اگر مدفوع چند تکه دارید خطر تهدیدتان می کند!

شاید در دستشویی مدفوع خود را نگاه نمی کنید. توصیه ی تیم الو دکتر این است که حتما مدفوع خود را نگاه کنید تا اطلاعاتی درباره سلامتی خود را کسب کنید و توجه داشته باشید که اگر مدفوع چند تکه دارید خطر تهدیدتان می کند!

شاید سال های سال است که مدفوع می کنید و به ظاهر آن اهمیت نمی دهید. این کار یکی از بزرگترین اشتباهات است زیرا شکل ظاهری مدفوع اطلاعات بی نظیری درباره سلامتیتان ب شما می دهد. مثلا اگر مدفوع چند تکه دارید خطر تهدیدتان می کند! این مقاله را بخوانید و ببینید چند تکه بودن مدفوع چه عواقبی دارد.

اگر مدفوع چند تکه دارید خطر تهدیدتان می کند!

آیا قبل از اینکه سیفون بکشید به آن نگاه می کنید؟ اگر نمی کنید، احتمالا اطلاعات زیادی را در مورد سلامتی خود از دست می دهید. علاوه بر رنگ، شکل و پیوستگی مدفوع نیز می تواند نشانه بیماری باشد. مدفوع نرمال باید لوله ای شکل و گرد مانند حرف S انگلیسی باشد. مدفوع های چند تکه می تواند نشان دهنده کمبود فیبر در رژیم غذایی تان باشد. مدفوع هایی که بسیار باریک هستند، می تواند نشان دهنده سرطان انتهای روده یا مقعد باشد.
شکل ظاهری مدفوع طبیعی به صورت نرم ، به مقدار زیاد ، به راحتی و یکباره دفع می گردد. اما زمانی که وضعیت به شکل مطبوع نباشد، مدفوع به شکل گلوله و تکه تکه دفع می گردد. زمان عبور مدفوع از دستگاه گوارش یکی از مواردی است که اگر زیاد طول بکشد باعث بروز این حالت می شود. کمبود فیبر در رژیم غذایی یکی دیگر از دلایل است . بعضی از رژیم های غذایی که مثلا بر روی مصرف پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات تمرکز دارد باعث بروز این حالت می شود. 

تغییر رنگ مدفوع نشان دهنده چیست؟

علت مدفوع سبز نوزاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ