است. «بوتریک اسید» از اسیدهای چرب کوتاه‌زنجیر مفیدی است که بدن به آن نیاز دارد. براساس مطالعات اخیر «بوتریک اسید» در کاهش التهابات مخصوصا التهابات دستگاه گوارش مؤثر است. به‌همین دلیل امروزه برخی متخصصان تغذیه به افرادی که از کولیت زخمی (کولیت روده) رنج می‌برند، مصرف روغن حیوانی را توصیه می‌کنند. همینویژگی‌های روغن حیوانی موجب شده بود تا در طب سنتی از آن برای درمان التهاب استفاده بشود.

همچنین افزودن روغن حیوانی به غذاهای محتوی کربوهیدرات (مانند نان) قابلیت هضم آنها را افزایش می‌دهد. روغن حیوانی می‌تواند شاخص گلوکز این غذاها را کاهش بدهد. در نتیجه قند خون پس از مصرف این غذاها دیرتر افزایش یافته و فرد برای مدت بیشتری سیر می‌ماند.

یکی دیگر از خواص روغن کرمانشاهی درمان یبوست است. مصرف روغن حیوانی همراه با شیر راه مناسبی برای کاهش یبوست است. مصرف یک یا ۲ قاشق روغن حیوانی به‌ همراه یک فنجان شیر داغ قبل از خواب، راه مؤثری برای کاهش یبوست است.

سلامت چشم

کمک به سلامت چشم از خواص روغن حیوانی است. مقادیر چشمگیر ویتامین A در روغن حیوانی برای مراقبت از چشم بسیار مفید است. «کاروتنوئیدها»، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در نابودی و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد بسیار مؤثرند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های ماکولا (یا لکه‌ی زرد که بخشی از شبکیه است) آسیب می‌زنند. بنابراین مصرف روغن حیوانی می‌تواند از بروز «دژنراسیون ماکولا» (تباهی لکه‌ی زرد) و پیشرفت آب‌ مروارید جلوگیری بکند.

کاهش کلسترول

روغن حیوانی کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد
روغن حیوانی یک روغن سالم است که باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) وکاهش کلسترول بد خون می شود.
محققان با استفاده از بوتیریت در هر دو شکل مکمل خوراکی و تنقیه موفق شده اند که بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و کرون را درمان کنند. همچنین روغن حیوانی موجب کاهش التهاب و همچنین بیماری های قلبی می شود.
در یک مطالعه نشان داده شد که مردانی که در روز 2 قاشق غذاخوری روغن حیوانی مصرف می کنند 23 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.
روغن حیوانی موجب افزایش ترشح اسید معده و بیشتر شدن گوارش غذا می شود. افزایش هضم غذا یعنی سلامتی بیشتر و کاهش وزن

منبع الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ