بهترین قرص برای اسهال چیست؟

اگر مدت طولانی است که اسهال شده اید و به دنبال بهترین قرص برای اسهال هستید، ما دراین مقاله بهترین قرص را به شما معرفی میکنیم.

اگر فردی به اسهال مزمن مبتلا شده باشد دل پیچه و درد می تواند زندگی وی را مختل کند. اگر اسهال بیش از چند روز طول بکشد لازم است که با تجویز پزشک قرص و دارو مصرف شود. اما اگر جایی هستید که به پزشک و درمانگاه دسترسی ندارید، لازم میدانیم که بهترین قرص برای اسهال را به شما معرفی کنیم.

بهترین قرص برای اسهال

لوپرامید اثرات ضد ترشحی نیز دارد که برای درمان اسهال بسیار مفید است . این دراو کالمودولین، پروتئین متصل شونده به کلسیم را مهار می کند و ترشح یون کلر را کنترل می نماید. این دارو به شکل قرص و کپسول 2 میلی گرمی در بازار دارویی ایران به همراه شربت 1 mg/ 5ml در بازار دارویی دنیا موجود می باشد و در کنترل اسهال حاد و مزمن به کار می رود.

لوپرامید با کاهش حرکات دستگاه گوارش علائم اسهال را کاهش می دهد.

توجه به این نکته لازم است که اسهال یک سازو کار طبیعی بدن است برای دفع مواد سمی از دستگاه گوارش و ممکن است در اثر شرایط مختلفی اسهال ایجاد شود. عوامل میکروبی – ویروسی – تک یاخته ای – عوارض دارویی و غذایی و حتی استرس ممکن است باعث بروز اسهال شود. دلیل اسهال حرکات سریع روده است بنابر این برای برطرف کردن اسهال یا باید عامل آن برطرف شود و یا باید حرکات گوارشی را کاهش داد.
کاهش حرکات گوارشی می تواند بالقوه خطرناک باشد چون ممکن است بدن نتواند سموم خطرناک را دفع کند و با حبس عامل ایجاد کننده اسهال در واقع مواد سمی وارد جریان خون شود.
بنابر این تشخیص علت اسهال موضوع بسیار مهمی است که نیاز به معاینه دقیق توسط پزشک دارد و تجویز داروی ضد باکتری – ضد ویروس و یا ضد آمیب بر عهده پزشک است.
مصرف لوپرامید بدون بر طرف کردن علت بیماری فقط با کاهش حرکات دستگاه گوارش دفع مایعات بدن را کاهش می دهد.
لوپرامید بیشتر در اسهال مسافرتی کاربرد دارد وباید مطمئن باشیم که علت اسهال میکروبی یا ویروسی نباشد. همچنین در کرامپ های شکمی و روده تحریک پذیر مصرف می شود.
در صورت وجود اسهال خونی و یا اسهال همراه با تب نباید لوپرامید استفاده شود
اگر اسهال ۴۸ ساعت پس از مصرف لوپرامید برطرف نشده باشد باید به پزشک اطلاع دهید.

عوارض احتمالی لوپرامید

این دارو ممکن است باعث نفخ- خشکی دهان یبوست و سرگیجه شود.

توصیه های لوپرامید

در صورت احتمال اسهال میکروبی و یا آمیبی مصرف لوپرامید ممنوع می باشد
مصرف لوپرامید در کودکان کمتر ۶ سال حتما باید تحت نظر پزشک متخصص اطفال باشد.

لوپرامید در مقایسه با دیفنوکسیلات عوارض کمتر و اثر بخشی بیشتری دارد

اسم قرص اسهال 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ