در دوران نامزدی این کارها را انجام ندهید!

atoosamirzavandi
دوران نامزدی نباید زیاده روی کرد و مراقب رفتارها باید بود. احترام ها باید حفظ شود وهر کس خود واقعیش باشد.

دوران نامزدی دوران شیرینی است اما باید همه چیز به قاعده و درست انجام گیرد. زیاده روی در هر کاری نتیجه عکس می دهد. در دوران نامزدی باید از یک سری کارها جلوگیری کرد. در این مقاله کارهایی که نباید در دوران نامزدی انجام دهید را شرح داده ایم.

افشای رازها ممنوع

دردوره ی آشنایی، قرار نیست تمام رازهای زندگی خود و خانواده تان را برای طرف مقابل افشا کنید. بخشی از زندگی گذشته ی شما مربوط به شما و خانواده تان است و لزومی ندارد طرف مقابل از آنها باخبر شود.

بازگویی روابط عاشقانه قبلی ممنوع

اگر پیش از این مورد، رابطه ی عاطفی معقول و اخلاقی دیگری داشته اید، که به هر دلیلی منجر به ازدواج نشده است، به هیچ عنوان لزومی ندارد آن را با طرف مقابل در میان بگذارید. چنین چیزی را نه شرع و نه علم روانشناسی تایید نمی کند. افشای روابط عاطفی متعارف شما، هیچ سودی ندارد و ممکن است طرف مقابل را نیز بدگمان کند.

صمیمیت بیش از حد ممنوع

تا قبل از جاری شدن خطبه ی عقد، هر نوع رابطه ای امکان دارد که به هم بخورد. حتی اگر همه چیز مسالمت آمیز پیش رفته باشد. پس سعی کنید حد و حدود رابطه را حفظ کرده و بیش از حد مجاز صمیمی و خودمانی نشوید.

تصمیم گیری کردن به جای طرف مقابل ممنوع

شما در دوره ی آشنایی مجاز نیستید درباره ی رفت و آمدها، روابط و حتی پوشش طرف مقابل اظهار نظر کرده و آنها را به بوته ی نقد بکشید. چرا که شما در چنین مرحله ای هیچ نسبتی با طرف مقابل ندارید. شما تنها یک مشاهده گر هستید که باید بر اساس مشاهدات تان تصمیم گیری کنید.

تغییر دادن ممنوع

سعی نکنید با این تفکر که بعد از ازدواج تغییرش می دهم، وارد یک رابطه شوید. هیچ کس بعد از رسیدن به ثبات شخصیت، تغییرات فاحش را نخواهد پذیرفت. پس یا فرد را با همین خصوصیات بپذیرید و یا ردش کنید.

آزمون عشق برگزار نکنید

نامزدتان چقدر دوست تان دارد؟ برای داشتن شما حاضر است تا کجا پیش برود و از چه چیزهایی بگذرد؟ شاید چنین سوال هایی که در ذهن اغلب ما چرخ می خورد، خیال راه انداختن چند آزمون عشق را به ذهن شما بیندازد. «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و…؛ اینها خواسته هایی است که از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، به عنوان آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها، معرفی می شود اما اگر شما هم اهل برگزار کردن چنین آزمون هایی هستید، دست نگه دارید. هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد. سعی کنید میزان عشق همسرتان را در وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و کسانی که دوست شان دارید و تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر بسنجید، نه ویران کردن پل های پشت سرش برای جلب رضایت شما.

وقت بازی را از او نگیرید

مردها برای خودشان دنیای متفاوتی دارند. دنیایشان را تصرف نکنید که وارد مرحله خطرناکی می شوید. مردها عاشق وقت گذرانی و تفریح و بازی با دوستانشان هستند. این البته حق مسلم آنهاست پس لطفا به این حق احترام بگذارید.

اگر با دوستانشان زمین فوتبال اجاره کرده اند و قرار است یک بازی جانانه و رو کم کنی برگزار کنند، سریع برای خودتان برنامه نچینید. اگر قرار است او به شما و برنامه هایتان احترام بگذارد شما هم باید با لبخند ساک فوتبال را دستش بدهید و برایش آرزوی موفقیت کنید.

مردها از محدودیت می ترسند. اگر از روز اول و دوران نامزدی احساس خطر کنند، شاید این مرحله را به پایان نرسانند. فوتبال و منچ و مار پله و دوز و گرگ و پلیس هم ندارد، مردها عاشق بازی کردن هستند.

شوخی بیجا نکنید

تویدوران نامزدی لطفا کمی زندگی را جدی بگیرید. ممکن است دوستان و آشناهای شما به شوخی هایتان بخندند و کمی هم به به و چه چه راه بیندازند اما نامزد و خانواده اش حتما فرق می کند. لطفا از ترکاندن بادکنک و جیغ و هورا کشیدن برای ترساندن و شوخی کردن، حرف های بامزه زدن و سوپرایز کردن خودداری کنید.

برای این خوشمزه بازی ها کلی وقت دارید. بعد از ازدواج تا دلتان می خواهد با سطل آب بریزید رویش یا اصلا با کت و شلوار بیندازیدش توی استخر. دوران نامزدی باید خودتان را بگیرید، سنگین و رنگین.

منبع الو دکتر

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ