موادی که در درمان ترک پا معجزه می کنند!

atoosamirzavandi
ترک کف پا را می توان با روش های خانگی از قبیل عسل، آبلیمو و موز رسیده و.... درمان کرد. در این مقاله طریقه درمان را مطالعه کنید.

ترک کف پا علاوه بر حس بدی که در کشیده شدن کف پا به اجسام ایجاد می کن ظاهر پا را بد و زننده جلوه می دهد. عدم رسیدگی به ترک ها و زبری های کم تبدیل به ترک های عمیق تر می شود. در این مقاله راه هایی برای درمان ترک کف پا پیشنهاد می شود.

دلایل بروز ترک کف پا

-قطر زیاد خارجی‌ترین لایه پوست در ناحیه کف پا آن را مستعد ترک خوردن می‌کند

-وزن بالا

-زیاد راه‌رفتن روی فرش و موکت

-پوشیدن کفش‌های تنگ و پاشنه‌دار که تنفس پا را دچار اختلال می‌کنند

-شستشوی زیاد پا

-عوامل ارثی

-برخی بیماری‌ها

عسل

عسل یک ماده‌ی طبیعی است که برای درمان ترک پاشنه بسیار مؤثر است، زیرا پوست را به‌طور طبیعی مرطوب می‌کند. می‌توانید یک فنجان عسل را در یک لگن کوچک آب گرم حل کنید و پاهای خود را در آن قرار بدهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از درمان‌های طبیعی ترک پاست که نه‌تنها به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند بلکه به دلیل خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی‌اش برای درمان ترک پا مفید است. روغن نارگیل برای ترک‌های عمیق‌تر عالی است.

قبل از خواب پاهای خود را بسابید، آنها را کاملا به روغن نارگیل آغشته و جوراب‌های نخی تمیز به پا کنید. صبح بعد از بیدار شدن از خواب، جوراب‌ها را دربیاورید و پاهای‌ خود را مانند معمول بشویید. این کار را هر روز انجام بدهید تا ترک‌ها کاملا برطرف شوند.

روغن‌های گیاهی

برای درمان ترک پا به‌غیر از روغن نارگیل، از انواع دیگر روغن‌های گیاهی نیز می‌توانید استفاده کنید. درست مانند آنچه در مورد روغن نارگیل گفتیم ابتدا پاها را با سنگ‌ پا بسابید و بعد از مالیدن روغن گیاهی، جوراب بپوشید و بخوابید.

پماد ویکس

یکی دیگر از درمان‌های رایج ترک پا استفاده از پماد ویکس قبل از خواب است. به پاهای خود ویکس بمالید، جوراب‌های تمیز به پا کنید و بخوابید. صبح می‌توانید پاهای خود را بشویید. این کار را هر روز و تا زمانی که از نتیجه راضی باشید، انجام بدهید.

آب لیمو

آب لیمو به علت میزان اسیدیته‌ی بالایی که دارد در بسیاری از درمان‌های طبیعی سلامتی استفاده می‌شود. آب لیمو می‌تواند به‌طور موثر پوست خشک شما را نرم کند و به درمان ترک کف پا کمک کند. بوی این مرکبات برای برخی آدم‌ها بسیار دلپذیر و نیز شفابخش است.
دو روش وجود دارد که با استفاده از آب لیمو ترک کف پا را درمان کنید. برخی آدم‌ها ترجیح می‌دهند با کمی پنیه آن را مستقیما روی پوست بمالند. برخی دیگر آب لیمو را با آب گرم مخلوط می‌کنند و پایشان را ۱۵ دقیقه درون آن می‌گذارند. بیشتر درمان‌هایی که در این فهرست وجود دارد مستلزم آن است که با ملایمت پایتان را خشک کنید. این برای خشکی پوست خیلی بهتر است چون مالیدن حوله می‌تواند ناحیه‌ی خشک را تحریک کند و برای درمان‌تان مضر باشد.

آلوئه ورا

شما می‌توانید بعد از این‌که پایتان را در آب ولرم قرار دادید، ژل آلوئه ورای تازه را روی پاشنه‌ی خشک بمالید. جوراب بپوشید و بگذارید ژل چند ساعت بماند یا شب قبل از خواب این کار را بکنید.

موز رسیده:

اگر درست از آن استفاده کنید موز میتواند مرطوب کننده عالی باشد.
موز را خمیر مانند کنید و مخلوط را روی ترک پا و خشکی بگذارید.و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.بعد از آب سرد استفاده کنید تا باقی مانده را بشویید و پای خود را تازه کنید.

نوشیدن آب:

اینکه همیشه بدن خود را پر آب نگهدارید خیلی مهم است. که البته باعث خشکی پوست می شود. شما باید 12 الی 15 تا لیوان در روز آب بنوشید تا پاشنه های خود را الاسیستیته کنید و مرطوبی پوست خود را به دست آورید.

منبع الودکتر

برای همیشه با ترک پا خداحافظی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ