با فشار این نقطه در کمتر از 3 دقیقه یبوست را درمان کنید!

atoosamirzavandi
یبوست را می توان با مواد غذایی که فیبر بالایی دارند از قبیل سیب و گلابی بر طرف کرد. نوشیدن آب و داشتن تحرک از دیگر راه حل های درمان یبوست می باشند.

یبوست از مشکلات گوارشی است که درد ناشی از آن آزار دهنده است. در این مقاله نقطه ای از بدن که فشار داد آن می تواند مشکل یبوست را از بین ببرد، بشناسید.

گرفتگی روده و اختلال در اجابت مزاج وضعیتی سختی است که بایستی به سرعت درمان شود. گاهی اوقات تخلیه روده به طور طبیعی و بدون مشکل انجام میشود اما بعضی روزها به دلیلاشتباهات در تغذیه و سبک زندگی این روند دچار اختلال می شود اختلالی که با درد و ناراحتی همراه است.
یکی از درمان هایی که در این شرایط می توانند به سرعت مشکل شما را حل کند استفاده از طب فشاری است یا بهتر بگوییم فشار دادن قسمتی از بدنتان است.

نقطه ای موردنظر طب فشاری برای درمان یبوست کجاست؟

نقطه ای که باید برایدرمان سریع یبوست و مشکلات روده این چنینی بایدفشار دهید چند میلیمتر پایین تر از ناف قرار دارد که بایستی بر حسب عرض انگشت سبابه نقطه مورد نظر را پیدا کنیم.
عرض انگشت سبابه خود را در عدد 3 ضرب کنید ، بر طبق اندازه استاندارد عرض این انگشت شما 1 اینچ است.
به زبان دیگر سه انگشت سبابه پایین تر از ناف درست نقطه ای که باید شما برای درمان فشار دهید.

چطور این کار را انجام دهیم؟

زمانی که در توالت هستید به مدت 1 تا 3 دقیقه این نقطه را فشار دهید. مدت فشار بستگی به شدت مشکل در روده شما دارد.
با فشار دادن این نقطه از بدن انرژی درمانی باعث شروع دفع مواد سمی ازروده ها می شود ، درست تاثیری که ماساژ عضلات شکم خواهد داشت.
فشار این نقطه از شکم علاوه بر رفع یبوست میتواند در درمان مشکلات گوارشی و دردهای قاعدگی موثر باشد.
علاوه بر این روش با نشستن به صورت چمباته هنگام اجابت مزاج می توانید کار روده ها را ساده تر کنید.

مواد غذایی مناسب برای درمان یبوست

مواد غذایی با فیبر بالا

شامل میوه‌ها و سبزیجات خام، لوبیا، آجیل و دانه‌ها که باید در رژیم غذایی روزانه قرار گیرند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا فهرستی از بهترین منابع فیبر غذایی را تهیه کرده است:

انواع لوبیا، حبوبات، سیب زمینی شیرین، سیب، گلابی، انواع توت، آلو، آووکادو، چیا و تخم کتان، غلات ۱۰۰ درصد فرآوری نشده، کلم بروکلی، سبزیجات پخته و کدو حلوایی

سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز نه تنها حاوی فیبر هستند، بلکه منیزیم فراوانی نیز دارند که می‌تواند به بهبود یبوست کمک کند. چون این سبزیجات کم‌کالری و حاوی مقدار زیادی آب هستند، بهتر است روزانه مصرف شوند.

آلو و انجیر

این میوه‌ها فیبر بالایی دارند و مثل ملین عمل می‌کنند. مصرف چند عدد از این میوه‌ها در روز می‌تواند به درمان یبوست کمک کند اما در کل در مصرف انجیر و آلوی خشک زیاده‌روی نکنید؛ چون با وجود کوچکی، حاوی مقدار زیادی قند هستند.

مایعات گرم

مایعات گرم یا هم‌دما با دمای محیط (به جای نوشیدنی‌های سرد)، باعث تحریک روده برای هضم غذا می‌شوند، به خصوص اگر اولین چیزی باشد که صبح‌ها ناشتا می‌نوشید. حتما در اول صبح دمنوش های گیاهی، آب گرم با لیمو ترش، قهوه یا سوپ استخوان بخورید.

آب و مایعات برای آب‌رسانی به بدن

فیبر برای عبور از دستگاه گوارش و تشکیل مدفوع به آب نیاز دارد. فیبر را کم‌کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن‌ به آن عادت کند. اگر به مصرف بالای فیبر عادت ندارید، حتما آن را با مقدار زیاد آب مصرف کنید تا جذب و عبور آن از دستگاه گوارش آسان شود، به خصوص اگر تصمیم دارید از مکمل‌های فیبر استفاده کنید. مصرف زیاد فیبر بدون نوشیدن آب کافی یبوست و درد شکمی را بدتر کند! اگر تصمیم گرفتید فیبر بیشتری مصرف کنید، هر دو ساعت یک بار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌لیتر یا یک تا دو فنجان آب بنوشید. در طول روز نیز مصرف آب را افزایش دهید

درمان یبوست با انگور

ثابت شده درمان با انگور برایرفع یبوست بسیار مهم می باشد. انگور می تواند باعث آرامش معده و روده شود. توصیه شده برای درمان یبوست، فرد روزانه باید 350 گرم انگور مصرف کند. هنگامی که انگور تازه در دسترس نباشد، می توان از کشمش و یا کشمش خیس شده در آب استفاده کرد. کشمش را باید 24 تا 48 ساعت در آب بگذارید. هر روز از این انگور و یا کشمش به مقداری که گفته شد، مصرف نمایید تا یبوست از بین برود.
منبع الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ