پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث سردرد می شود!

atoosamirzavandi
پوشیدن کفش پاشنه بدن یکی از لازمه های لباس پوشیدن خانم ها است اما پوشیدن طولانی مدت کفش های پاشنه بلند آسیب های جبران ناپذیری به ستون فقرات بدن وارد خواهد کرد.

پوشیدن کفش پاشنه بلند پاها و ستون مهره ها را در بدترین وضعیت قرار می دهد. این امر خود موجب ایجاد دردهایی در ناحیه مهره های گردن و ایجاد سردرد می کند. در این مقاله بیشتر باعوارض کفش پاشنه بلند آشنا شوید.

علت ایجاد سردرد با پوشیدن کفش پاشنه بلند

پوشیدن کفش های پاشنه بلند ارتباط مستقیمی با مغز دارند و باعث آسیب رساندن به اعصاب و سیستم مغزی می شوند.
بررسی ها نشان می دهند،دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی کفش های زنان دریافتند خانم هایی که پاشنه کفششان بیشتر از 5 سانت است فعالیت مغزی کمتری دارند و مدام درگیر سردرد، کسالت و خستگی های نابه جا هستند.

آسیب هایی که کفش پاشنه بلند به ستون فقرات وارد می کند

مطالعات دانشمندان نشان می دهد خانم هایی کهکفش پاشنه بلند به پا می کنند دچار آسیب های ستون فقرات خواهند شد و عصب پای آن ها به مراتب ضعیف تر است.
بسیاری از زنان به دلیل پوشیدن این نوع کفش دچار شکستگی مچ، قوزک، ساق و حتی استخوان کف پا شده اند و آسیب وارد شده به پای برخی از آن‌ها همیشگی بوده است.

کفش‌های پاشنه بلند پیوند بین مفاصل مچ پا و انگشتان را از بین می‌برد و باعث فشار بیش از حد به انگشتان و کشیدگی پا می‌شود، معمولاً افرادی که از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنند با مشکلاتی همچون پا درد، تاول و میخچه در محل انگشتان پا، کمر درد، سرگیجه و کاهش احساس تعادل مواجه می‌شوند.

خطرات و آسیب های جدی پوشیدن کفش پاشنه بلند

۱٫ کمر درد

در زمان راه رفتن با کفش پاشنه بلند تمام فشار بدن روی کمر متمرکز می شود. این مساله گردش خون را در آن نواحی کاهش می دهد که با درد در کمر و مفاصل ران همراه است.

۲٫ فشار پا

در کفش پاشنه بلند پایتان در معذب ترین وضع ممکن قرار دارد. فشار روی پاشنه ی پاها نهایتا درد شدیدی در پاهایتان ایجاد خواهد کرد. کفش راحتی تمام وزن بدن شما را حمل می کند، و زمانی که کفش پاشنه بلند پایتان باشد، این وزن روی پاشنه ی کفش شدید و غیر قابل کنترل می شود.

۳٫ راه رفتن نامتعادل

حالت بدن خانم ها با پوشیدن کفش پاشنه بلند تغییر می کند. بعضی خانم ها نمی توانند در چنین موقعیتی تعادل خود را حفظ کنند. راه رفتن برایشان به شدت سخت می شود. ممکن است با از دست دادن تعادل و لغزیدن به زمین بیافتند. در چنین شرایطی احتمال پیچ خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا وجود دارد. همچنین ممکن است عضلات و تاندون ها هم دچار کشیدگی و التهاب شوند. پیاده روی معمولا یک ورزش خوب تلقی می شود ولی نه با کفش های پاشنه بلند!
پوشیدن کفش پاشنه بلند آسیب جدی به ستون فقرات وارد میکند

۴٫ بیماری های ستون فقرات

تراز طبیعی ستون فقرات با پوشیدن کفش پاشنه بلند به هم می خورد، که باعث درد بسیاری خواهد شد.بعلاوه کرختی و سوزش هم محتمل است.

۵٫ فرورفتگی ناخن های پا

مطالعات نشان داده که کفش های پاشنه بلند، علت اصلی فرو رفتن ناخن ها در گوشت پا هستند. برداشتن این ناخن ها، زمانی که پزشک از ابزار تیزی برای اینکار استفاده می کند، درد بسیاری خواهد داشت.
منبع الو دکتر

مضرات کفش پاشنه بلند

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ