برهنه بخوابید!

atoosamirzavandi
برهنه خوابیدن و لمس کردن ملحفه مخصوصا در گرمای تابستان بسیار لذت بخش است و این برهنگی قطعا بدون مزیت نخواهد. در این مقاله فواید برهنه خوابیدن را بخوانید.

برهنه خوابیدن بخصوص بیرون آوردن لباس های تنگ موجب بهبود گردش خون می شود و در پی آن آرامش و خواب راحت را به ارمغان می آورد. در این مقالهمزایای برهنه خوابیدن را بیان خواهیم کرد.

برهنه خوابیدن به جلوگیری از بی‌خوابی کمک می‌کند.

مطالعه‌ای جدید نشان داد که برای شروع عادی روند خواب، نیاز به کاهش دمای مرکز بدن است. بدن مانند یک رادیاتور گرما را از سمت مرکز دور کرده و پراکنده می‌کند. اگر بدن شما به خاطر لباس یا جوراب ضخیم نتواند گرما را تخلیه کند، احتمال ابتلای شما به بی‌خوابی افزایش می‌یابد، زیرا مرکز بدنتان نمی‌تواند گرما را خارج کند. برهنه خوابیدن باعث تخلیه سریعتر گرما می‌شود و کمک می‌کند که سریعتر به خواب بروید.

کسانی که برهنه می‌خوابند خواب عمیق‌تر و طولانی‌تری دارند.

مطالعه‌ای دیگر نشان داد که تنظیم دمای بدن در رختخواب می‌تواند به دستیابی به یک خواب عمیقتر برای مدت طولانی‌تر کمک زیادی بکند. در مطالعه‌ای مخصوص، دانشمندان هلندی لباس‌هایی برقی را بر تن مخاطبان کردند تا دمای پوست آنها را کاهش دهد. در نتیجه، مخاطبان خوابی آرام داشتند و زمان بیشتری را در مرحله خواب عمیق سپری کردند.

برهنه خوابیدن به جلوگیری از افزایش چربی شکم کمک می‌کند.

خنک‌سازی طبیعی بدن در هنگام شب به کاهش سطح کورتیزول شما کمک می‌کند. ساعات خواب عمیق بین 10 شب و 2 صبح سطح کورتیزول را به حداقل می‌رساند و سپس بعد از 2 صبح، غددی که کورتیزول را تولید می‌کنند با قدرت بیشتری شروع به فعالیت می‌کنند تا بدن برای روز بعد آماده شود. بدین ترتیب در هنگام بیدار شدن احساس انرژی بیشتری خواهید داشت.
وقتی خواب کافی نداشته باشید، هنگام بیدار شدن سطح کورتیزول به شکلی غیرطبیعی بالا خواهد بود، که اشتهای شما را برای خوردن غذاهای کم‌ارزش بیشتر می‌کند که این غذاها موجب افزایش چربی شکم می‌شوند. چون خوابیدن بدون لباس به خنک‌تر ماندن شما کمک می‌کند، باعث می‌شود سطح کورتیزول شما نیز تنظیم شود.

گردش خون را بهبود می‌بخشد

در زمان خواب، هیچ چیز بدتر از آستین مچاله شده زیر بازو و لباس جمع شده زیر کمر نیست. جمع شدن لباس زیر بازو ممکن است به خواب رفتن دست نیز منجر شود. پس یکی دیگر از فواید لخت خوابیدن این است که با این مشکل مواجه نخواهید شد و گردش خون در سراسر بدن‌تان به خوبی انجام می‌شود.

از عفونت واژن جلوگیری می‌کند

پوشیدن لباس‌های تنگ خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. یکی از فواید لخت خوابیدن برای زنان این است که اندام‌های جنسی آن‌ها خنک نگه می‌دارد و احتمال بروز عفونت را کاهش می‌دهد.

جلوگیری از پیری زودرس

زمانی که شما به خواب عمیق بروید بدن هورمون ملاتونین و هورمون رشد ترشح می کند. این هورمون ها عوامل ضد پیری هستند و از پیری زودرس جلوگیری می کنند. به این ترتیب پوست شما سالم تر مانده و دیرتر دچار چین و چروک می شود.همانطوری که گفتیم به صورت برهنه خوابیدنخواب عمیق را بهبود می دهد.

بهبود اعتماد به نفس

ما گاها تمایل به پنهان کردن بدن خودمان داریم چرا که از نقص هایی که به چشم مان بزرگ جلوه می کنند ناراحت هستیم و یا اینکه زیبایی خود را باور نداریم. در صورتی که برهنه بخوابید واقعیت خود را بهتر دیده و با بدن خود آشتی می کنید همچنین بدن تان را بیشتر می شناسید. خوابیدن در حالی که برهنه هستید علاوه بر تمام مزایایی که نام بردیم حس خوبی داشته و خواب آرام و عمیقی به شما هدیه می کند. پیشنهاد می کنیم خودتان تجربه کرده و لباس های تان را موقع خواب کم کنید و یک خواب عمیق و دلچسب را پشت سر بگذارید.

منبع الو دکتر

با رعایت این نکات خواب راحت را تجربه کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ