این جملات مسکن های زناشویی هستند!

atoosamirzavandi
زندگی های مشترک همیشه با عشق و محبت اولیه شروع می شود اما کم کم رنگ و شور اولیه ی خود را از دست می دهد. تنها با بیان جملات عاشقانه و توجه به یک دیگر در بین مشغله های روزانه می توان همان شور اولیه را نگه داشت.

تاثیر جملات کلیدی درابراز محبت و تشکر از همسر در تداوم و بهبود کیفیت زندگی بی نهایت است. با مطالعه و کسب اطلاعات می توان از طرفین شناخت بهتری پیدا کرد و تکرار جملات محبت آمیز همانند یک مسکن درروابط زناشویی عمل می کند. در این مقاله با این جملات مسکن در روابط زناشویی آشنا خواهید شد.

این جملات مسکن های زناشویی هستند!

 دوستت دارم

اگر می خواهید همسرتان از این که دوستش دارید مطمئن شود چاره ای جز گفتن این حرف ندارید اما مهم تر از گفتن این حرف ها عملکرد شماست.
زن ها دوست دارند عشق تان را با کارهای تان نشان دهید. دادن یک شاخه گل، یک هدیه بی مناسبت، پیامک های احوال پرسی طول روز
و خیلی کارهای ساده دیگر می تواند تاثیر خاصی روی رابطه شما بگذارد و این زندگی را در چشم همسرتان افتخار آمیزتر کند
اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود، شما باید مراقب تمام حرف هایی که میان تان رد و بدل می شود باشید و فکر نکنید کلمات تاثیر چندانی ندارند.
مهم تر از همه این که باید مراقب قول هایی که به همسرتان می دهید باشید. گرچه پاسخ مثبت شما به خواسته های همسرتان می تواند او را خوشحال کند اما عمل نکردن به وعده های کوچک و بزرگ تان مشکل را چند برابر خواهد کرد و تاثیری منفی روی نگاه همسرتان به شما و رابطه خواهد گذاشت.

 متاسفم

برای زن ها مهم ترین اتفاقی که می تواند بعد از یک دعوا یا دلخوری پیش بیاید، شنیدن عذرخواهی مردشان است. آن ها دوست دارند تاسف واقعی شما را ببینند و بعد از این دلخوری ها مورد دلجویی قرار گیرند.
غرورتان را کنار بگذارید و اگر اشتباه کرده اید قبل از توضیح دادن دلایل تان از او عذر خواهی کنید. این که شما بدون گفتن این که پشیمانید شروع به توضیح دادن و دلیل تراشی کنید می تواند ناراحت کننده ترین واکنش بعد از دعوا برای یک زن باشد.
پس اگر نمی خواهید اوضاع را از این که هست خراب تر کنید با یک جمله ای که از ته دل می گویید همه چیز را رو به راه کنید؛ بگویید:ببخشید و متاسفم!
البته از طبع ظریف خانم ها هم سوء استفاده نکنید و هی او را اذیت کنید بعد هم با یک ببخشید بخواهید کار تمام شود یادتان باشد یک بار جستی مردک دو بار جستی مردک سومین بار بمردی مردک !

 همه چیز را درست می کنم

حتی اگر یک سوپرمن نباشید باید بتوانید به همسرتان اطمینان دهید که همه چیز تحت کنترل است و تا زمانی که در کنارش هستید نمی گذارید زندگی تان را چیزی تهدید کند.
گرچه شما با رفتارهای تان باید این اطمینان را در او ایجاد کنید اما در لحظاتی که او از ته دل غمگین است و احساس اضطراب می کند باید این جمله جادویی را به کار ببرید و به او آرامش دهید.
اگر فکر می کنید فراهم کردن امکانات زندگی برای شاد کردن همسرتان کافی است اشتباه می کنید. ایجاد احساس آرامش و اطمینان و گاهی بیان کردن این جملات او را بسیار آرام تر و اعتمادش به زندگی مشترک تان را هم بیشتر خواهد کرد.

 بیا صحبت کنیم

اگر همسرتان مدتی است که ناراحت یا پریشان است اما توضیحی در این مورد به شما نمی دهد، باید خودتان پیش قدم شوید.
شاید او مشکل بزرگی دارد که گفتنش برایش آسان نیست و شاید هم منتظر جرقه ای از طرف شماست. یادتان نرود که هیچ ناراحتی بی دلیل نیست و این که شما از کنار این پریشانی ها بگذرید و آن ها را جدی نگیرید، می تواند همسرتان را ناراحت تر از آنچه هست کند و حتی گاهی زندگی مشترک تان را هم زیر سوال ببرد.
پس بعد از هر دلخوری که بین تان پیش می آید یا حتی زمانی که می بینید رفتار همسرتان تغییر کرده اما دلیلش را نمی دانید، به او پیشنهاد گفت وگو دهید و حتی اگر از این گفت وگو طفره رفت برایش توضیح دهید که شنیدن حرف ها و احساساتش چقدر برای شما اهمیت دارد و چقدر برای بهتر کردن زندگی مشترک تان اشتیاق دارید.

خانم ها اینگونه حرف بزنند

تشکر با قشنگ ترین کلمات

وقتی همسرتان کارهای مردانه اش را انجام می دهد، پیش خودتان نگویید به وظیفه اش عمل کرده و نیازی به تشکر نیست. فکر نکنید مردتان به خاطر دست های قوی و توانایی های مردانه اش نیازی به شنیدن تشکر ندارد. در ازای هر قدمی که برای شما و زندگی مشترک تان برمی دارد، از او تشکر کنید. به او بفهمانید متوجه هستید که برای شما چه کارهایی انجام می دهد. یک مرد هر قدر هم که قوی باشد و خود را بی نیاز از اینگونه جملات نشان دهد بازهم درون خود دوست دارد که توسط همسرش دیده شده و از کارها و خدماتش قدردانی شود.
جملات ساده ای مانند:ممنون که مرا صبح ها تا ایستگاه می رسانی، متشکرم که با تمام خستگی ات خریدهای خانه را انجام می دهی و جملات ساده ای که نشان دهنده قدردانی شماست، برای او بسیار انرژی بخش خواهد بود. توانایی تشکر کردن از دیگران از چیزهایی است که به آن سفارش شده ایم. امام سجاد(ع) می فرمایند:«روز قیامت، خداوند متعال به بعضی از بندگانش می گوید:آیا شکر فلان کس را به جای آوردی؟ عرض می کند:پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم. خداوند می فرماید:چون شکر او را به جا نیاوردی شکر مرا هم به جا نیاورده ای!» سپس می فرمایند:شکرگزارترین شما در پیشگاه خدا کسی است که از نعمت ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکرگزاری را به عمل آورد. پس این نکته را از خانه خود شروع کنید.

ابرمرد زندگی من

یکی از نیازهای روحی مردانه که باید برآورده شود تا شما با چشمان خودتان ببینید یک مرد تا چه حد می تواند حمایتگر، مؤثر و دوست داشتنی باشد، این است که حس کند ابرمرد زندگی همسرش است. بداند در نگاه شریک زندگی اش تکرار نشدنی است وشما به عنوان همسر او اعتقاد دارید بهترین مرد دنیا در کنارتان هست
اینکه هر آدمی مشکلاتی دارد و هیچ کس گل بی عیب نیست را همه قبول دارند اما حتما شنیده اید که «اگر در دیده مجنون نشینی/ به غیراز خوبی لیلی نبینی». مهم این است مرد زندگی تان بداند در نگاه شما بهترین انتخاب بوده و خواهد بود. به او بگویید که قوی و قابل اتکاست و دنیای تان بدون او چیز بزرگی کم دارد؛ چیزی مانند یک حامی مهربان برای تمام لحظات زندگی.

به تو افتخار می کنم

به همسرتان در موقعیت های مختلف نشان دهید که به او افتخار می کنید و این را نه تنها از دیگران مخفی نمی کنید بلکه با کمال میل نشان می دهید که بهترین مرد دنیا شریک زندگی شماست. خوب است بعضی وقت ها بی بهانه و خیلی ساده به او بگویید که به او و بودنش افتخار می کنید و گاهی هم دنبال موقعیت هایی باشید که مقابل چشم همسرتان این را به دیگران هم بگویید.
یک آقا وقتی متوجه می شود همسرش در مقابل دیگران از او تعریف کرده و اعتراف می کند زندگی در کنارش بسیار لذتبخش است، احساس غرور خواهد کرد و کسی که این حس را به او هدیه داده همیشه در دلش باقی می ماند. نیازی به نقش بازی کردن نیست، خوب به همسرتان دقت کنید، نکات زیادی دارد که می توانید به آنها افتخار کنید و با بیان آن، او را به سمت بهتر شدن سوق دهید.

منبع الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ