برای داشتن اندامی زیبا حتما این ورزش را انجام دهید!

atoosamirzavandi
پیلاتس ورزشی است با تقویت تمرکز و همگام سازی آن با حرکات مناسب به تناسب اندام و کاهش وزن بسیار کمک می کند.

پیلاتس ورزشی است که اخیرا در بین افراد باشگاهی باب شده و ممکن است هر کسی اسم آن را شنیده باشد اما اطلاعات کافی در این باره نداشته باشد. در این مقاله ضمن معرفی ورزش پیلاتس، فواید جالب ورزش پیلاتس را شرح داده ایم.

پیلاتس چیست؟

پیلاتس ورزشی است که روی استفاده‌ی همزمان از ذهن و جسم تمرکز می‌کند تا به بهترین عملکرد خود برسند. ورزش پیلاتس مجموعه‌ای از حرکاتی‌ است که از جاذبه، وزن بدن و دستگاه‌های مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان‌تان کمک می‌گیرد تا ماهیچه‌های تثبیت کننده‌ی بدن ورزیده و قوی شوند. ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است. ورزش پیلاتس به ذهن‌تان کمک می‌کند تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه‌ی حرکت‌های بدن خود داشته باشد. با انجام این تمرین‌ها می‌توانید حرکات خود را کنترل و تکنیک‌تان را نیز تقویت کنید.

فواید پیلاتس

قوی و تنظیم کردن ماهیچه

ورزش پیلاتس برای شکل دادن به ماهیچه عالی است. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید حداقل هفته‌ای دو تا سه بار پیلاتس کار کنید. اگر مقدار زیادی چربی روی ماهیچه‌های‌تان جا خوش کرده است، باید تمرین‌های پیلاتس‌تان را با مجموعه‌ای از تمریناتی که بالا برنده‌ی ضربان قلب هستند، ترکیب کنید تا چربی‌های‌تان آب شوند. بهتر است این کار را ۵ بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه انجام بدهید.

ورزش‌هایی که پیلاتس و پیاده‌روی را ترکیب می‌کنند برای سلامتی عالی هستند، اما متاسفانه پیلاتس یک ورزش کاردیو نیست و آنقدری روی قلب و شش‌های‌تان کار نمی‌کند که بتواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

کاهش وزن

ورزش پیلاتس با افزایش سرعت ماهیچه‌سازی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. پس فعالیت ماهیچه‌هایتان بیشتر می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. بهترین کاری که می‌توانید برای لاغری انجام بدهید این است که تمرین‌های پیلاتس را با ۵ جلسه ورزش کاردیوی ۳۰ دقیقه‌ای در هفته ترکیب کنید. پیلاتس علاوه بر ماهیچه‌سازی بدن‌تان را قوی می‌کند و شما را برای ورزش‌های شدید دیگری که کالری بیشتری می‌سوزانند آماده می‌کند. پیلاتس به افزایش اعتماد به نفس و کاهش سطح استرس کمک می‌کند که هر دوی‌ اینها برای کاهش وزن مفیدند.

تناسب کل بدن

بر خلاف برخی ورزش ها، در پیلاتس تمامی اندام ها کار می کنند و هیج اندامی در حال استراحت نیست. ورزش پیلاتس، متمرکز بر قدرت است و تمام بدن در این ورزش به فعالیت می پردازد.

تمرینات پیلاتس، قدرت و تعادل عضلانی را افزایش می دهند. همچنین، باعث انعطاف پذیری بدن می شوند و نیز دامنه حرکت مفاصل را زیاد می کنند.

توجه به عمل تنفس و ذهن، کمک می کند که فرد زودتر به تناسب اندام برسد. پیلاتس در طرح های نوتوانی نیز کاربرد وسیعی را دارد.

افزایش انعطاف پذیری

در پیلاتس، طول و کشش عضلات و نیز دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کنند. در پیلاتس بدن می تواند کشیده و خم شود.
پیلاتس برای چه کسانی مفید است
• ﺑﻄﻮر ﮐﻠﻲ اﻳﻦ ﺗﻤﺮﻳﻨﺎت ﺑﺮای ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻣﺮدان و زﻧﺎن در ھﺮ ﺳﻨﻲ ﮐﻪ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﭘﺮورش اﻧﺪام و
وﺿﻌﯿﺖ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺟﺴﻤﺎﻧﻲ ﺧﻮد ھﺴﺘﻨﺪ ﻣﻔﯿﺪ اﺳﺖ

• ورزﺷﮑﺎران ﺑﺨﺼﻮص ﮐﺴﺎﻧﻲ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ داﺷﺘﻦ ﺣﺮﮐﺎت ﻳﮏ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﺻﺪﻣﻪ دﻳﺪه اﻧﺪ. ﻣﺜﻞ ﺑﺎزﻳﮑﻨﺎن ﮔﻠﻒ و ﺗﻨﯿﺲ.

• ھﻨﺮﻣﻨﺪان ﻧﻤﺎﻳﺸﻲ ورزﺷﻲ و ھﻨﺮﭘﯿﺸﮕﺎن و ﻣﻮﺳﯿﻘﻲ داﻧﺎن و ﺑﺮای ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ داﺷﺘﻦ ﺣﺎﻟﺖ ظﺎھﺮی ﺧﻮب ﻣﮫﻢ اﺳﺖ.

• ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ ﺑﻄﻮر ﻣﺰﻣﻦ دﭼﺎر درد ﭘﺸﺖ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

• ﺗﻤﺎم ﮐﺴﺎﻧﻲ ﮐﻪ ﭘﺲ از ﻳﮏ دوره ﻧﻘﺎھﺖ ﻣﻲ ﺧﻮاھﻨﺪ دوﺑﺎره ﻳﮏ زﻧﺪﮔﻲ ﺑﺎﻧﺸﺎط را آﻏﺎز ﮐﻨﻨﺪ.

• ﺳﺎﻟﺨﻮردﮔﺎﻧﻲ ﮐﻪ ﻣﻲ ﺧﻮاھﻨﺪ ﺑﺪون ﻗﯿﺪ و ﺷﺮط دوﺑﺎره ﻓﻌﺎل و ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

• زﻧﺎن و ﻣﺮداﻧﻲ ﮐﻪ ﻣﻲ ﺧﻮاھﻨﺪ از ﭘﻮﮐﻲ اﺳﺘﺨﻮان ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﮐﻨﻨﺪ.

• ﺗﻤﺎم ﮐﺴﺎﻧﯿﮑﻪ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻓﺸﺎرھﺎی رواﻧﻲ ﻧﺎﺷﻲ از ﺧﺴﺘﮕﻲ ﻳﺎ ﺑﯿﻤﺎزﻳﮫﺎی ﻧﺎﺷﻲ از آن ھﺴﺘﻨﺪ.

منبع الو دکتر

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ