عجیب اما واقعی! نمک به رشد موها کمک می کند

atoosamirzavandi
افزایش رشد مو برای عده ای از افراد که همیشه موهای کوتاهی داشته اند آرزویی است که زیاد رسیدن به آن سخت نیست و فقط کمی صبر لازمه ی آن است. نمک می تواند به افزایش رشد مو کمک کند.

ریزش مو و کم پشت شدن آن در جوانی تاثیر زیادی بر اعتماد بنفس افراد دارد گاهی حتی دارو های پزشکان مشکل ریزش مو را از بین نمی برند یک از مواد خانگی ارزان و دردسترس برای رفع ریزش مو افزایش رشد آن نمک است. در این مقاله به چگونگی رشد موها توسط نمک پی ببرید.

جلوگیری از ریزش مو با نمک دریایی

یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته‌شده‌ی نمک دریایی، تحریک رشد مو است. ماساژ با نمک دریایی به بهبود گردش خون کمک می‌کند و فولیکول مو را تقویت خواهد کرد و موجب جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.  از جمله این خواص می توان به رشد و تقویت موها اشاره کرد. کسانی که دچار ریزش مو شده اند و دنبال راهی موثر برای جلوگیری از ریزش مو خود می گردند، بهترین راه استفاده از نمک دریایی می باشد.

نمک به رشد موها کمک می‌کند

نمک دریایی به‌طور باور‌نکردنی در رشد و تقویت موها موثر است. افرادی که از ریزش موها رنج ‌می‌برند اغلب از افراد گوناگون می‌شنود که استفاده از نمک دریایی می‌تواند به‌طور طبیعی به رشد دوباره موهای‌شان کمک کند. اما روش راحت‌تری هم برای استفاده از نمک و هم‌زمان استفاده از فواید آن وجود دارد. ابتدا به صورت عادی موهای‌تان را بشویید و بعد یک قاشق‌غذاخوری نمک‌دریایی روی پوستسرتان بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و دوباره موهای‌تان را بشویید. سعی کنید تا حد امکان این کار را دوبار در هفته تکرار کنید تا خودتان طی یک ماه شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن باشید.

نمک به از بین رفتن شوره‌سر کمک می‌کند

شوره‌سر، پوسته‌های ریز و سلول‌های پوستی مرده روی پوست سر هستند که بیشتر اوقات به دلیل نقص و عملکرد ناصحیح گردش خون به وجود می‌آیند. نمک دریا توانایی این را دارد تا گردش خون را تحریک کند و موجب تشدید و فعال شدن آن شود.
این موضوع برای حفظ سلامت پوست سر و کاهش میزان شوره‌های آن بسیار مهم و حیاتی است. موهای‌تان را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید و روی هر بخش مقداری نمک دریا بپاشید. نوک انگشتان‌تان را مرطوب کنید و برای مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کف‌سرتان را ماساژ دهید و بعد به طور معمول و مثل همیشه موهای‌تان را بشویید. این‌ کار از پوست ‌سرتان حفاظت می‌کند و کمک می‌کند از ناراحتی‌های پوستی مثل رشد قارچ‌ها پیشگیری شود.

دیگر مواد موثر در رشد مو

تخم مرغ

بیوتین (ویتامین B7) در فرایند تولید پروتئین مو به نام کراتین نقش اساسی دارد؛ به همین دلیل است که اغلب، نام مکمل‌های این ویتامین را در محصولات مربوط به رشد مو می‌شنویم. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به کمبود بیوتین مبتلا هستند، می‌توانند با مصرف این ویتامین به رشد موهای خود کمک کنند. البته کمبود بیوتین در رژیم‌های‌غذایی متعادل کمتر دیده می‌شود.
تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است؛ این دو ماده‌ی مغذی در بهبود سرعت رشد موها موثر هستند.
تخم‌مرغ همچنین منبع مناسب زینک و سلنیوم است و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم در این ماده‌ی غذایی وجود دارد. با این اوصاف، تخم‌مرغ یکی از بهترین غذاها برای حفظ سلامتی مو به شمار می‌رود.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی ضروری مثل فولات،‌ آهن، ویتامین A و ویتامین C است که همگی به رشد موها کمک می‌کنند.
ویتامین A در تولید سبوم به غدد پوست کمک می‌کند. این ماده‌ی چرب در رطوبت‌رسانی به پوست سر نقش دارد که درنهایت به داشتن موهایی سالم منجر می‌شود.
یک فنجان اسفناج معادل تقریبی ۳۰ گرم می‌تواند ۵۴ درصد از نیاز ویتامین A بدن را تأمین کند. اسفناج همچنین یک منبع گیاهی مناسب برای تأمین آهن بدن به‌شمار می‌رود. آهن به گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سرتاسر بدن منتقل کنند؛ بدین‌ترتیب، سوخت لازم برای متابولیسم بدن، رشد و ترمیم موها فراهم می‌شود.
فراموش نکنید که ریزش مو یکی از نشانه‌های کمبود آهن در بدن محسوب می‌شود.

فلفل‌های شیرین

فلفل‌های شیرین منبع فوق‌العاده‌ای برای تأمین ویتامین C هستند. برای مثال، ویتامین C موجود در فلفل زرد، ۵.۵ برابر بیشتر از پرتقال است.
این ویتامین به تولید کلاژن کمک می‌کند که در نهایت به تقویت ریشه‌ی موها منجر می‌شود. ویتامین C همچنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از موها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.
استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که رادیکال‌های آزاد بتوانند سیستم دفاعی آنتی‌اکسیدان بدن را سرکوب کنند. این فرایند می‌تواند به ریزش مو و سفیدی آن منجر شود.
فلفل‌های شیرین همچنین منبع عالی ویتامین A هستند که به افزایش سرعت رشد مو کمک می‌کند و درعین‌حال، در تولید سبوم نقش دارد. وجود این ماده‌ی چرب روی پوست سر برای حفظ سلامت موها مؤثر است.

منبع الو دکتر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ